Liikaa vauhtia!

SPL:n Koulutukseen ja kokeisiin liittyvät aiheet
Vastaa Viestiin
Pauliina Holopainen

Liikaa vauhtia!

Viesti Kirjoittaja Pauliina Holopainen »

Heips!
Olen aloittelija koiraharrastuspiireissä ja ongelmani on seuraavanlainen. Koirallani (spu 5.v) on tapana ajaa jälki kovalla vauhdilla. Kuono käy välillä kiinni maassa kuin tarkistaakseen onko se jälki siinä ja sit kuono irti maasta ja menoksi. On kyllä aina pysynyt jäljen päällä ja ajanut sen onnistuneesti loppuun, mutta haluaisin, että se ottaisi vähän rauhallisemmin. Ihan ensimmäiset jäljet mentiin toooodella rauhallisesti, mutta pian hoksasi homman ja vauhti alkoi kiihtyä. Jälkiä olen tehnyt lyhyelle nurmelle sekä myös metsään. Metsässä ehkä hieman hitaampi vauhti huonon maaston vuoksi, mutta pellolla joudun jarruttamaan koko ajan. Olen yrittänyt tehdä sen verran vaikeita? jälkiä, että joutuisi keskittymään ja tekemään töitä, mutta vissiin aliarvioin koiran nenän :lol: Saisiko vinkkejä mitä kannattaisi tehdä ja miten?
Kiitos.

p.s koira tuli minulle aikuisena eikä sen kanssa ole aikaisemmin harrastettu mitään, joten koulutan sitä kuin pentua :harhar:
Pauliina Holopainen

Re: Liikaa vauhtia!

Viesti Kirjoittaja Pauliina Holopainen »

Ei vinkkejä? Väärä palsta siis sittenkin. Ajattelin, että täältä jos jostakin löytyy neuvoja vai eikö porukkaa kiinnosta vastata, koska kyseessä ei olekaan fanaattinen kisaaja vaan omaksi ja koiran iloksi harrastaja.
Riikka Salomaa

Re: Liikaa vauhtia!

Viesti Kirjoittaja Riikka Salomaa »

Millä tavalla palkkaat jäljen päässä? Itse olen ymmärtänyt, että jos jäljen päässä on "liian hyvä" palkka odottamassa, alkaa koira kiihdytellä. Itse laittaisin ehkä parempia herkkuja itse jäljelle ja aika tiheään nyt aluksi. Jäljen päässä ehkä muutama herkkupala maassa ja kehut päälle.
Pauliina Holopainen

Re: Liikaa vauhtia!

Viesti Kirjoittaja Pauliina Holopainen »