Sieniä koiralle?

Ruokintaan ja ravintoon liittyvät aiheet
Vastaa Viestiin
Maija Snell

Sieniä koiralle?

Viesti Kirjoittaja Maija Snell »

Voiko koiralle syöttää sieniä? jostain kuulin että vatsa ei ehkä kestäisi, mutta kuitenkin vähän epäilen?
Anneli Leppänen

Viesti Kirjoittaja Anneli Leppänen »

Miksi koiralle pitäisi syöttää sieniä ylipäätään? Oma koirani tosin syö esim mustia torvisieniä omatoimisesti kun käyn sienestämässä, ja koira on mukana, ei sen maha niistä sekaisin mene. Ei sienet kuulu koiran "ruokalistaan". Sienien, marjojen yms syöminen satunnaisesti ei varmasti haittaa, kunhan katsoo, että koira ei innostu popsimaan myrkyllisiä sieniä tai marjoja.
Irene Routio

Viesti Kirjoittaja Irene Routio »

4 kk pentu ehti maistella haperoa ja se oli vuoden sisällä ainut kerta, kun vatsa meni täydellisesti sekaisin ja soitin eläinlääkäriin ja kasvattajalle samantien. Meni ohi kotikonstein, mutta haperohan on ruokasieni.
Terhi Puumalainen

Viesti Kirjoittaja Terhi Puumalainen »

Monet barffaajat ainakin syöttävät koirilleen myös sieniä, kuten muitakin luonnon antimia (mm.nokkosta, voikukanlehtiä kavissoseeseen). Omalle koissulle olen antanut sieniä toisinaan pieniä määriä. Enempikin voisin antaa mutta syön ne vähäiset määrät mielummin itse... :lol:

Tässäkin taas se kohtuus, mikäli sieniä koiralleen maistattaa. Pakki on taatusti sekasin, jos tottumaton yhtäkkiä saa suuren määrän sientä.

Eli sienimetsälle vaan kaikki! :D Ja koiranhan voi opettaa etsimään itse omat sienensä. :wink:
Maija Snell

Viesti Kirjoittaja Maija Snell »

Juu... Joskus tuossa pohdin että koulutan koirasta kanttarelli koiran :lol:
Vastaa Viestiin