Barffauksesta

Ruokintaan ja ravintoon liittyvät aiheet
Satu Rautiainen

Viesti Kirjoittaja Satu Rautiainen »

Koira on siis saksanpaimenkoira, narttu, painoa 27kg, ikä 1v 7kk. Liikutaan vähintään 10km päivässä ja/tai käydään metsässä juoksemassa, näin talvisin lumikenkäillään paljon, vetoharrastusta ollaan aloittelemassa. Tämä talvi menee vielä kevyillä painoilla, tällä hetkellä liinan päässä kulkee matto. Suojelua ja tottista ympäri vuoden ja kesäisin jälkeä.

Ruokamäärät mitä itse ajattelin olisi siis 600g per päivä paitsi kasvikset 5dl+300g lihaa ja raaka-aineet aiemmassa viestissäni.

Eli maanantai kanansiivet 600g, tiistai kasvismössö 5dl +liha 300g, keskiviikko kala 600g ...
Terhi Puumalainen

Viesti Kirjoittaja Terhi Puumalainen »

Satu: Mites teillä on ruokinta lähteny käyntiin?
Irene Routio

kennelkauppojen pakasteet?

Viesti Kirjoittaja Irene Routio »

Suurin osa tuntuu hankkivan raaka-aineet muualta kuin kennelliikkeen pakastealtaasta. Koiralle lehmänmahapötköt ym em kaltaisina sekoituksina kelpaavat hyvin. Onko kokemuksia ja mistä raaka-aineet kannattaa hankkia? Raaka silakka näyttää kelpaavan, jos on tuoretta.
:?:
Terhi Puumalainen

Viesti Kirjoittaja Terhi Puumalainen »

Raakoja lihoja ja luita kannattaa ostaa isompia eriä kerralla, tulee huomattavasti edullisemmaksi kuin yksittäisiä pötkyjä ostellen. Itse haen lihaa/sisäelimiä/lohta, joskus luitakin Kennel-Rehun rekalta, yleensä noin 30-50 kiloa kerrallaan. Oulussa on myös koirien raakaruokintaan erikoistunut liike, josta tulee hommailtua luita ja lihoja. Myös kauppahallista olen ostellut possunsorkkia ja -rankoja sekä lohen päitä ja kaloja joskus sitä kautta hommaillut.

Metsästäjämiehet ja kalastajatutut kannattaa hyödyntää, niin säästää kummasti, eikä menee hyvää tavaraa hukkaan!
Vastaa Viestiin