nappulaa+puuroa+lihaa+luita?

Ruokintaan ja ravintoon liittyvät aiheet
Vastaa Viestiin
Korhonen Johanna

nappulaa+puuroa+lihaa+luita?

Viesti Kirjoittaja Korhonen Johanna »

Onko tuollainen ruokinta ihan päin seiniä?
Koirani (1v) on syönyt pennusta asti nappulaa ja n.pari kertaa viikossa lihaa+luita.
Vähän aikaa sitten aloin laittaa joskus nappuloiden sekaan myös yrjölänpuuroa, maistuu koiralle paremmin :P
Nyt mulla on mahdollisuus saada noita lihoja ja luita enemmänki. jauhelihoja, mahaa, broilerin siipiä ja kauloja, rusto ja potka luita.

Jatkan edelleen pääasiassa nappula-ruualla ruokkimista, mutta lisäksi tulisi noita puuroja, lihoja ja luita säännöllisesti.
Pitäiskö pitää koiralle sellasia "nappula+puuro päiviä" ja sit "liha+luut päiviä"?
Vai kaikkia sekaisin joka päivä?
Vai antaisin koiralle joka päivä nappulat+jotain edellä mainituista?
Vinkkejä :)
Ruokkiiko muut koiriaan pääasiassa nappulalla ja sit lisänä antaa esim. puuroja tai lihaa?
Sirpa Hörkäs

Viesti Kirjoittaja Sirpa Hörkäs »

Taas miä oon täällä ja puhaltamatta. :D

Ei se teijän ruokinta ainakaan mun korvaan kuulosta olevan päin seiniä.
Ainut,mitä en ite tossa tekis,ni jatkais nappula-ateriaa puurolla.Siis lihattomalla puurolla.Viljaahan noissa nappuloissa ruukaa olla jo itessään tarpeeksi.
Nii,enkä antais luita ja nappuloita samana päivänä.

Meillä hurtat on nykyään kotipöperöillä,mutta isomman vielä syödessä kuivaruokaa,laitoin sekaan vaihdellen jauhista,sydäntä,sisäelimiä,naudanmahaa,kalaa,siivekkäitä,muppea jne.
Sirpa Rautiainen

Viesti Kirjoittaja Sirpa Rautiainen »

Meillä taas syödään kaks ateriaa päivässä, toinen nappuloita, toinen yrjölän puuroa raakaa jauhelihaa ym.
Mari koivusalo

Viesti Kirjoittaja Mari koivusalo »

Niin, annatteko te noi jauhelihat, naudanmahat, br. siivet, kaulat, jne ihan suoraan pakkasesta vai sulatatteko te niitä? :roll:
voiko niitä nyt ees antaa koiralle jäisenä, tai onko siitä mitään haittaa? :?:
Sirpa Rautiainen

Viesti Kirjoittaja Sirpa Rautiainen »

Kyllä mä ainakin sulatan
Terhi Puumalainen

Viesti Kirjoittaja Terhi Puumalainen »

Luut ja kalat, kuten broiskun siivet, lampaan/possun selkärangat, lohen päät, härän hännät, rustoluut, silakat, jne. annan jäisinä parvekkeelle tai ulos kaluttavaksi koiralle, tai joskus talvella sisälle ruokaviltin päälle.

Jauhelihat, elimet ja ihrat saa sulana kasvissoseen joukossa.

Niin ja lisäänpä vielä. Tää mun koissu söi puolivuotiaaksi puolet sapuskasta nappulaa ja puolet raakaa+puuroo. Annoin pari päivää nappulaa ja sitten sai pari päivää luita, lihoja, kasvissosetta+puuroa. Luut annoin illalla, kuten edelleenkin yleensä ja kaksi muuta ruokaa oli lihaa+puuro/kasvissosetta noin fifty-fifty-suhteella. Lihaisia luita oli silloin noin 1/3 päivän annoksesta, nykyisin noin puolet, kun barffataan.
Christine Strid

Viesti Kirjoittaja Christine Strid »

Mari koivusalo kirjoitti:Niin, annatteko te noi jauhelihat, naudanmahat, br. siivet, kaulat, jne ihan suoraan pakkasesta vai sulatatteko te niitä? :roll:
voiko niitä nyt ees antaa koiralle jäisenä, tai onko siitä mitään haittaa? :?:
Meillä syödään pelkästään raakaruokaa + vihannesmössöä tuoreista vihanneksista + välillä tummaa riisiä.

Kaikki luut ja siivet suoraan pakkasesta kaluttavaksi. Jauhelihat yms. sulatetaan.
Näin tehty jo kolmisen vuotta, kun tuo otus lopetti tykkänään nappuloiden syömisen. Alkoi voida paremmin raakaruoan myötä.
Vastaa Viestiin