Syökää kanaa...

Ruokintaan ja ravintoon liittyvät aiheet
Seija Kulmala

Viesti Kirjoittaja Seija Kulmala »

Koirille on olemassa aivan oma pellavaöljy, lienee edullisempi.

Pellava-Musti, mutta en muista kuka valmistaa, tai mistä edes saisi ostaa.
Kirsi Aalto

Viesti Kirjoittaja Kirsi Aalto »

Halvinta on ostaa hevosille tarkoitettu se on isompi törppö mutta tulee halvemmaksi:)
Terhi Puumalainen

Viesti Kirjoittaja Terhi Puumalainen »

Kennel-rehulta saa tuota pellava-mustia, puolen litran pullo taisi olla 6euroo. Jotkut eläinkaupat myy myös, varsinkin luonnonmukaiseen ruokintaan erikoistuneen liikkeet.
Autio Pirjo

Viesti Kirjoittaja Autio Pirjo »

Kiitos neuvoista! Hankin jostain pellavaöljyä. Ostimme juuri sianlihaa jonka jauhoin jauhelihaksi, ja pakastin, että voi sekoittaa puuroon. Jospa se tästä, uloste näytti olevan normaalia, että ripuli on ohi. Kurjaa koirallekin, kun ei pysty pidättämään ja joutui sisälle tekemään.
Kirsi Aalto

Viesti Kirjoittaja Kirsi Aalto »

Ripuliin hyvä hoitokeino on maitohappobakteeri taput,olen antanut omilleni ihan noita ihmisille tarkoitettuja kapseleita.Ja tälle pennulle olen antanut nyt ruuan vaihdoksen aikana koko ajan 2 kapselia päivässä.
Eli noita kannattaa antaa myös kun tekee ruuan vaihdoksia,tulee antibiottikuureja ym.Ja mikäpä estää antamasta niitä ihan joka päivä pidempinä kuuri jaksoina se pitää vatsan hyvässä kunnossa plus että lisää vastustuskykyä.
Tehobaktihan on myös ok.mutta ei niin tehokas kuin nuo maitohappotaput.
Autio Pirjo

Viesti Kirjoittaja Autio Pirjo »

Tämä meidän koira on todennäköisesti allerginen maidolle, ainakin eläinlääkärimme sanoi että todennäköisesti reagoi kaikkeen mikä on naudasta peräisin.Maitohappobakteeritabuissa ei varmaan ole paljon maitoa, mutta tulee vainoharhaiseksi, kun on päästy korvien raapimisesta eroon; niin kaikki mikä viittaakin maitoon en ole antanut.
Joskus tuntuu "tyhmältä" kun jotkut vähättelee ja ihmettelee näitä koiran hoitamisia ja ruokkimisia! Että eikö ole muuta tekemistä! Mutta tuon kaverin hyvinvointi on mulle tärkeä!
Barbro Dunderfelt

Viesti Kirjoittaja Barbro Dunderfelt »

onko tutkittu miten paljon kasvuhormoonia broilersiivet sisältä :?
Kirsi Aalto

Viesti Kirjoittaja Kirsi Aalto »

Maitohappotapuja voi ottaa vaikka olisi maitoallerginen.
Niin no samoja kasvuhormooneja sitä on noissa nappuloissakin mihin kanaa,nautaa ym.eläimen lihaa laitetaan:)
Autio Pirjo

Viesti Kirjoittaja Autio Pirjo »

Mistä te ostatte broilerin siipiä? Ja eikös ne ole samoista broilereista mitä ihmisetkin syövät! En ole täältä päin löytänyt.
Kirsi Aalto

Viesti Kirjoittaja Kirsi Aalto »

Kennelrehun auto ainakin ennen möi kanansiipiä.Ja toinen vaihtoehto on että otat esim.lähikauppiaaseen yhteyttä joka voi tilata sinulle kanansiipi laatikon samalla kun tilaavat itselleen:)näin ovat tehneet ne joilla saatavuus on ollut hankalaa.
Hesassa myy murrenmurkina.
Ja voit laittaa tuonne palstalle kyselyä jos haluat
http://www.kitiska.com/foorumi/viewforum.php?f=5
Autio Pirjo

Viesti Kirjoittaja Autio Pirjo »

Pitääpä kysellä vaikka Keskisen ruokapuolelta. Täällä "korvessa" ei löydy mitään helpolla!
Kennelrehun auto käy erittäin huonoon aikaan ja lähin pysäkki on yli 50 km päässä.
Mutta niinkuin eräs kiitolinjan kuski sanoi, kun toi meille tavaraa, että hulluja ne jotka täällä asuu! :)
Autio Pirjo

Viesti Kirjoittaja Autio Pirjo »

Alan olla epätoivoinen meidän koiran kanssa, vähintään kerran viikossa on ripulilla! Keskustelin viime viikolla e.lääkärin kanssa, että mikä on vikana, hän epäili, että olisiko muiden allergioiden lisäksi allerginen vihersimpukalle.
Koiralle olen antanut yrjölän puuroa ja sianlihaa vitamiineja lisäksi eikä mitään muuta ja ripuli lentää! Nivaelkankeuteen vihersimpukkakapseleja. Onko kukaan syöttänyt herkkävatsaisen koiranruokaa omilleen? Jotain mitä saa vain eläinlääkäriltä. Onko se meillä ainoa vaihtoehto, kun muutakin koiralle pitäisi voida antaa kuin puuroa.Nyt muutamana päivänä olen lisännyt kanalientä. silloin ei ripulia
Kun tuntuu siltä ettei sianlihakaan käy!Energiaa pitäisi saada jostain ym.
Nämä ripulit alkoivat kun aloin syöttämään ennen joulua tätä luontaistuotetta. Perjantai ja lauantai oli jo rauhallinen, mutta kun tänään lisäsin vähän sianlihaa kanaliemi puuro annokseen, niin taas oli löysällä. (Eläinlääkärin ohjeella olen antanut kanalientä puurossa!)
Onko koiran maha niin herkkä vai mikä on vikana. :cry:
Autio Pirjo

Viesti Kirjoittaja Autio Pirjo »

Vielä yksi asia, kun on herkkä vatsainen koira, niin auttaisiko jos lihan kypsentäisi? Tiedän kyllä, että liha pitäisi syöttää raakana ja niin olen tehnytkin, mutta?????
Terhi Puumalainen

Viesti Kirjoittaja Terhi Puumalainen »

Oletko kokeillut jättää koiraltasi viljat pois, auttaisiko se mahan toimintaan ja allergioihin? Eli täysin raakaruokinnalle. Tiedän useita koiria, joille barffaus on ollut viimeinen apu. Niveloireisiin löytyy muitakin valmisteita kuin tuo vihersimpukka, joten eiköhän se kannattaisi jättää pois kunnes selviää millaisella ruualla koirasi vatsa toimii. Varsinkin jos ripulit alkoi vihersimpukkavalmisteen syöttämisen aloitettuasi. Mites, saako koirasi niitä maitohappobakteereita?
sami.lehtonen

Viesti Kirjoittaja sami.lehtonen »

Nämä ripulit alkoivat kun aloin syöttämään ennen joulua tätä luontaistuotetta. Perjantai ja lauantai oli jo rauhallinen, mutta kun tänään lisäsin vähän sianlihaa kanaliemi puuro annokseen, niin taas oli löysällä. (Eläinlääkärin ohjeella olen antanut kanalientä puurossa!)

Toivottavasti barffaatte ei teollisella lihalla. Eli jos syötätte koirillenne raakaa lihaa niin sen pitäisi TODELLAKIN olla luomua.Raaka jauheliha kuullostaa ainakin teolliselta, eli semmoinen "nitraatti-pommi" jota en edes anopille raakana syöttäisi! :P Eli kaupan jauheliha sisältää ainakin suojakaasua tai nitraattia, jotka pitäisi kuumantaa jotta ne hajoaisi. Toivottavasti nämä kennelrehun tuotteet, eivät ole niitä jo teurastamoissa säilöntäaineilla dumpattuja lihoja ja luita, jotka pitäisi aina ehdottomasti kypsentää. JOS barffaatte,niin ottakaa hyvät ihmiset selvää millä. :shock: t. Sami Lehtonen
Viimeksi muokannut sami.lehtonen, 29 Maalis 2006 10:42. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Vastaa Viestiin