NEU:n sisältö

Ruokintaan ja ravintoon liittyvät aiheet
Vastaa Viestiin
Hanna-Kaisa Hiltunen

NEU:n sisältö

Viesti Kirjoittaja Hanna-Kaisa Hiltunen »

Tietääkö kukaan, missä suhteessa mitäkin aineksia esim. perusNEUssa on?
milko naumanen

Viesti Kirjoittaja milko naumanen »

Ainekset:
sianliha, naudan maha, sian ja naudan elimiä (kieltä, sydäntä, maksaa, munuaista), kananmuna, riisi, ohra, porkkana, herne, nokkonen, valkosipuli
Hanna-Kaisa Hiltunen

Neu

Viesti Kirjoittaja Hanna-Kaisa Hiltunen »

Niin, mutta MISSÄ SUHTEESSA? Elikkä esim. montako prosenttia on mahaa tai kananmunaa jne... Tiedän kyllä mitä siinä on, mutta että miten paljon mitäkin, ei ole tiedossa.
milko naumanen

Viesti Kirjoittaja milko naumanen »

Jos sillä on hirveästi väliä,niin kysy valmistajalta.
Hanna-Kaisa Hiltunen

Neu

Viesti Kirjoittaja Hanna-Kaisa Hiltunen »

Onhan silläkin väliä, mitä kuivamuona sisältää missäkin suhteessa. Muutenhan olisi ihan sama, syöttääkö Sertiä vai Eaglea.
milko naumanen

Viesti Kirjoittaja milko naumanen »

No henk.koht. en kiinnitä suurta huomiota asiaan.

Monipuolisesti alt:in lisäksi luita,rustoja,kasvissoseita yms.

Eikä koira näytä kärsivän.

Kuivamuonat jättäisin kaupan hyllylle.

Koiran ruokinta ei ole salatiedettä,nappula kauppiaat,eläinkaupan tädit ja eläinlääkärit suosittelevat tietysti niitä ruokia/aineita mistä itse saavat eniten hyötyä.
Hanna-Kaisa Hiltunen

Neu

Viesti Kirjoittaja Hanna-Kaisa Hiltunen »

Ihan vaan sen takia asiaa kyselen, kun itse vasta aloitettiin NEU:n syöttäminen ja yritän selvittää, mikä neu olisi sopivin ja että miten paljon ne eroavat toisistaan sisällöltään. Eka satsi oli perusneuta, nyt tilasin Heviä kun pitäisi saada koiralle vähän lihaa luitten ympärille :shock:
Heidi Similä

Viesti Kirjoittaja Heidi Similä »

Eiköhän se Hevi auta tohon massan saantiin. Mutta tosiaan laita valmistajalle viestiä, jos mieltä vielä askarruttaa nuo suhteet.
milko naumanen

Viesti Kirjoittaja milko naumanen »

Hevi on muuten samaa,mutta enemmän rasvaa.

Itse syötin kanssa aikaisemmi n heviä ja meni pötkö ja reilu päivässä(narttu 30kg).

Vaihdoin alt:iin ja nyt riittää pötkö päivässä ja ehkä hiukan vajaakin.

Jotkut sanovat,että raaka liha täyttää enemmän,omalle koiralle on riittänyt pienempi ruokamäärä,tosin me emme haluakkaan painoa lisää.

Massaa lisää=rasvaisempaa/enemmän ruokaa ja liikuntaa.
eija oikarainen

Hyvä kun kysellään

Viesti Kirjoittaja eija oikarainen »

Minusta on hyvä, kun kysellään näistä ruoista ja niiden antamisista. Koskaan ei ole tietoa liikaa ja vaikka ruokamäärät suhteutetaankin aina koirakohtaisesti, on silti hyväksi jotkut viitearvot.

Itsellänkin kiinnostaa tuo Neu ja siksi alla kysymyksiä, joihin toivoisin vastauksia:

1. Miten pääkaupunkiseudulla tai seudulle NEU:n tilaaminen onnistuu ja miten kuljetus?
2. Pitääkö NEU:n lisäksi antaa todellakin vielä lisää lihaa tai muuta, kuten tussa toisessa NEU:ta käsittelevässä aihepiirissä joku vihjaisi?
3. Määrät todellakin kiinnostavat.. samoin tuo suhdeluku eri ainesosien kanssa.

Itselläni on 1,1 vuoden ikäinen uros ja nyt olen miettinyt niin sanottuun raakaravintoon siirtymistä. Kuitenkin mietityttää myös se, mistä esimerkiksi pääkaupunkisueudllla saa näitä ruokia edullisimmin. Jotkut tilaavat ruokia (ei NEU:ta) esimerkiksi Kennel-Rehusta, toiset Vauthiratsusta, kolmannet jostakin muusta. Tiedä niistä, mutta tieto olis kivaa, jos sitä sais....

Niin, ja vielä semmonen pointti, että kun juttelin erään eläinhomeopaatin kanssa, hän sanoi, että ehdottomasti luonnollinen ravinto on koiralle parempaa kuin nappulat. Näin voi lievittää allergia-oireita, estää esimerkiksi hiivaa ja tulehduksia. Valkosipuli on monesti kuulemma hyväå luontainen suoja ja sitähän tuossa NEU:ssakin kuuluu olevan.

t. Eija
Juhani Vainio

Re: Hyvä kun kysellään

Viesti Kirjoittaja Juhani Vainio »

eija oikarainen kirjoitti: Itsellänkin kiinnostaa tuo Neu ja siksi alla kysymyksiä, joihin toivoisin vastauksia:

1. Miten pääkaupunkiseudulla tai seudulle NEU:n tilaaminen onnistuu ja miten kuljetus?
Taisi olla jo muulla mainittu mutta, Pasilan Transpointin termilaalita olen itse hakenut. Tullut styroks laatikossa.
2. Pitääkö NEU:n lisäksi antaa todellakin vielä lisää lihaa tai muuta, kuten tussa toisessa NEU:ta käsittelevässä aihepiirissä joku vihjaisi?
Itse syötetty kuivamuonaa kylkiäisenä
3. Määrät todellakin kiinnostavat.. samoin tuo suhdeluku eri ainesosien kanssa.
Ei tiedä, ei tunne
Itselläni on 1,1 vuoden ikäinen uros ja nyt olen miettinyt niin sanottuun raakaravintoon siirtymistä. Kuitenkin mietityttää myös se, mistä esimerkiksi pääkaupunkisueudllla saa näitä ruokia edullisimmin. Jotkut tilaavat ruokia (ei NEU:ta) esimerkiksi Kennel-Rehusta, toiset Vauthiratsusta, kolmannet jostakin muusta. Tiedä niistä, mutta tieto olis kivaa, jos sitä sais....

Itse tilannut suoraan valmistajalta. Mutta ainakin Itiksen ja Malmin 4pets myy. Muita en tiedä....

Mutta laskin aikoinaan että 2*25 kg tulee rahdeilla halvemmaksi kuin hakea sama satsi kaupasta.


Niin, ja vielä semmonen pointti, että kun juttelin erään eläinhomeopaatin kanssa, hän sanoi, että ehdottomasti luonnollinen ravinto on koiralle parempaa kuin nappulat. Näin voi lievittää allergia-oireita, estää esimerkiksi hiivaa ja tulehduksia. Valkosipuli on monesti kuulemma hyväå luontainen suoja ja sitähän tuossa NEU:ssakin kuuluu olevan.

t. Eija
Muuten/ muissa asioissa kannattaa olla suoraan yhteyksissä Iluun ( http://www.reikon.net ) osaa jälleen kerran vastat parhaiten noista suhdeluvuista yms.
Anja Lehikoinen

Viesti Kirjoittaja Anja Lehikoinen »

http://www.canismythos.fi

Canis Mythoksella Pähkinärinteessä on NEUTA myynnissä ja tilausrinki.

Kävin haastattelemassa Ilua NEUsta. NEUn tarinan voi käydä lukemassa alla olevasta linkistä.

http://www.canismythos.fi/neun_tarina.htm
Vastaa Viestiin