SV-tuomari Keijo Kodis

Palsta on tarkoitettu vain SPL-kokeista tiedottamiseen. Ajo-ohjeet, vapaat paikat, muutokset etc.
Esa Koivulahti
Viestit: 134
Liittynyt: 04 Joulu 2007 18:27

SV-tuomari Keijo Kodis

Viesti Kirjoittaja Esa Koivulahti »

SV on erottanut Keijo Kodiksen jäsenyydestään ja ottanut häneltä SV-tuomarioikeudet pois. Keijo Kodis jatkaa tuomarointia SPL-tuomari statuksella. Muutos merkitsee sitä, etteivät Keijo Kodiksen koetulokset enää käy D tarkastuksiin oikettavina tuloksina.

Koetuomaritoimikunta
Esa Koivulahti
Keijo Kodis
Viestit: 45
Liittynyt: 08 Joulu 2007 19:31

Re: SV-tuomari Keijo Kodis

Viesti Kirjoittaja Keijo Kodis »

Täydennys ja selvitys erottamisen syistä koetuomaritoimikunnan ilmoitukseen

Syy SV:n jäsenyydestä erottamiseen on ollut SV:lle toimitettu ilmoitus ja vihje jäsenyydestä RSV2000:ssa. SV:n kaksoisjäsenyyden kielto perustuu heidän laatimaansa uuteen sääntöön vuodelta 2010. Erottamispätöksen SV on tehnyt heille toimitetun ilmoituksen perusteella. SV:n lähettämää kyselyä ja perättöntä tietoa siitä, että toimisin myös kasvattajana SV:ssa kennelnimellä "Valpas", en ole heille vahvistanut. Jäsen olen ollut SV:ssa vuodesta 1973 ja SV:n hyväksymä koetuomari vuodesta 1993.

Jäsenyys pitää paikkansa: olen RSV2000 jäsen erityisesti siksi, että SV on ajautunut kauas rodun perustajan tavoitteista saksanpaimenkoiran käyttökoiran jalostuksessa. SV on vastuussa rodun rappeutuvasta nykytilasta.

Mielestäni RSV2000 on ainut rotujärjestö, joka voi mahdollisesti korjata tilanteen ja säilyttää rodun käyttökelpoisena tuleville sukupolville. Tätä ennen olin jäsen (-90-luvun alku) myös Züchtergemainsaftissa, joka yritti muuttaa SV:n politiikkaa sisältäpäin onnistumatta siinä. ZG:n jälkeen perustettiin VDH:n alainen toinen saksanpaimenkoiran rotujärjestö RSV2000 Saksassa. Liityin siihen heti perustamisen jälkeen vuonna 2007.

Suomessa kaksoisjäsenyyskielto on perustuslain vastainen.

Keijo Kodis
Ville Salmia
Viestit: 395
Liittynyt: 04 Joulu 2007 15:11

Re: SV-tuomari Keijo Kodis

Viesti Kirjoittaja Ville Salmia »

Ei tätä SV:n päätöksentekoa käsitä millään?! Miten on mahdollista että jotkut saa olla kaksoisjäeniä ja jotkut ei?

Espanjan Vicente Ferre ja Fifi Lüneberg esim. ja molemmat SV:n tiedossa. On toi tavallinen mafia.

Vaikka paskat mä näist byrokraateista ,mutta kun tämä Kodikseen kohdistuva päätös tulee vaikuttamaan negatiivisesti harrastukseen ,nii silloin alkaa nyppimään mokomat pellet?
Seija Kulmala

Re: SV-tuomari Keijo Kodis

Viesti Kirjoittaja Seija Kulmala »

Täysin samaa mieltä. Uskomatonta!!!

Jokaisen rodusta huolestuneen tulisi olla äärimmäisen huolissaan, kasvatammeko ja haluammeko ylikulmautuneita show koiria vai niitä jotka sopivat sekä harrastukseen että työhän ominaisuuksiensa ja terveytensä vuoksi. Vai kasvatammeko vain saadaksemme rahaa.

Jokainen voi omassa mielessään puntaroida näitä asioita. RSV2000 lähti alunperin protestiliikkeenä, nykyisin omin mestaruuskokein toimivana. Avoin tiedoitus, terveys, ominaisuudet. Talentsichtung:in Suomeen tuoneena.

Politiikka, se on rumaa. Hävetkää.
Mika Roivainen

.

Viesti Kirjoittaja Mika Roivainen »

.
Vastaa Viestiin