Maalimieshistoriikki?

SPL:n Koulutukseen ja kokeisiin liittyvät aiheet
Vastaa Viestiin
Kaisu Kainulainen
Viestit: 85
Liittynyt: 03 Joulu 2007 22:50

Maalimieshistoriikki?

Viesti Kirjoittaja Kaisu Kainulainen »

Muutama vuosi sittenhän valmistui SPL maalimieshistoriikki, hieno kooste kertailla miten tähän päivään on tultukaan ja mitä kaikkea historiassa käytiinkään läpi ennen kuin päästiin tämän päivän tilanteeseen niin koulutuksessa kuin koejärjestelmässäkin.

Olen kuullut että kyseinen teos olisi sähköisessä muodossakin luettavissa, haulla ei ainakaan löydy liiton sivuilta enkä löytänyt sittenkään vaikka klikkailin sivun jos toisenkin läpi... olenko niin puusilmä etten vaan löydä vai eikö sitä historiikkia ole liiton nettisivuilla? Jos ei, niin ehdottomasti sen pitäisi olla!!
Marko Kurkinen
Viestit: 948
Liittynyt: 20 Huhti 1996 14:33
Paikkakunta: Oulunsalo

Re: Maalimieshistoriikki?

Viesti Kirjoittaja Marko Kurkinen »

Juu, ei ole liiton sivuilla.
Mikko Sjöberg

Re: Maalimieshistoriikki?

Viesti Kirjoittaja Mikko Sjöberg »

öö... no missä se sitten on?
Kaisu Kainulainen
Viestit: 85
Liittynyt: 03 Joulu 2007 22:50

Re: Maalimieshistoriikki?

Viesti Kirjoittaja Kaisu Kainulainen »

Ei tuota historiikkia ilmeisesti ole kaikille luettavissa missään?

Sääli että moinen taatusti tekijöiltään paljon työtä vaatinut teos ei ole kaikkien luettavissa....
Martina Matikainen
Viestit: 189
Liittynyt: 18 Elo 2003 09:33

Re: Maalimieshistoriikki?

Viesti Kirjoittaja Martina Matikainen »

Käsittääkseni Päivi Koistinen tuon historiikin työsti ja kasasi, eikä se ole koskaan ollut yleisesti nähtävillä. Liiton silloisen hallituksen jäseniltä voi tietysti kysyä oliko työ tilattu vai tekijän omasta aloitteesta. Tilattua työtä voi ja pitääkin peräänkuuluttaa mutta jos tekijä on tehnyt sen omasta aloitteesta saa hän itse päättää mitä teoksellaan tekee. Jälkimmäisessä tapauksessa historiikkia on turha odottaa sivuille mikäli tekijä ei sitä halua luovuttaa.
Ari Raitanen

Re: Maalimieshistoriikki?

Viesti Kirjoittaja Ari Raitanen »

Toimiessani aikoinaan maalimiestoimikunnan puheenjohtajana 2000- luvun akupuolella luovutti Aukke historiikin minulle. Minun aikakaudella sitä oli tarkoitus päivittää maalimiestoiminnan 20- vuotisjuhliin mennessä "ajantasalle". Valitettavasti se ei onnistunut. Lopettaessani kauteni luovutin kaiken materiaalin eteenpäin.

Minulta löytyy Päivin tekemä osuus ja siihen on suullinen julkaisulupa.
Toimitan sen tällä päivämäärällä palstan ylläpitäjille.
Marko Kurkinen
Viestit: 948
Liittynyt: 20 Huhti 1996 14:33
Paikkakunta: Oulunsalo

Re: Maalimieshistoriikki?

Viesti Kirjoittaja Marko Kurkinen »

Tässä olisi. Just juuri nyt ei ole ftp-yhteyttä joten laitan tänne liitteksi alustavasti.
Liitteet
maalimieshistoriikki.pdf
Maalimieshistoriikki
(84.13 KiB) Tiedosto ladattu 875 kertaa
Mikko Sjöberg

Re: Maalimieshistoriikki?

Viesti Kirjoittaja Mikko Sjöberg »

Kiitos!!!
Kaisu Kainulainen
Viestit: 85
Liittynyt: 03 Joulu 2007 22:50

Re: Maalimieshistoriikki?

Viesti Kirjoittaja Kaisu Kainulainen »

Kiitos myös :D nopeaa toimintaa :tsemp:
Vastaa Viestiin