aikomus käydä omissa näyttelyissä.....

SPL:n näyttelyihin ja ulkomuotoon liittyvät aiheet
Vastaa Viestiin
sanna pusu

aikomus käydä omissa näyttelyissä.....

Viesti Kirjoittaja sanna pusu »

koiramme on yli 24kk ja ajattelin että olisin käyttänyt ekan kerran sakemannin omissa näyttelyissä mutta kompastuskivi tuli vastaan kun tarkemmin luin näyttely arvosteluja tai siis sitä näyttely inffoo niin huomasin että koiralla pitää olla joku koulutustulos ja kun meillä ei ole niin taitaa olla aivan turhaa lähtee edes käymään näyttelyssä vai mitä se tahtoo sanoa? :?
Johanna Mattila

Viesti Kirjoittaja Johanna Mattila »

Kyllähän siellä näyttelyssä voi käydä, vaikkei tulosta olisikaan. Koiraa vaan ei silloin voida palkita V- eikä VA (päänäyttelyssä)-arvosanalla. Rohkeasti mukaan vaan, onhan se kiva saada koirasta asiantuntijan lausunto vaikka sitten alemmalla arvosanalla.
sanna pusu

Viesti Kirjoittaja sanna pusu »

millainen on tahti sakemannien omissa näyttelyissä?
onko siinä perää ku olen kuullut että jos nartulla on teetetty pentuja niin etu kulmaukset tulee paremmin esiin ja pärjää sitenkin paremmin ku tavan alottelia!
siis tarkoitin tuolla tavan aloittelialla esim. meitä jotka meinaa ekan kerran tulla isoon kehään! :D julkastaanko kaikki sakemannit jotka on ollut näyttelyissä niin sakemanni lehdessä!
voisiko saada vinkkejä näyttelyä ajatellen?
pitääkö koiran jaksaa juosta yhtä jaksoiseesti puoli tuntia?! :) kiitos etukäteen vastaajille! :wink:
Saana Moilanen

Viesti Kirjoittaja Saana Moilanen »

Meinaatko juoksutahtia? :shock: Varaudu siihen, että se on paaaljon ripeämpi kuin Kennelliiton näyttelyissä - omistajan osalta erityisesti. Kannattaa varata mukaan juomapullo ja hikipanta. :wink:

Harvemmin sama koira juoksee kehässä puolta tuntia yhtäjaksoisesti pysähtymättä ollenkaan. Tuskin niitäkään omistajia montaa on, jotka ottavat koiransa kehästä ja jatkavat juoksuttamista siihen puolituntiseen asti. :D Kyllä näyttelyissä koiralla on ja täytyy olla tilaisuuksia levähtää.

Minä en ainakaan ole kuullut pentujen teettämisen parantavan etukulmauksia, mutta joku tietävämpi korjatkoot. Sen olen kuullut, että penikoinut narttu saa enemmän "muotoja" (niinkuin meistä ihmisistäkin sanotaan), mutta itse en ole käytännössä tätä voinut todistaa. Joka tapauksessa, kyllä siellä kärkipään koirissa on usein niitäkin, joilla ei ole kertaakaan teetetty pentuja.

Saksanpaimenkoira-lehteen tulee aina SPL-näyttelyiden tulokset voittajien kuvilla varustettuna. Arvostelutkin ovat siis kaiken kansan luettavissa.
Vastaa Viestiin