MERADOG

Ruokintaan ja ravintoon liittyvät aiheet
Vastaa Viestiin
Katja Heinonen

MERADOG

Viesti Kirjoittaja Katja Heinonen »

Onko kukaan tietoinen sellaisesta ruoasta ku MERADOG (junior)? Kaipaisin tietoja siit ruokamerkistä. Itellä on nyt 10 vk sakemannin pentu ja mulle kaupiteltiin tuota ruokaa, sain muutaman pussin näytteeks ja meni ku kuumille kiville...
johanna valjakka

Viesti Kirjoittaja johanna valjakka »

oletko googlettanu, löytyy sivut, mutta vain englanniksi...
Minna Ojala

Viesti Kirjoittaja Minna Ojala »

Joskus vuosia sitten syötin kyseistä ruokaa koirille, ja miksi vaihdoin ei ollutmitään erityistä syytä.
Löytyy sivut myös suomeksikin..

http://www.kitlax.fi/
Katja Heinonen

Viesti Kirjoittaja Katja Heinonen »

Joo löysin sivut,mut ajattelin et jos jollain olis kokemusta kyseisestä ruuasta. :)
Kangasmaa, Laura

Viesti Kirjoittaja Kangasmaa, Laura »

Mulle ainakin kyseistä ruokaa kasvattaja suositteli, koska kasvattaa koiraa hitaammin ja näin luusto pysyy ns. kasvussa mukana. En kuitenkaan lähettyviltä löytänyt kyseistä merkkiä, vaikka kolusin usemman eläinkaupan läpi. Koirani syö Royal Caninia, mutta seuraavalle meinaan syöttää Meradogia. (jo ihan kokeilun vuoksi, olisiko sittenkin ollut parempi kuin Royal Canin..?). Mitään huonoa en Meradogista ole kuullut...
Kaisa Piirilä

Viesti Kirjoittaja Kaisa Piirilä »

Meidän pentu syö tota MeraDog Junioria, ihan kasvattajan suosituksesta. Onneksi löytyy ko. ruokaa myyvä liikekkin läheltä, niin ei kovin kaukaa tarvise lähteä ostamaan.
Kokemuksista on vielä vähän vaikea puhua, kun tuo kyseistä ruokaa kuluttava pentu on meillä asustellut vasta vähän reilun viikon ja aikaisemmin ei ole koiraa ollut. Hyvin näyttää kuitenkin maistuvan pojalle :)
minna tirkkonen

meradogissa on useita vaihtoehtoja

Viesti Kirjoittaja minna tirkkonen »

kysyit löytyykö tietoa mera dog-ruokinnasta?
Mera Dog ruuista pennulle ja kasvavalle koiralle on suositeltavin prestart, joka on suunnattu pennuille ja kasvaville koirille koko kasvukauden ajaksi

itse syötin sitä sakemannilleni alku aikoina, mutta koska koirani on kovin kranttu ruoan suhteen ja kyllästyy nopeasti samoihin makuihin, niin olen joutunut muuttamaan koiran ruokamerkkiä useasti. Mera-Dog ruokaa en voi moittia, koira söi sitä aikansa ja voi hyvin. Mera-Dogin lisäksi olen kokeillut Royal Caniinin tuotteita, eläinlääkärini suosittelemana Hills valikoimaa, jossa on kuulema takuu, että mikäli koira ei sitä syö, saa ruoan palauttaa ja rahat takaisin. Tällä hetkellä syötän koiralleni Advance junioria ( koiran ikä 9kk) ja koira voi hyvin, turkki kiiltää ja mieli on virkeä.
terveisin minna :P
kari mölsä

junior

Viesti Kirjoittaja kari mölsä »

Juniorin sisältämä simpukkajauhe jos mikä on hyväksi sakulle, ne nivelet.

Me Susun kanssa suosittelemme lämpimästi.

P.s myös ikääntyville on oma mera dog (senior) joka sisältää simpukka jauhetta.


:tsemp:
Hannu Halmetoja

Viesti Kirjoittaja Hannu Halmetoja »

Kokemuksia mera dogista:
Ryhdyin Mera dogin asiakkaaksi -95 tai -96, ja olen sitä edelleen. Toisin sanoen, olen edelleen pöperöön tyytyväinen.

Pentuja tälle aikajanalle mahtuu 9, joista 5 on ruokittu prestartilla>softdienerillä, 4 toisen merkkisillä ruoilla. Nämä 5 ensiksimainittua ovat olleet luustoltaan terveitä. Josta johtuu, että pennunruokintani lähentelee jo taikauskoa, enkä enää edes viitsi/halua/uskalla kokeilla muuta kuin hyväksi havaitsemaani, vaikkei ruokinta genetiikkaan vaikutakaan.

Tällä hetkellä muonavahvuudessa on 7-vuotias ja 0,5-vuotias, jotka molemmat syövät softia, vähän neuta, vanhempi saa lisukkeeksi rasvaa pakkaskaudella.

Kokemukseni rajoittuvat lähinnä prestartiin, softdieneriin, sensitiveen, agilityyn, cruftiin (sittemmin tuote korvattu energyllä) ja energyyn.

Laadussa ei ole heittoja, yhtään säkkiä ei ole tarvinnut heittää pois tai palauttaa.

Kehtaan suositella. Tästä nyt tuli vähän ylistysvirsi, mutta kun ei tullut tähän hätään mitään negatiivista mieleen. :)
Vastaa Viestiin