ruokamerkit

Ruokintaan ja ravintoon liittyvät aiheet
kati laikko

Viesti Kirjoittaja kati laikko »

Olisi mervi kiva tietää mitä merkkiä syötät koirallesi,kyl tääl muutkin on ruokamerkin viesteissään maininnut se siitä kaupallisesta mainonnasta.
Kristiina Salonen

Viesti Kirjoittaja Kristiina Salonen »

meillä 3kk ikäinen saku-uros syö royal caninin saku junnu-ruokaa. Hyvin on maistunut, ja tyytyväisiä ollaan oltu kaikin puolin. Vielä kun tuo ruoka laajenisi tänne seinäjoelle asti, ettei tarvisi aina kasvattajan lähetellä matkahuollon kautta :D
Mervi Tervo

Viesti Kirjoittaja Mervi Tervo »

Bento Kronen Maxi Growth pennulla ja Bento Kronen Perform emällä :D
Kristiina Salonen

Viesti Kirjoittaja Kristiina Salonen »

Kristiina Salonen kirjoitti:meillä 3kk ikäinen saku-uros syö royal caninin saku junnu-ruokaa. Hyvin on maistunut, ja tyytyväisiä ollaan oltu kaikin puolin. Vielä kun tuo ruoka laajenisi tänne seinäjoelle asti, ettei tarvisi aina kasvattajan lähetellä matkahuollon kautta :D
Ruuasta on kyselty:
Jos joku on ko. ruuasta kiinnostunut täällä Seinäjoen lähettyvillä. Niin ottakaa muhun sähköpostilla yhteyttä. Kimppatilaus on mahdollinen. Min. 10säkkiä. ruokalaadulla ei ole väliä, kunhan ko. merkkiä.
Suvi Alanko

ruokamerkit

Viesti Kirjoittaja Suvi Alanko »

Kävin just Seinäjoen M&M:ssä ja siellä oli tuota Kristiinan mainitsemaa
Royal Caninin sakupenturuokaa.Oli tänään tullut,mutta enää oli pikkupusseja.Taisi olla yksi 12kg säkki jäljellä.Eli ilmeisesti saatiin se tännekin,isoja säkkejä vielä joutuu odottamaan.
Kristiina Salonen

Re: ruokamerkit

Viesti Kirjoittaja Kristiina Salonen »

Suvi Alanko kirjoitti:Kävin just Seinäjoen M&M:ssä ja siellä oli tuota Kristiinan mainitsemaa
Royal Caninin sakupenturuokaa.Oli tänään tullut,mutta enää oli pikkupusseja.Taisi olla yksi 12kg säkki jäljellä.Eli ilmeisesti saatiin se tännekin,isoja säkkejä vielä joutuu odottamaan.
Hienoa Hienoa!! :) Sitä ei vielä viime viikolla ollut, eikä ko. myyjä osannut ruuasta sanoa mitään.. Mutta hyvä tietää.. Kiitos vinkistä :)
Mikko Pietarinen

Viesti Kirjoittaja Mikko Pietarinen »

Meillä sekä saku että pyrre syövät Eagleä, koirat voi hyvin, turkki kunnossa ja ulosteen määrä on pieni ja uloste on suht vähähajuinen verrattuna pariin merkkiin joita ensin kokeiltiin. Ei olla edes harkittu vaihtamista mutta nyt kun näin tämän ketjun niin on ihan pakko kysyä että mikä siinä Royalin saku safkassa on niin erikoista että se on just sakuille sopivaa. Tai mikä sakuissa on niin muista roduista poikkeavaa että se tarttee ihan oman safkan... Mä oon varmaan vähä tyhmä kun en itte tätä hiffaa :oops: mutta pakko kysyä kun jos se on kovinkin tärkeä syy niin sitten meillä on ostettava sakulle omat safkat jatkossa ja pyrre saa jäädä Eaglelle. Tämä tieto on tärkeää meille siis siksi kun haluaisin näille mun karvakuonoille kuitenkin antaa sitä parasta ja jos se Royalin safka on paljonkin parempi just sakuille niin sitä sitten....
Suvi Alanko

ruokamerkit

Viesti Kirjoittaja Suvi Alanko »

"Voimakkuutensa ja muiden fyysisten avujensa lisäksi saksanpaimenkoiralla
on tiettyjä ominaisuuksia,jotka on huomioitava sen jokapäiväisessä elämässä.Saksanpaimenkoiralla on muita samankokoisia rotuja useammin taipumusta vatsavaivoihin.Sen ruuansulatuskanava on suhteessa sen kokoon pienempi ja ruuansulatuskanavan limakalvon läpäisevyys suurempi kuin muilla samankokoisilla roduilla.Saksanpaimenkoirilla on myös taipumusta suoliston bakteerikannan epätasapainoon.Nämä altistavat kroonisille tai toistuville vatsavaivoille,jotka voivat ilmetä mm.ripulina.Ravinnon hyvä sulavuus ja vatsaystävällisyys ovatkin tärkeitä tekijöitä saksanpaimenkoiran ruokinnassa.Saksanpaimenkoiran iho on myös muita rotuja emäksisempi.Korkea ihon pH suosii bakteerikasvua,jolloin riski ihotulehduksille kasvaa."
Lisätietoa saat Royal Canin nettisivuilta http://www.royalcanin.fi
Tuula Siimes

Viesti Kirjoittaja Tuula Siimes »

Tähän sanoisin sen verran että mulla on ollut sakuja vuodesta 1987 lähtien. Ripuli on meillä melkosen tuntematon vaiva, samoin iho-ongelmia ei ole ollut kenelläkään. Koirani syövät ihan tavallista kuivamuonaa + puuroja, lihaa, mahaa yms.
Ehkä ne eivät sitten ole rotunsa tyypillisiä edustajia kun pärjäävät hienosti ilman niille erikseen kehitettyä sapuskaa.
Johanna Mattila

Viesti Kirjoittaja Johanna Mattila »

Tuulaa täytyy kompata:
Tähän sanoisin sen verran että mulla on ollut sakuja vuodesta 1987 lähtien. Ripuli on meillä melkosen tuntematon vaiva, samoin iho-ongelmia ei ole ollut kenelläkään. Koirani syövät ihan tavallista kuivamuonaa + puuroja, lihaa, mahaa yms.
Ehkä ne eivät sitten ole rotunsa tyypillisiä edustajia kun pärjäävät hienosti ilman niille erikseen kehitettyä sapuskaa.
Just näin meilläkin, paitsi että sakuja on ollut vuodesta 1986 :lol: .

Ehkä meillä on maastossa tai ilmassa jotain suojaavia aineita. :roll:
Tuija Kuisma

Söisitkö itse nappuloita?

Viesti Kirjoittaja Tuija Kuisma »

Kylläpä te jaksatte keskustella niistä nappuloistanne. Olette oikein valmistajien ja myyjien ihanneasiakkaita!
Teollinen ruoka ei koskaan voi olla kotitekoisen veroista.
Minusta tuntuu, että monet ovat vain vähän laiskoja, eivätkä viitsi keitellä koirilleen kotiruokaa.
Kirjat, netit ja muut lähteet ovat täynnä mitä terveellisimpiä koiranruokaohjeita. Siitä vain iso kattila liedelle ja keittelemään isompi erä. Siitä riittää sitten muutamaksi päiväksi eikä tarvitse olla kauhan varressa joka päivä.
Tietoa on. Ei vaadi muuta kuin viitsimistä toteuttaa ruuanvalmistus sen pohjalta. Ja paras kiitos on siinä, että koiranne on terve ja voi hyvin.
Nimimerkillä "kokemusta on".
Hilkka Laakso

Re: Söisitkö itse nappuloita?

Viesti Kirjoittaja Hilkka Laakso »

Tuija Kuisma kirjoitti: Minusta tuntuu, että monet ovat vain vähän laiskoja, eivätkä viitsi keitellä koirilleen kotiruokaa.
Myönnän!

Olen jopa niin laiska, etten useimmiten viitsi "keitellä" edes itselleni kotiruokaa.:D

Senkin ajan käytän mieluummin vaikka koirien kanssa puuhailuun, tai muihin harrastuksiin. Enkä ylipäätään keksi mitään syytä siihen, miksi alkaisin kuoria, leikata, pilkkoa, hämmentää ja ties mitä muuta monta kertaa viikossa. Saanhan terveille koirilleni kaupasta valmista ruokaa, joka maistuu ja jolla ne voivat hyvin. Ruokaa, johon joku minua viksumpi on laskenut vitamiinit ja ravintoaineet niin kohdalleen, että koirani syövät takuulla terveellisemmin kuin minä ikinä osaisin. 8)

Meitä on moneen junaan: laiskempia ja viitsivämpiä, tuhlailevaisempia ja säästeliäämpiä, uusavuttomia ja käytännöllisiä, einestankkeja ja luomu-uskovaisia ja ties mitä sen lisäksi ja siltä väliltä. Toivottavasti kuitenkin kaikki ajattelemme koiriemme parasta ja toimimme parhaan kykymme mukaan siltä pohjalta. :tsemp:
Terhi Puumalainen

Viesti Kirjoittaja Terhi Puumalainen »

:shock: En minä koe koiran raakaruokintaa yhtään hankalaksi tai aikaavieväksi! Lihat ja luut haen noin 2kk välein pakastimeen. Sieltä vaan sulamaan ja heitän luut koiralle tai lihat kasvissoseen kans kuppiin... Kasvissosettakin teen ison satsin kerrallaan (vie vajaan tunnin kaikkineen) ja pakastan, niin sekin tarvii sit vaan sulattaa (tai no, sulaahan se ihan itsekseen :lol: ) ja kuppiin.
Ja koissun ollessa pentu, keittelin nappulan lisukkeeksi ohraa/riisiä/hirssiä (sai toki lihoja, luita, kasvista silloinkin), niin ihan ne samalla porisi siinä liedellä, kun muutakin touhusin keittiössä.
Tuntuu paremmalta syöttää koiralle sellaista ruokaa, jonka sisällön tietää täysin. Mutta toki itse kullakin se oma tyyli! :D
milko naumanen

Viesti Kirjoittaja milko naumanen »

Teollinen koiranruoka(nappulat) on varmaan suurin syy kutinaan,allergiaan,korvien töhnimiseen yms.

P.S. jätetään se varmaa pois.
Mikko Pietarinen

Viesti Kirjoittaja Mikko Pietarinen »

Niinhän minä sen vähän arvelinkin olevan. Eli paljon melua tyhjästä.

Kyllä meillä haukuille keitetään, kokataan ja laitetaan mutta silti nappuloita on mukana noin puolet - kaksi kolmasosaa ateriasta rippuen. Ja nappuloiden valinnassa on kriteerinä ollut se että sieltä puuttuu turhat väri- ja säilöntäaineet jotka luultavasti on suurin ongelman aiheuttaja, sekä yleisimmät aineet joille allergiaa esiintyy.

Se että ruoka kelpaa koiralle mukisematta ja jätöksen määrä ja laatu on hyvät ja että turkki ja iho-onglemia ei ole, kertonee siitä että valinta on ainakin toistaiseksi ollut oikea. Ilmeisesti se näppituntuma ja kokeileminen on edelleen paras valintakriteeri. Tosin kokemusta ei hirveästi ole kun vasta 4. ja 5. koira elämäni aikana menossa.

Sen verran syytän itseäni että toisen spk:n allergiat ja ongelmat aiheutin itse, totaalisen paskalla ruokinnalla ja mainoksien uhrina. Samaa virhettä koetan välttää ja siksi käytetään kalliimpia ja uskon että myös laadukkaampia tuotteita.
Vastaa Viestiin