Ruokinnasta..

Ruokintaan ja ravintoon liittyvät aiheet
Vastaa Viestiin
Janina Vesala

Ruokinnasta..

Viesti Kirjoittaja Janina Vesala »

Terve!

Mitä mieltä olette siitä, kun kasvattaja antoi ruokinta ohjeet:
2/3 papanoita(nutra nugget) 1/3 raakaa jauhelihaa ja luraus piimää tai viiliä.
Mustissa ja Mirrissä myyjä ihmetteli moisia ruokinta ohjeita, että minkä takia jauhelihaa ja piimää, koska pennun ruuassa on kaikki mitä pentu tarvitsee!?! Onko teistä ketään antanut jauhelihaa ja piimää/viiliä omalle? Olemme antaneet pelkkiä raksuja kovana, koska mustin ja mirrin omistaja sanoi, että koira kasvaa liian äkkiä, jos saa jauhelihaa raksujen lisäksi. Kertokaapa nyt mielipiteenne tästä! Tyttöni on nyt 10 vk ja ensimmäinen sakuni. :shock:
Tea Tuomikoski

Viesti Kirjoittaja Tea Tuomikoski »

Oikeesti en tiedä yhtään mitään pennuista, mutta sen verran sentään, että kasvattajasi antama ruokintaohje on varsin yleinen ja paljon käytetty. Ja kasvattaja todennäköisesti on kasvattanut muutaman saksmannin enemmän kuin Mustin ja Mirrin myyjä, jonka myyntituottokin vielä vähenee, kun nappulaa kuluu vähemmän sinun syöttäessäsi muutakin kuin nappulaa. Mä pitäytyisin kasvattajan linjalla jo ihan senkin takia, että koiran maha pitää totuttaa muuhunkin kuin nappulaan. Plus että jauheliha ja piimä tuskin nopeuttavat kasvua, pikemminkin päinvastoin. Lisäksi mä olen ollut siinä uskossa, että pennulle papanat annetaan ehdottomasti hyvin turvotettuna. Viisaammat korjatkoon.
Anne Mäkinen

Viesti Kirjoittaja Anne Mäkinen »

Mä noudatan kasvattajan ohjeita, eli pentunaput turvotettuna ja mukana aina vähän lisukkeita (jauhelihaa tms) Pentu ei aikuisenakaan tule syömään pelkkää nappulaa, joten hyvähän se on totuttaa muuhunkin ruokaan.
Sirpa Rautiainen

Viesti Kirjoittaja Sirpa Rautiainen »

Pennulle 4 ateriaa päivässä, kolme pelkkiä large breed pentunappuloita liotettuina, yksi yrjölän puuroa, raakaa jauhelihaa, raejuustoa, piimää ym. Näillä ohjeilla ruokittiin yksivuotiaaksi ja tuloksena terve koira AA/00.

Eli uskoppa kasvattajasi ohjeita, kyllä tämä rotunsa tuntee.

T sirpa
Vastaa Viestiin