Haluan purnata! Minkä vuoksi?

SPL:n näyttelyihin ja ulkomuotoon liittyvät aiheet
Vastaa Viestiin
riitta vainiontaus

Haluan purnata! Minkä vuoksi?

Viesti Kirjoittaja riitta vainiontaus »

Pitkän tien kulkeneena kasvattajana, haluaisin tuoda johtokunnalle ja näyttelyitä ja tahtumia järvestävien alaosastojen tietoisuuteen erään itseäni todella kismittävän seikan.

Useamman vuoden ajan on toukokuun näyttelyt ja tapahtumat järjestetty ÄITIENPÄIVÄNÄ. Jälkiseminaari muistaakseni Vaasassa, Kokkolan näyttely viimevuonna ja tänävuonna Hyvinkään näyttely.

Minkä vuoksi?

Itse olen ainakin huomannut omien lapsieni kautta, mitenkä tärkeää lapsille on tulla herättämään äiti aamulla. Katsoa silmät loistaen, kun äiti avaa itse tehtyä lahjaa. Viettä päivä äidin ja mummujen seurassa.

Minkä vuoksi hankkisin lapsia, jos olisin valmis panemaan koirat tämän edelle?

Onhan noita näyttelyitä pitkin vuotta?

Minkä vuoksi yksi näyttely muiden joukossa sitten rassaa?

Toukokuun näyttely on ensimmäinen virallinen erikoisnäyttely. Usein ulkokoirilla on vielä turkki toukokuussa, jossa sen voi viedä näyttelyyn. Kesäkuussa jo muistuttavat enemmänkin vanupalloja jotenka näyttelyyn ei ole enää asiaa.


Ajattelin näin vuodatuksen lopuksi esittää toivomuksen Itulle, joka järjestää ko. näyttelyn.

Olisiko mahdollista järjestää niin, että aikuisten luokat arvosteltaisiinkin jo lauantaina ja pennut ja tarkastus sunnuntaina. Eli vaihtaa vain totuttu toisin päin. Yleensähän virallisissa luokissa on eneämmän koiria kuin pentuluokissa.

Uskoisin, että koiria tulisi muutama lisää hakemaan virallista tulosta, ennen kesänpennutuksia tai jalostustarkastuksia, mikäli näyttely ei ole äitienpäivänä.

Kuitenkin ystävällisin terveisin niille, jotka viitsivät tehdä paljon töitä yhteisten tapahtumien eteen.

Riitta Vainiontaus
Auli Impola

Viesti Kirjoittaja Auli Impola »

Hyvä huomio. Pitää ottaa huomioon nyt päätettäessä vuoden 2008 näyttelyitä. Siirretään toukokuun ja kesäkuun näyttelyitä viikolla eteenpäin. Siis mikäli muut suostuvat ja asialle ei ole mitään pätevää estettä. Kiitos Riitta asian esiintuomisesta.

T. Auli (lapseton)
Vastaa Viestiin