SPL-näyttely Virolahden Harjussa 18.-19.4.2009

SPL:n näyttelyihin ja ulkomuotoon liittyvät aiheet
Vastaa Viestiin
Mikko Nieminen
SPL-webbitiimi
Viestit: 26
Liittynyt: 27 Elo 2007 13:10

SPL-näyttely Virolahden Harjussa 18.-19.4.2009

Viesti Kirjoittaja Mikko Nieminen »

Tärkeä tiedote näyttelyyn ilmoittautuneille!

Mikäli et ole saanut vahvistusviestiä netti-ilmoittautumisesta sähköpostiisi, ei ilmoittautumisesi ole tullut perille.
Ilmoittaudu uudestaan tästä.
Johanna Mattila

Re: SPL-näyttely Virolahden Harjussa 18.-19.4.2009

Viesti Kirjoittaja Johanna Mattila »

Tuolla näyttelyn sivuilla lukee, että ilmoittautumista on jatkettu 5.3. saakka. Pitäisi vissiin olla 5.4.? :P

Onko paljon koiria tulossa?
Anne Kurki

Re: SPL-näyttely Virolahden Harjussa 18.-19.4.2009

Viesti Kirjoittaja Anne Kurki »

Kovin on vähän koiria ilmoittautunut. Surullista miten huonosti näytteilleasettajat arvostavat alaosaston puurtamista ja ompa vähän noloa tuoda uusi ulkomainen tuomari katsomaan muutamaa kymmentä koiraa. Jotain pitäisi asialle tehdä...
Auli Impola

Re: SPL-näyttely Virolahden Harjussa 18.-19.4.2009

Viesti Kirjoittaja Auli Impola »

Tämä mielipide, minkä kirjoitan, on minun henkilökohtainen mielipiteeni. En ole pyytänyt lupaa hallituksen muilta jäseniltä, enkä tiedä heidän kantaansa. Jos haluatte minut "kivittää" oman mielipiteeni vuoksi, olkaa hyvät, mutta älkää leimatko koko hallitusta.

Olemme tuota samaa asiaa pohtineet useamman ihmisen voimalla. Tarttis tehdä jotain noille kävijämäärille. Jos joku keksii sen taikakeinon, millä koiria saadaan näyttelyihin lisää, me otamme mielellämme ehdotuksia vastaan. Oikein mielellämme otamme myös talkooväkeä.

Sain taas kuulla hyviä ehdotuksia Vironlahdella. Siis oikeasti hyviä ehdotuksia. Näyttelyt pitäisi saada virallisiksi. Jos alaosastot eivät niitä ano, liiton pitäisi anoa. Oikein hyvä idea, mutta kun erikoisnäyttelyt anotaan kennelpiireiltä. Pitäisi palkata selvänäkijä kertomaan, miltä kennelpiiriltä mikäkin näyttely anotaan. Vai tarkoittaako ehdottaja sitä, että me voimme määrätä järjestävän alaosaston.

Yhtä idearikasta henkilöä kehotin ottamaan itse osaa keksimiinsä lisätöihin. Hän sanoi heti, että enhän minä, kun siinä on niin paljon hommia. Hänestä on parempi, että joku muu tekee. Tästä tuli mieleen se yksi puheenjohtajan kirjoitus niistä muista. On todella helppoa arvostella toisten tekemisiä, kun itse ei osallistu mihinkään. Toimet ja tehtävät jakaantuvat vain muutamalle, ja heidän pitäisi oman päivätyönsä ja harrastuksensa ohella hoitaa kaiken maailman hommat, mitä joku vaan keksii ehdottaa. Minun mielestäni olisi reilua, että jokainen idearikas ihminen kantaisi kortensa kekoon ja tulisi avuksi.

Tästä vaivasta ei ole tekijöille mitään henkilökohtaista hyötyä. Me hallituksen jäsenet teemme työtä liiton hyväksi. Yritämme ottaa huomioon kaikkien tarpeet, mutta se on melko vaikeaa. Meidän oma väkemme on niin heterogeenistä, että on mahdoton miellyttää kaikkia. Yritämme parantaa asioita yksi kerrallaan. Yritämme oikeasti parhaamme. Kun teemme muutoksen jonkun jäsenryhmän toiveiden mukaisesti, muutama muu alkaa valittaa. Jos emme tee mitään muutoksia, kaikki ryhmät kitisevät, että onpas tehoton hallitus.

Pyydän teitä kaikkia, rakkaat arvoisat harrastuskaverit, antamaan rakentavaa kritiikkiä ja todellisia parannusehdotuksia. Jos jokin asia on teidän mielestänne huonosti, sanokaa, miten se teidän mielestänne pitäisi tehdä. Voisimme sitten järjestää asiasta vaikka täällä netissä äänestyksen. Voittanut ehdotus otettaisiin käyttöön.

Pari näyttelyä on tältä vuodelta ohi. Minusta ne menivät hienosti. Tekijöitä on vähän, ja varsinkin tämän näyttelyn kanssa oli koulutuspäivät samanaikaisesti. Tuo samanaikaisuus pitää korjata tulevaisuudessa. Näin ei olisi saanut käydä. Se verotti osallistujiakin kovasti. Minunkin olisi pitänyt osallistua koulutusohjaajapäiville, mutta oli pakko valita tilaisuuksista toinen.

Kyllä tämä kaikki vielä iloksi muuttuu, uskokaa minua. Antakaa hieman ymmärrystä muille ja unohtakaa kotiin se känkkäränkkä. Ei tämä ole mitään kuolemanvakavaa juttua, vain hauska ja rentouttava harrastus. Eikös? :lol:
Rautiainen Sirpa
Viestit: 29
Liittynyt: 28 Joulu 2008 17:40

Re: SPL-näyttely Virolahden Harjussa 18.-19.4.2009

Viesti Kirjoittaja Rautiainen Sirpa »

Kiva olis omaa koiraa näyttelyssä esittää, vaikka tämä onkin harmaa, eikä näyttelyissä varmasti sen kummemmin pärjää. Sen ainoan tarvittavan kerrankin esittäminen on yhtä tuskaa, koska taitoja ei esittämiseen ole ja aina ei vierailta ihmisiltä kehtaa kysyä. Kaksi kertaa olen omaani esittänyt sakemannien match showssa ( yrittänyt siis harjoitella) ja molemmilla kerroilla jäänyt taitavampien jalkoihin. Kun taitoa ei ole on koko aika muiden tiellä yhteiskehässä, eikä se oikeaan asentoonkaan laittaminen oikein suju. Kiitos ystävällisen esittäjän vanhemmalla koirallani on se tarvittava tulos, omasta osaamattomuudestani huolimatta.

En tiedä olisko hölmöä pyytää kesäleirin yhteyteen johonkin iltaan näyttelyharjoitus, jossa joku joka oikeasti osaa opettaisi kädestä pitäen lajin saloihin. Täällä ainakin olisi yksi innokas osallistuja : ). En usko, että olen ainut käyttiksen omistaja, jolla se kynnys osallistua johtuu nimenomaan siitä omasta taitamattomuudesta.

Ja tämä mitenkään Aulin kirjoitusta kommentoimatta : )

Terveisin

Sirpa Rautiainen
Auli Impola

Re: SPL-näyttely Virolahden Harjussa 18.-19.4.2009

Viesti Kirjoittaja Auli Impola »

Moi Sirpa,

Tuosta esittämiskoulutuksen järjestämisestä on puhuttu usein. Silti tällaiset (iki)vanhat konkarit auttavat kyllä toisiaan ilman koulutustakin. Aika usein ollaan kavereiden kesken treenattu koiria kesäleirillä myös näyttelyä varten. Olen usein neuvonut käyttis-ihmisiä esittämisessä ja ollaan treenattu yhdessä. Tiedän monia muitakin ns. näyttelyihmisiä, jotka tekevät samoin. Se on sitä kivaa yhteistyötä. Meikäläiset esittävätkin usein käyttiksiä. Jokainen auttaa toistaan niin, kuin osaa. Jos vielä olet menossa koirasi kanssa näyttelyyn, kysy rohkeasti neuvoa. Ellei muuta, niin ainakin neuvomme, miten siellä kehässä toimia.

Jos koiran rakenne ei ole G:n arvoinen, sille ei sitten voi mitään. Mikään esitystemppu ei sitä paikkaa. Väri ei koirasta huonompaa rakenteellisesti tee. Niitä on harmaita näyttelylinjaisiakin. Suurin osa koirista on kuitenkin G:n arvoisia, silloin tällöin näkee sg:n tai V:n rakenteisia käyttiksiä.

Pyydä apua, saat sitä varmasti.

Auli
Auli Impola

Re: SPL-näyttely Virolahden Harjussa 18.-19.4.2009

Viesti Kirjoittaja Auli Impola »

Ai niin. Kiitos muuten mukavasta näyttelystä. Suurkiitokset Sampalle ja Tytille mun koirien esittämisestä. Nähdään taas.

Terveisin

Auli
Pirjo Rytkönen

Re: SPL-näyttely Virolahden Harjussa 18.-19.4.2009

Viesti Kirjoittaja Pirjo Rytkönen »

Kiitos SPL Kotka ry.
Amatööri nautti järjestämästänne näyttelystä kovasti.
Olin ensi kertaa koiran kanssa näyttelyssä ja mielestäni kynnys ilmoittautumiselle oli sopivan matala. Ilmapiiri oli kannustava.

Ennakkoasenne näyttelyä kohtaan muuttui kyllä päivän aikana melkoisesti ja nimenomaan positiivisempaan suuntaan.
Oli mukava nähdä kuinka "konkarit" ovat sitoutuneita ja osaavia valitsemallaan saralla. Eikä vähemmistöjä syrjitty millään lailla.

Voin kyllä avomielin suositella amatööreillekin näyttelyissä käyntiä.
Piia Kahrila

Re: SPL-näyttely Virolahden Harjussa 18.-19.4.2009

Viesti Kirjoittaja Piia Kahrila »

Onnea kaikille menestyneille ja niin niitä tuloksia olis kiva saada,kun ei itse päässyt paikalle :vihellys:
Vastaa Viestiin