Sakemannin esittäminen?

SPL:n näyttelyihin ja ulkomuotoon liittyvät aiheet
Eija Latva-Rasku

Viesti Kirjoittaja Eija Latva-Rasku »

Hei Tanja! No kävitkös näyttelyssä ja kuinka meni. Itse olemme olleet muutaman kerran näyttelyharjoituksissa ja :oops: metsään menee että mätkähtää. Olemme käyneet ns. yleisissä näyttelyharjoituksissa ja omani on nuorin koira (5 kk) ja ainoa saku. Meillä tahtoo ravaaminen muuttua äkkiseltään remmissä hyppimiseen tai takissa roikkumiseen ja jos kehässä juostaan alkaa vimmattu takaa-ajo vetämällä ja laukkaamalla, huh huh,tuli ihan hiki viimeksi :D . Aikomus kuitenkin mennä Turkuun ensi kuussa Saksanpaimenkoirien pentunäyttelyyn, ehkä vielä ehtii karsimaan huonoja tapoja pois. Mukavaa Juhannusta kaikille!
tanja ruuskanen

Viesti Kirjoittaja tanja ruuskanen »

ja vielä lisää hölmöjä kysymyksiä,
Onko saku tapana pestä näyttelyä edeltävänä päivänä ja tuleeko turkin läpi harjaamisen lisäksi muuta?

Tuon riisenin kanssa on tottunut näyttelysählinkiin, kun turkkia ei pestä ennen näyttelyä, trimmaukset sun muut.
Suvi Alanko

Viesti Kirjoittaja Suvi Alanko »

Kyllä koiran voi pestä,mutta se kannattaa tehdä hyvissä ajoin.Edellisenä päivänä pesty koira voi olla aika järtsyn näköinen....ainakin meillä.Meidän uroksella ainakin karvat sojottavat joka ilmansuuntaan eivätkä asetu kuin vasta muutaman päivän päästä.Olen päätynyt siihen että en pahemmin pese koiraa vaan kastelen sen pikaisesti.Itse harjaan koiran edellisenä päivänä kertaalleen kunnolla,puhdistan korvatkin pesun yhteydessä ja kynnet tarkistan.
Seija Savas

Viesti Kirjoittaja Seija Savas »

No, jos teitä näyttelyyn menijöítä lohduttaa.

Vein pennun opetusmielessä mätsäriin. Eka kehässä meillä oli hidas pentu edessä. enkä pöllö tiennyt että saa mennä ohi. Seisotusvaiheessa otus halusi pitää tassut mun jalan päällä. Huono suoritus ja punainen nauha.
Yhteiskehä meni täysin lekkeripeliksi, pentu rynni edellä juoksevien perään kuin mikäkin laukkahirmu. Arvosteluvaiheessa hän sanoutui irti koko touhusta ja heittäytyi makaamaan. Seisota siinä sitten. No, kaikkia ei voi oppia ja saada eka yrittämällä. Mutta hauskaa meillä oli.
Marisa Lundström

Viesti Kirjoittaja Marisa Lundström »

Match showt on kyllä erinomainen tapa saada kehätottumusta sekä omistajalle että koiralle. Ja ihan rodusta riippumatta!

Niissä ei tarvitse jännittää vaikka fiilis on hyvinkin "autenttinen".
Vastaa Viestiin