Pentu tulossa kotiin ensi kesänä?

Ruokintaan ja ravintoon liittyvät aiheet
arja valtonen

Viesti Kirjoittaja arja valtonen »

Tämä on kyllä sellainen ikuisuuskysymys mikä ei varmaan taida loppua ikinä. Jokainen kertoo vain oman totuutensa. Laitanpa nyt minäkin sitten omani.

Mun viisi sakemannia on syönyt kuivamuonaa perusruokana. Lisiä ovat saaneet mitä milloinkin kaapista on löytynyt tai vain pelkkää kuivamuonaa. Yksikään koirista ei ole ollut allerginen, suolisto-oireinen, eikä niiden ihot ole kutisseet. Viides on vielä pentu, mutta kaikista y.m oireista vapaa. Epätavallisia saksanpaimenkoiria?

Jokainen olkoon uskossaan autuas. Minä uskon siihen, että ruuan, tässä tapauksessa kuivamuonan, on oltava niin korkealaaatuista, että se ihokin vielä saa ne hyvät aineet eikä vain elintärkeät sisäelimet.

Usein puhutaan pelkästään ruuasta. Uskon (taas) siihen, että stressitön, normaali perhe-elämä pitää myös kohtalaisen hyvin oireet pois, hyvän ruuan ohella. Sekä kasvattajan työllä on suuri merkitys pentueen vanhempia valitessaan :)
Marja Wuorimaa

Viesti Kirjoittaja Marja Wuorimaa »

Milko- Joo, "nappulat" on helppoa.
MInulla aika pitkä kokemus omien ja asiakkaitten koirien ruokinnasta, enkä väitä olevani oikeassa, mutta "kokemus antaa varmuutta"

Toto
Sirpa Rautiainen

Viesti Kirjoittaja Sirpa Rautiainen »

Hyvä Arja!
Epätavallisia varmaan ja niin on sit kyllä munkin koirat kun on terveitä ihan samanlaisilla eväillä kuin sunkin koiras, eli sitä aina parjattua kuivamuonaa ja vaihteluksi raakaa jauhelihaa ja yrjölän puuroa.

T sirpa
Ronja Taskinen

Viesti Kirjoittaja Ronja Taskinen »

milko naumanen kirjoitti:Tunnustaudun rotu"natsiksi" tietyin ehdoin
Eihän se pahakaan asia ole :lol:
maiju savolainen kirjoitti:Jos kerran haluaa SAKSANPAIMENKOIRAN, niin miksi pitää tukea pimeää pentukauppaa? Kaikenmaailman huijareita ja trokareita? Miksi saksanpaimenkoirasta halutaan piraattikopiota?
Niin ja miksi sakemanni kotikoiraksi?
Marja Havela kirjoitti:Kyseessä on tosiaankin "vahinkoastuminen". Pentueen molemmat vanhemmat ovat samasta perheestä, mutta eivät sukua keskenään.
Mitä se merkkaa, jos kyseessä oli vahinkoastuminen? Saa ne rekisteriin siitä huolimatta. Vaikkapa EJ-rekisteriin, jos ko. yhdistelmästä ei syystä tai toisesta oltaisi missään nimessä pentuja edes kaavailtu. Kunnon kasvattaja ei vain pyörittele peukaloitaan tuollaisessa asiassa.
Vastaa Viestiin