Neu-annostelu

Ruokintaan ja ravintoon liittyvät aiheet
Vastaa Viestiin
Hanna-Kaisa Hiltunen

Neu-annostelu

Viesti Kirjoittaja Hanna-Kaisa Hiltunen »

Aloitettiin meidän puolitoistavuotiaalla uroksella NEU:n syöttäminen tuossa pari viikkoa sitten. Nyt haetaan sopivaa annostusta. Tiedän, että ruoka-annokset ovat koirakohtaisia ja vaihtelevat myös koiran aktiivisuuden mukaan, mutta voisitteko laittaa esimerkkejä, paljonko annatte neuta ja minkä kokoinen/ikäinen/miten aktiivinen koira on? Olisi vähän suuntaa antava.
Kaisu Kainulainen

Viesti Kirjoittaja Kaisu Kainulainen »

Keskiarvona kilo per päivä on aika hyvä.

Vaihtelee suuntaan ja toiseen riippuen koirasta / reenimäärästä / liikunnan määrästä kuinka paljon lisänä lihaa, mahaa, luita jne... (edellä mainittujahan saa edullisimmin Joensuun lähistöllä suoraan Puustiselta Suhmurasta)

Kilosta per päivä on hyvä lähtee kokeileen mikä on passeli omalle kojootille.

Esimerkkinä jos omat syö näin kesällä pelkkää NEUta ilman muita höysteitä
- vajaa kaksvuotinen narttu, erittäin aktiivinen, reenikausi parhaimmillaan - 0,5 kg NEUta per päivä riittää
- nelivuotias uros, erittäin aktiivinen ja myöskin reenikausi kaikilla osa-alueilla parhaimmillaan - 1 kg NEUta per päivä riittää siinä ja siinä, 1,5 kg on vähän liikaa
Ja omat koirat ei ole sisäkoiria vaan muutoinkin jatkuvasti ulkona tarhassa, eli talvella tilanne ruokamäärän suhteen on taas vallan toinen

Eli selviää vain kokeilemalla.....
Peltonen, Satu

Viesti Kirjoittaja Peltonen, Satu »

Miten annostelette pentukoiran ruoat, jos sille ei syötetä kuivanmuonaa ollenkaan, mutta ei myöskään olla pelkällä barff-linjalla?
Pentua ei vielä toistaiseksi ole, mutta olen sellaista hankkimassa Rommin "tilalle", enkä tahtoisi kuivan muonaa syöttää.

Sitten vielä kysymys, että pahastutteko, jos käyn näillä sivuilla ja kyselen teiltä asioita, vaikka uusi rotuni on dobberi? Viihdyn täällä ja keskustelu on täällä huomattavasti asiallisempaa kuin rodun omassa foorumissa.

Voin toki pysyä poissakin... :cry:

Ps. Kaipailen yleistä keskustelua foorumia. :lol:
eija oikarainen

Neu ja muuta

Viesti Kirjoittaja eija oikarainen »

Minäkin tilasin NEU:ta ja kun tuota papanaruokaa on vielä jäljellä, ajattelin sekoittaa NEU ja papana, kunnes papnat sitten loppuu. Eilen koira oli aivan hulluna nuuskimassa ja haahuilemassa NEu -LAATIKOLLA JA SÖI TOSI INNOKKAASTI, vaikkei ahmatti olekaan. Aamulla kun heräsi, niin heti oli kupilla, että annas nyt ruokaa. Uloste kyllä haisi kilometrien päähän, mutta kai se sen väärtti oli.

Eli tuo annostus mullakin yhä kiinnostaa. Ajattelin toki että lisäksi annan piimää ja öljyä silloin tällöin, luita ja myös Yrjölän puuroa, jos satun sitä tekemään. Mutta siihenkin tarttis ohjeen.

Kuten Satu, myös minä kaipailen yleistä keskustelualuetta!!!

Ja Sadulle vielä, jos saa kysyä, niin miten tulit ajatellleeksi rodun vaihtoa? tai mitkä olivat syyt tähän. (mielenkiinnosta kyselen, kun aikanani itsekin mietin rodun vaihtoa, mutta onneksi en sitä koskaan sitten tehnyt) Mielenkiinnosta käväisin eräillä sakemannisivuilla, siis kasvattajasivuilla ja lueskelin tietoja kaukaasianpaimenkoirasta. Se vaikutti erittäin mielenkiintoiselta rodulta myös, vaikka silloin aikanani kun rotua olin vaihtamassa mietiskelin bullmastiffia tai leonberginkoiraa. Aika jänniä nuo mielipiteet ja miten homma sitten kääntyykään aina sakemanniin. Nyt tuntuu, että en millään vaihda rotua.

t. eija
Heidi Similä

Viesti Kirjoittaja Heidi Similä »

Oma pentuni syö tällä hetkellä pentuneuta noin puoli pötköä päivässä, lisäksi jyrsii lihaisia ydinluita. Ja ikää on 7vk :love: Neun sekaan oon nakannu myös jotain hapantamaitotuotetta kuten piimää,viiliä tai raejuustoa.
Peltonen, Satu

Viesti Kirjoittaja Peltonen, Satu »

Saksanpaimenkoira on edelleen suosikki rotuni, koska se on se ensimmäinen ja tähän mennessä ainut, josta mulla on omakohtaiska kokemusta.
Mutta nyt on aika siirtyä eteenpäin harrastuksessa ja dobermanni tuntuu antavan meille lähtökohdat jotka koiralta haluamme. Saksanpaimenkoiran lisäksi dobermanni oli ainut mitä edes harkitsimme.
Välillä tunnen itseni petturiksi, kun vaihdan rotua, mutta toisaaltaan vaikka mies ihanteeni on vaalea viikinki olen ihastunut myös tummiin miehiin :wink:
Kristiina Salonen

Viesti Kirjoittaja Kristiina Salonen »

Meillä on kohta talossa kolmea eri rotua.

Suomenajokoira - Miehen metsästyskaveri + perheenjäden.

Tanskandoggi - Ihastuin tähän rotuuun jo vuosia sitten. Ja Vihdoin sain oman doggini viime vuonna. Aten kanssa käymme innokkaasti näyttelyissä sekä tietty koulutuksissa

Saksanpaimenkoira tulee ensi kuussa. Ehkä enempi mieheni haluama rotu, mutta itse halusin myös harrastuskoiraa enempi. Jotenka mikäpä muu parempi vaihtoehto kuin spk.

Olen kuullut kaikki kauhutarinat jo näiden kolmen yhdistämisestä. Joten katsotaan mitä arki tuo tullessaan, kun joskus pikkuinen taloomme muuttaa.
Vastaa Viestiin