allergiaa koiranruuasta?

Ruokintaan ja ravintoon liittyvät aiheet
Vastaa Viestiin
Minna Hötti

allergiaa koiranruuasta?

Viesti Kirjoittaja Minna Hötti »

Onkos kukaan kokeillu Kennelrehulta saatavia jauhelihoja ym.? Olen miettinyt pitäisikö kokeilla tällaista vaihtoehtoa kun koirani hankaa leukaansa mattoon/omiin käpälöihinsä eikä kukaan tähän asti ole tiennyt mikä sillä on. Ilmeisesti jokin allergia? tai muu vastaava josta kutina johtuu.. Voisikohan koiranruuissa olla jotain lisäaineita joille koira olisi yliherkkä? Kokeilin eläinkaupasta saatavaa herkkävatsaisten ruokaa, mutta se oikeastaan vain pahensi tilannetta. Lisäksi joistain kuivaruuista menee maha sekaisin. Nyt koira syö hauhau champion lammas&riisi -kuivamuonaa, mutta leuka kutisee yhä ja joskus silmät saattavat rähmiä hiukan.
Edelliset omistajat sanoivat koiran olevan lihalle allerginen, joten en ole uskaltanut syöttää nautaa tai sikaa.
Kutina on ikävä, voisiko sen saada pois kotiruokinnalla? Kortisoniakaan en haluaisi syöttää.
Kalle Marjala

Viesti Kirjoittaja Kalle Marjala »

Kennel Rehun jauhelihoja, mahalaukkua ja maksalaatikkoa on syötetty, eikä koiralla ole mitään ongelmia ruoan kanssa. Ruoan sulatus ongelmat mitä on ollut, on lähinnä johtunut kuivamuonasta. Kuivamuonaakin syötän mutta se on kovin vähäista kun 15kg säkki kestää pari kuukautta. Koira on reilun 1,5 vuoden ikäinen. Itse valmistetusta "koti ruoasta" johtuen koiran jätöksetkin on paljon kiinteämpiä kuin pelkkää kuivamuonaa syötettäessä. Näin meillä.
Minna Hötti

Viesti Kirjoittaja Minna Hötti »

Hienoa.
Sitä piti vielä kysyä, että kun en itse kuitenkaan mene takuuseen tästä liha-allergiasta, sain kuitenkin edellisiltä omistajilta muusta asiasta hieman virheellistä tietoa, niin uskaltaisiko kokeilla jotain nautaa tai sikaa näin jauhelihan(ei siis kuivamuonan) muodossa? Olisiko asia eri?
Kalle Marjala

Viesti Kirjoittaja Kalle Marjala »

Minä en ainakaan tiedä muuta tapaa päästä asiasta selville koiralle soveltuvasta ruokavaliosta kuin kokeileminen. Josko joku muu osaisi vastata tähän paremmin.
Johanna Mattila

Viesti Kirjoittaja Johanna Mattila »

Millainen ruokakuppi teillä on? Meillä yksi koira sai allergisen ihottuman leukaansa ja syylliseksi paljastui muovikuppi. Kaikki koirien astiat vaihdettiin keraamisiin tai teräksisiin ja ongelma poistui :)
Meillä syödään Kennelrehun tuotteita ja hyvin maistuvat. Kennelrehultahan löytyy myös kalkkuna- ja broilerituotteita, jotka yleensä soveltuvat myös allergisille koirille
Minna Hötti

Viesti Kirjoittaja Minna Hötti »

Jeps, niitä broileri ja kalkkuna juttuja lähinnä ajattelin..
Ruokakuppi on ollut koko ajan teräksinen.
Kuulin muuten sellaista juttua että jonkun koiran nenästä oli lähtenyt pigmenttiä muovisen ruokakupin takia..? :shock:
milko naumanen

tervehdys

Viesti Kirjoittaja milko naumanen »

Meillä on pyritty jättämämään kokonaan pois teollinen ruoka,välillä kyllä syötetään kuivamuonaa.
Kennelrehulta ollaan syötetty jauhelihaa,lohiöljyä yms.Sekä ollaan syötetty myös reikon neu:ta ja kotiruokaa,rustoja yms.

Eli kokeilu on se millä asiaan löytyy varmuus.

esim kennelrehujen sivulla on tietoa BARF-ruokavaliosta.

eli siitä vaan tutustumaan koiran ruoan ihmeelliseen maailmaan
Minna Hötti

Viesti Kirjoittaja Minna Hötti »

Ymmärsinköhän nyt ihan oikein tuosta BARF-ruokavaliosta..
Siinä sanottiin että koiran täytyy saada raakoja luita yms. ja että saksanpaimenkoiralle olisi sopivan kokoinen kokonainen kana josta on poistettu rinta- ja koipilihat. Voiko kanaa todella antaa raakana? Entäs ne pienet luut, eikö ne ole vaarallisia koiralle? Ellei juuri se kypsentäminen sitten tee niitä vaaralliseksi..
milko naumanen

barf

Viesti Kirjoittaja milko naumanen »

itse en ole antanut kokonaisia kanoja.lähinnä sen takia ettei ole ns. paikkaa missä syöttää sitä(menee matot paskai***si) yms.
olen syöttänyt koiralle naudan rustoja ,mutta silloin en syötä mitään muuta samana päivänä,kuulemma mahan hapot laimenevat ja ei sitten ilmeisesti jaksaisi sulattaa rustoa.

koirat/koiraeläimethän luonnossakin syövät pieneläimiä joten uskoisin että ne osaa myös kanankin syödä.

kypsennys pehmentää luut jolloin koira ei järsi niitä vaan syö,eli silloin ne eivät tee työtä hampaillaan... monimutkaisesti selitetty mutta etköhän ymmärtänyt:=)
minna.moisio

Viesti Kirjoittaja minna.moisio »

Sellaselta sivulta kun http://www.intopalleron.net/barf.htm löytyy ainaskin jonkinnäköistä tietoa barfista.
Vastaa Viestiin