itse viljoista suosisisin ennemmin kauraa.
Ideaalihan olisi vilhellä kauraa ja heinää(rehua) pupuille ja bambeille, ja koirille sitten niitä pupuja ja bambeja
Itse annan koirille myös hiilareita, mutta mikään yksipuolisena ei ole kauhean hyvä pidemmän päälle. Puuroaineet sekoitan itse ja mukana on riisiä, ohraa, kauraa,pellavansiemen-, porkkana- ja hernerouheita, merilevää, valkosipulijauhetta(hevosten)
Kasvikset ja hedelmät ovat niin hintavia ja kun ei niitä tule itsellekkään ostettua niin jää koirilta kyseiset kokematta.
En tiedä, mutta jos kasvissoseilla ajetaan saaliseläinten vatsalaukun sisältöä, niin yksi aika oleellinen uupuu eli syljen amylaasi, jolla ne saaliseläimet pilkkoo hiilarit sulavampaan muotoon (kuten se inha puuro on jo valmiiksi) .
Koirat eivät tarvitse hiilareita energianlähteeksi, jos lihaa on riittämiin, mutta ihmisten lompakot voivat kaivata tätä energiamahdollisuutta, siitäkin huolimatta että luonnossa (peto)eläimet ei puurontekoa (ja hiilareiden muokkausta) taida.
btw koirani syövät myös teollisia valmisteita spl-kasvattajakurssista huolimatta