Suojelumestaruuskisat 2010 Leppävirta

SPL:n tapahtumiin liittyvä oma tiedotus-, keskustelu- ja palautekanava.
Päivi Ollikka
Viestit: 268
Liittynyt: 25 Joulu 2007 19:46

Re: Suojelumestaruuskisat 2010 Leppävirta

Viesti Kirjoittaja Päivi Ollikka »

Ok. No sitte. Luulin lauseen tarkoittavan tuomaristoa yleensä, mutta tuossahan ei ole mitään epäselvää. Samaa heppua kun on vaikea saada kahteen paikkaan yhtäaikaa.... ja asiahan ei mulle mitenkään kuulu/ vaikuta - kunhan kyselen 8)
Ville Salmia
Viestit: 395
Liittynyt: 04 Joulu 2007 15:11

Re: Suojelumestaruuskisat 2010 Leppävirta

Viesti Kirjoittaja Ville Salmia »

Ai unohtanut.. :wink: ...ennenaikaista dementiaa saattaa olla havaittavissa. Mutta jotenkin muistelen et -96 kun olin hommissa Turun MM-kisoissa,niin ei siellä paljoo muut häärännyt ku SPL:n oma väki. Ja hyvin toimi. Kisat saivat erinomaisen arvosanan. Saksan viime vuoden MM-kisoissa niitä vieläkin kehuttiin?! Tottakai se on hienoa jos saa olla MM-kisoissa maalimiehenä.Ymmärrän toki että sinne on tunkua. Vaikea paikka. En edelleenkään ole yhteistyötä vastaan.Päinvastoin,mielelläni näkisinkin että sitä lisättäisiin. Mitä tulee tuomarivalintoihin ,niin näihän sitä haluttiin menneessä kyselyssä.Ulkomaisia tuomareita jotta "pärstäkerroin" ei vaikuttaisi?! Huhhuhh. No nyt sitä saa mitä tilaa.
Birgit Johansson

Re: Suojelumestaruuskisat 2010 Leppävirta

Viesti Kirjoittaja Birgit Johansson »

Ei asia tietty mullekaan kuulu, mut joissain asioissa mä oon vaan niin helv... utelias ja ehkä vähän tyhmäkin, että kysynpä tuota ihan näin palstalla, että jos ja kun, joillain kisailijoilla on ollut syynsä siihen, että mieluummin ulkomaisia ja ne syytkin on myös tuotu julkisuuteen. Ni saako sitä kysyä, että miksi Ville, nuo ulkomaiset sitten olis se "huonompi" vaihtoehto? Siis kun sanoit, että sitä saa mitä tilaa... no, mitä siitä sitten saa?
Maria Arfman
Viestit: 52
Liittynyt: 04 Joulu 2007 10:14

Re: Suojelumestaruuskisat 2010 Leppävirta

Viesti Kirjoittaja Maria Arfman »

Vähintään viikko pitäis olla näiden kisojen välissä. Eli yksi "tyhjä" viikonloppu niiden välissä.... ja jos se Diegelistä on kiinni tuo pvm, onhan niitä muitakin tuomareita, jos vaikeeksi menee.... tärkeintä on miten me asiat täällä kotosuomessa ratkotaan mahdollisimman järkevästi.
Birgit Johansson

Re: Suojelumestaruuskisat 2010 Leppävirta

Viesti Kirjoittaja Birgit Johansson »

Nii, yhdistyshommissa joutuu ratkomaan kaikenlaisia asioita... demokratiaahan nyt on noudatettu, eikä se mun mielestä ole ollenkaan huono ratkaisu.
Ville Salmia
Viestit: 395
Liittynyt: 04 Joulu 2007 15:11

Re: Suojelumestaruuskisat 2010 Leppävirta

Viesti Kirjoittaja Ville Salmia »

Lähinnä tarkoitin sillä sitä, että jos valtaosan toivetta on nyt pyritty noudattamaan,niin sillä on tietty aina silläkin hintansa.
Ei ulkomaisia tuomareita tänne saa ihan helposti,varsinkaan kun toiveissa on esitetty että olisivat juuri kyseisen vuoden MM-tuomareita. Heillä on kyllä tilausta muuallakin.Saada 3 tuomaria jotka kaikki ovat kahden seuraavan vuoden sisällä MM:ssä arvostelemassa sopimaan samaan aikatauluun on jo sinällään saavutus. Noilla herroilla on saletisti kysyntää muuallekin.

Itse olin aikanaan kyselyssä kotimaisten tuomareiden käytön kannalla.Ja olen edelleenkin. Korkeintaan yksi ulkolainen,ja aina kotimainen C-osassa. Mutta enemmistön mieleipidettähän liitto tässä noudattaa,joten minusta on melko huvittavaa ettei taaskaan kelpaa?! Mutta niinhän se on ollut joka vuosi,aina on niitä joita ei homma hotsita.Minkäs teet? Mahdoton yhtälö.
Mäkin haluaisin karsinnat takaisin,mutta en saa? Mikä avuksi? :?
Maria Arfman
Viestit: 52
Liittynyt: 04 Joulu 2007 10:14

Re: Suojelumestaruuskisat 2010 Leppävirta

Viesti Kirjoittaja Maria Arfman »

Joka vuosi ei Suomessakaan järjestetä MM kilpailuja, joten en usko että mikään suuri katastrofi olis käynyt jos tänä vuonna c osan olis arvostellut joku muu ku Herra Diegel.
Tietenkin spl on hyvää työtä tehnyt kun on järjestänyt nämä tuomarit tänne arvostelemaan, mutta jos ei aikataulut mene nappiin, valintoja joutuu tekemään. Kuten aikaisemmassa viestissäni sanoin, että tärkeintä on että täällä saamme hommat hoidettua mahdollisimman järkevästi ja kivuttomasti ilman suurempia :box:
Jokaisen koiraharrastajan edun mukaistahan on että saisimme MM kisat vietyä hyvin läpi sekä WUSViin jälleen kerran iskukykyinen joukkue. :)
Juha Puurunen
Viestit: 604
Liittynyt: 04 Joulu 2007 08:30

Re: Suojelumestaruuskisat 2010 Leppävirta

Viesti Kirjoittaja Juha Puurunen »

Aiemmat kirjoitukset tuli hallituksen jäseneltä. Tämä tulee mestaruuskisojen kokeenjohtajalta ja järjestelytoimikunnan puheenjohtajalta. Kisojen ajankohtaa ei enää muuteta tai sitten muutetaan jo järjestäjääkin. Sopimus kentästä ja hotellista on tehty jo aikaa sitten eikä niiden muuttaminen ole enää mahdollista.
-------------
Juha Puurunen
Koetuomari, maalimies, kennelpoika ja rivijäsen :)
Kari Salkosalo
Viestit: 257
Liittynyt: 07 Joulu 2007 12:50

Re: Suojelumestaruuskisat 2010 Leppävirta

Viesti Kirjoittaja Kari Salkosalo »

Janne, olisko syytä hieman ajatella ja muistella ketä varten spl-veskarit on koulutettu? (Sinä mukaanlukien) Tietääkseni ensisijaisesti omaa rotua ja omia tapahtumia varten, ja vasta näiden jälkeen muut rodut ja tapahtumat! Luulisi olevan itsestään selvää tässäkin tapauksessa, että ensin hoidetaan omat arvokilpailumme!

T:Salkkis
Birgit Johansson

Re: Suojelumestaruuskisat 2010 Leppävirta

Viesti Kirjoittaja Birgit Johansson »

Puuruselle pisteet.

Hiukan vielä kommentoin, vaikka täytyy sanoa, että sanattomaksi jo menin. Pikkuisen kyllä nappaa tuo sanan "järjellisyys" -käyttö... Just kun en ole hallituksessa, enkä järkännyt koetta, ni ihan en ole kärryillä että missä vaiheessa mennään, eikä edes mun tarviikaan sitä tietää, mut kun "päätöksiä" on jo tehty ja kerrottiin jo että tuomarikin olis sovittu tai ainakin kutsut lähetetty jne, ni öh...

Ei hallituksen tai jonkun jutun järjestäjän ny "jäsenistölle" tarviikaan ihan joka askeltaan selostaa. Ei vaikka kyseessä oliskin suuria tunteita herättävä suojelumestaruus. Mä en niin kuin käsitä sitä, että miten nykypäivänä(?) toisten ihmisten aliarvioiminen tässä harrastuksessa on siis ihan tajutonta. Ei mitään merkitystä tai luottoa, onko kokemusta vai ei, ihan siis elämän koulustakin alkaen. Joo-o, joku voi olla guru koirankoulutuksessa, en mä sitä, mut joku voi olla sitten jostain muustakin...
Janne Takkinen
Viestit: 55
Liittynyt: 04 Joulu 2007 19:22

Re: Suojelumestaruuskisat 2010 Leppävirta

Viesti Kirjoittaja Janne Takkinen »

SILLÄ LAILLA! Tulihan se Salkilta taas totuus. Kuule kyllä asioita pitää pystyä katsomaan pikkuisen toisestakin näkökulmasta. Mutta kerroppa Salkki missä niin lukee että spl-maalimiehen ensi sijainen tehtävä on toimia omissa mestaruuskokeissa maalimiehenä?????? Monessakos olet itse ollut veskarina???? Halooo.!!!! Vai väitätkö että en ole tehnyt rodun eteen töitä???? SE että ajattelen kilpailumaalimiehenä kehittymistä pyrkimällä kaikkien rotujen MM-kilpailuihin ei voi olla keneltäkään pois.(Spl ei pysty vielä vastaavaa tarjoamaan) Ja sinäkin voisit jo tulla sieltä 90 luvulta 2010 luvulle ajatuksinesi.


-J-
Maaret Guldbrand
Viestit: 17
Liittynyt: 18 Loka 2008 22:58

Re: Suojelumestaruuskisat 2010 Leppävirta

Viesti Kirjoittaja Maaret Guldbrand »

Hyvä Janne! :wink:
Ville Salmia
Viestit: 395
Liittynyt: 04 Joulu 2007 15:11

Re: Suojelumestaruuskisat 2010 Leppävirta

Viesti Kirjoittaja Ville Salmia »

Missä on ongelmaa? Jos maalimies haluaa mennä FCI:n MM-kisoihin veskariksi ,niin sit menee. Jos haluaa olla molemmissa kisoissa veskarina,niin sit on. Itse jokainern ratkaisee mitä tässa harrastuksessa tekee ,missä ja milloin. Jokainenhan meista tekee jatkuvasti jo koulutuksessaankin valintoja,ja vieläpä joka päivä. Jotkut onnistuneita, jotkut vähemmän onnistuneita.So what?

Kisoja tulee ja menee,niinkuin koiratkin.Ainoat jotka jää jää on harrastajat, ja toivon mukaan hyvät kaveri/ihmissuhteet.

Ikuisesti tullaan samaa vääntöä käymään milloin sit mistäkin.Eiköhän tää luu ole jo koluttu?
Janne Takkinen
Viestit: 55
Liittynyt: 04 Joulu 2007 19:22

Re: Suojelumestaruuskisat 2010 Leppävirta

Viesti Kirjoittaja Janne Takkinen »

Kyllä se Salkki kolahtaa. On se vaan jännä juttu että sait tästäkin rotu kysymyksen kun minä kritisoin kilpailujen läheisyyttä toisiinsa. Tiedän kyllä että olet kova saarnaamaan, mutta joku raja asiayhteysillä kuitenkin. En ymmärrä mitä tarkoitat sillä valo jutulla. Ja kyllä olen mielestäni noudattanut ja noudatan edelleen periaatetta mitä pätevöinti saunassa sanoin, eli olen saksanpaimenkoira mies ja tulen todennäköisesti aina olemaan.( nytkin tarhassa on 4kpl ko. rotua) Se että tykkään myös kouluttaa koiria yleensä niin työ tehtäviin kuin harrastuksiin ei varmaan tee minusta sen huonompaa SPL-maalimiestä kuin sinustakaan. Minun vain ei tarvitse joka asiasta tehdä rotu kysymystä ja muistella 90-lukua. Minulla todella riittää puuhaa täällä yllin kyllin ilman että tarvitsee kyseenalaistaa yksilöiden toimintaa. Joten pesen käteni tästä asiasta kokonaan ja keskityn vain ala-osasto työhön josta kaiken pitää lähteä. Kiitos ja anteeksi!

Janne
Kari Salkosalo
Viestit: 257
Liittynyt: 07 Joulu 2007 12:50

Re: Suojelumestaruuskisat 2010 Leppävirta

Viesti Kirjoittaja Kari Salkosalo »

Kiitos vastauksesta Janne!
Kiistely saa jäädä minunkin puolestani, tästä aiheesta. Mielipiteeni olen kertonut ja siinä pysyn.!

T:Salkkis
Vastaa Viestiin