Ruokinta kertojen määrä?

Ruokintaan ja ravintoon liittyvät aiheet
Vastaa Viestiin
Heidi Rantala

Ruokinta kertojen määrä?

Viesti Kirjoittaja Heidi Rantala »

Milloin olette siirtyneet pentujen kanssa kahteen ruokinta kertaan?
Meillä pentu kohta 14 vko ja syö vielä 3 kertaa päivässä. :roll:
Jarna Koivisto

Viesti Kirjoittaja Jarna Koivisto »

Meillä näkyis tuo 12 viikkonen koko ajan itse siirtävän itseään kahteen ruokintakertaan :wink: Ei ole ollut ahmatti koskaan ja syö just sen minkä tarttee, helppoa meille ihmisille 8)
Nina Kallio

Viesti Kirjoittaja Nina Kallio »

Minä annoin alkuun 3x päivässä ruokaa. Kun pentu alkoi vähentämään kiinnostusta ruokaan, vaihdoin kahteen kertaan päivässä. :wink: Jälleen alettiin ruokaa arvostamaan. :D

Nyt aikuisena yleensä 2x päivässä, mutta joskus vain kerrankin, jos tarkoituksena saada vähän nälkää jäljelle, jossa ruokapalkka. Toisena vaihtoehtona on kyllä antaa 2x päivässä, mutta huomattavasti pienempiä satseja.
Veera Taimela

Viesti Kirjoittaja Veera Taimela »

Me annetaa edelleen kolmesti päivässä ruokaa, poika nyt 1v 4kk..
Se sopii meijän rytmiin yhtä hyvin kuin pojankin.
Oon joskus yrittänyt vähentää ruoka kertoja kahteen, mut tullu siihen tulokseen et ennemmin annan kolmesti kun katson sitä surkeaa naamaa :)

En oo kuullu kenenkään sanovat et se ois pahasta. Ainut on et jos se ei sovi omaan päivärytmiin.
Ja tuntuu et pojan ruokakin sulaa paremmin mahassa kun sitä ei oo niin paljon kerralla siellä.
tiia nieminen

Viesti Kirjoittaja tiia nieminen »

joo meillä poika 4kk 3vko eikä tietoakaan milloin vois siirtää kahteen kertaan päivässä, nälkä kun on melko krooninen :roll: aina kun menen keittiöön niin tulee viereen istumaan ja hakee kontaktia jos heruis jotain syötävää... :D ruoka kun ei tule "ilmaiseksi" syöppö mikä syöppö...
Sirpa Rautiainen

Viesti Kirjoittaja Sirpa Rautiainen »

Meillä syötiin 4 kertaa päivässä 4,5 kuukautiseks ja kolme kertaa päivässä yli yks vuotiaaks. Kaksi kertaa päivässä ruvettiin syömään kun koira itse lopetti yhden aterian syömisen ekan juoksun aikaan oli silloin jo yli vuoden. Parempi syöttää monta pienempää ateriaa päivässä, ainakin meillä toimi. Koira terve AA/00. Ja edelleen syö kahdesti päivässä.

T sirpa
Marja Lindgren

Viesti Kirjoittaja Marja Lindgren »

missä välissä sitä sitten voisi siirtyä siihen kahteen annokseen päivässä. Olisi nimittäin helpompaa jos kahdella pärjäisi kun nuo työajat on mitä on niin välillä päiväruoan joutuu antaa jo yhdeltä ja välillä saa vasta viideltä.
Pentu on nyt vasta 3,5kk.
milko naumanen

Viesti Kirjoittaja milko naumanen »

Meillä taisi elukka olla n 3,5-4 kk kun siirryttiin kahteen kertaan,käytännön syistä.

Ja hyvissä ruumiin ja sielun voimissa silti.

En oikein usko,että tuon ikäiselle koiralle on mitään haittaa jos syö "vaan" kaksi kertaa päivässä.
Kristiina Salonen

Viesti Kirjoittaja Kristiina Salonen »

Meillä Ado alkoi muistaakseni 3-4kk ikäisenä kanssa syömään kaksi kertaa päivässä ruuan.
Vastaa Viestiin