Rohkeuskoekoulutusta

SPL:n tapahtumiin liittyvä oma tiedotus-, keskustelu- ja palautekanava.
Laura Havana
Viestit: 174
Liittynyt: 04 Joulu 2007 14:21

Rohkeuskoekoulutusta

Viesti Kirjoittaja Laura Havana »

Saksanpaimekoiraliitto järjestää koulutusta rohkeuskokeeseen ja/tai jalostustarkastukseen osallistuville Forssassa 26.-27.5.2012.

Kouluttajina leirillä toimivat SPL-maalimiehet Jari Kantoluoto, Jani Koistinen, Risto Haapala ja Kenneth Bast sekä useat maalimiesoppilaat.
Paikalla myös SPL-koulutusohjaajia.

Majoitus:
Rantasipi Forssa, Saarelankatu 12, 30100 Forssa
Majoitus 35 € / vrk / 2 hh ja 70 € / vrk / 1 hh
sisältää aamupalan ja asiakassaunan
Lauantain päivällinen seisovasta pöydästä 25 €/henk.
Harjoituskentällä runsas kanttiini!

Sitovat majoitusvaraukset ja ilmoittautumiset viimeistään 11.5.2012 vesapekka.hirvioja@gmail.com

Maksut:
Majoitus: 35 € / 2 hh ja 70 € / 1 hh
Osallistumismaksu: 20 €/vkl
Viesti kenttään: “Rohkeuskoeleiri” ja nimi
SPL-Forssa ry:n tilille
FI08 4327 2040 0061 10
HELSFIHH

Tiedustelut:
Majoitus, ruokailu ja kenttä: vesapekka.hirvioja@gmail.com / 0440 460 838
Koulutus: maalimieskoulutus@spl.fi

TERVETULOA!!
Liitteet
SPL_rohkeuskoe.pdf
Mainos
(1 MiB) Tiedosto ladattu 890 kertaa
Laura Havana
Viestit: 174
Liittynyt: 04 Joulu 2007 14:21

Re: Rohkeuskoekoulutusta

Viesti Kirjoittaja Laura Havana »

Vähäisen osallistujamäärän vuoksi rohkeuskoeleiri on peruttu. Leirin jo maksaneihin otetaan yhteyttä ja rahat palautetaan.
Ville Salmia
Viestit: 395
Liittynyt: 04 Joulu 2007 15:11

Re: Rohkeuskoekoulutusta

Viesti Kirjoittaja Ville Salmia »

Mielenkiinnosta kysyn; tuon liitteen kuvassa maalimies kuljettaa koiraa...mutta mistä koira puree?? :shock:

Itse asiassa kuva on enemmän kuin tuhat sanaa..Koira ei pure mihinkään, ja samanaikaisesti koulutukseen aiheesta ei osallistu juuri ketään?!

Aika karu totuus SPK:n tämänhetkisestä tilasta.
Viimeksi muokannut Ville Salmia, 12 Touko 2012 21:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kari Salkosalo
Viestit: 257
Liittynyt: 07 Joulu 2007 12:50

Re: Rohkeuskoekoulutusta

Viesti Kirjoittaja Kari Salkosalo »

Eiköhän olisi jo aika lopettaa näiden "hyysääminen", kun ei näille näy kelpaavan muu kuin vaatimustason laskeminen! :D
Jonna Antikainen

Re: Rohkeuskoekoulutusta

Viesti Kirjoittaja Jonna Antikainen »

On kyllä harvinaisen turhauttavaa porukkaa :roll:

Kiitos kuitenkin hyvästä yrityksestä! Jonna
Reijo Korpela
Viestit: 98
Liittynyt: 17 Kesä 2008 19:17

Re: Rohkeuskoekoulutusta

Viesti Kirjoittaja Reijo Korpela »

Ville, turhaan kärjistät asiaa ja esität sen vain yksipuolisesti. Meillä on Maailmanmestari, MM kakkonen ja joukkuemestaruus kahdelta peräkkäiseltä vuodelta, joten näyttöä suomalaisesta spk:sta sekä koulutustaidosta yllinkyllin. Salkin kanssa täysin samaa mieltä, ketään ei kotoa lähdetä hakemaan vaan itse on oltava aktiivinen. Hyvää alkukesää kaikille spk ihmisille.
t:reijo
Carmen Haavikko
Viestit: 18
Liittynyt: 31 Joulu 2007 11:10

Re: Rohkeuskoekoulutusta

Viesti Kirjoittaja Carmen Haavikko »

Harmi!!! Voisiko ajatella jo maksaneille ainakin yhden päivän koulutusta?
Birgit Johansson

Re: Rohkeuskoekoulutusta

Viesti Kirjoittaja Birgit Johansson »

Nii, viime kokouksen pöytäkirjaa kun lukee, ni nyt ois ollut paikka näyttelyväen hakea parannusta oikein tosissaan. Koulutusohjaajatoimikunta, maalimiestoimikunta, koetuomarituomikunta oisivat kaikki auttaneet eteenpäin viemisessä - mut ei vaan hanke onnistunut...

Uskon, et joku osa nly-koiraväestä ois voinut tykätäkin kehityksestä - harmi sitten heidän puolestaan (jos heitä on).
Ville Salmia
Viestit: 395
Liittynyt: 04 Joulu 2007 15:11

Re: Rohkeuskoekoulutusta

Viesti Kirjoittaja Ville Salmia »

En mä mielestäni mitään kärjistä. Totuus on se ,et nly puolen koirat on ominaisuuksiltaan luvattoman huonoja. Ei ne maailmanmestarit sitä ongelmaa kuittaa. Ja sitähän mä tässä yritän selittää, et koiria tarttee kouluuttaa ,oli ne minkä linjaisia hyvänsä.Mutta eipä näytä maistuvan ,vaikka nimenomaan siellä nly puolella sitä tarvetta olis.

Ootko Reijo pyrkimäs hallitukseen...kuullostaa vähän politiikon puheelta? :D :D
Joanne S A Vähämaa

Re: Rohkeuskoekoulutusta

Viesti Kirjoittaja Joanne S A Vähämaa »

Ei sovi yleistää... Toivotaan et tässä ois näyttelykoirien tulevaisuus. Hieno mies. Ei häviä tämä poika Villen harmaille markkaakaan :D http://www.youtube.com/watch?v=L43UI3t8 ... ture=share
Päivi Ollikka
Viestit: 268
Liittynyt: 25 Joulu 2007 19:46

Re: Rohkeuskoekoulutusta

Viesti Kirjoittaja Päivi Ollikka »

Euroja ehkä sit häviääkin tukku tolkulla 8) Reiska ja Kuikka on hyvä pari, mutta ei se mikään hyvä koira ole. Hyvä näyttelylinjainen ja kohtuullinen suojelukoira :) Hyvin niillä kohtuullisillakin harrastaa :P

No onpa harmi ettei tapahtuma ottanut tuulta alleen.
Jossain kantautui juttu, ettei tuonne kukaan halua koiriaan lähetettävän, koska maalimiehinä on oppilaita.
Oppilaiden kanssa kaikkia koiria treenanneena: Niistä oppilaista tulee tulevaisuudessa pätevöityjä maalimiehiä. Ainakaan omista koiristani ei ole yksikään mennyt pilalle sen takia, että ne olisi treenattu oppilaiden toimesta.
Päinvastoin, olen aloittanut oppilaiden kanssa - jatkanut treenaamista - tehty tuloksia - ja oppilaat on pätevöity. Tästä on lähtenyt vuosien yhteistyö, eikä ole mitään valittamista.
Taija Juvonen

Re: Rohkeuskoekoulutusta

Viesti Kirjoittaja Taija Juvonen »

Harmittaa itseni ja niiden muiden puolesta, jotka olivat koulutukseen ilmoittautuneet.
Kaikilla ei ole mahdollisuutta treenata omassa porukassa ja niin usein kun itse haluaisivat.

Treenikertoja olisi varmaan kertynyt mukavasti tai jopa enemmänkin. . .

Päänäyttely kolkuttaa jo ovella.

Eikö näistä järjestettävistä tilaisuuksista pitäisi ottaa kaikki irti ja oppia?!?
Minä olisin tarvinnut tätä koulutusta, minun koirani olisi tarvinnut tätä koulutusta, jäipä tämäkin viikonloppu sitten kokematta.
Tässä olisi ollut tilaisuus näyttää, että on meitä halukkaitakin näyttelyharrastajia jotka uskaltavat tuoda koiransa esille muuhun kuin pakolliseen rohkeuskokeeseen.

Itse muuten ainoana nlylinjaisella koiralla maalimieskoulutukseen osallistuneena. Kiitos siitä viikonlopusta!

Jotta näitä tilaisuuksia järjestettäisiin myös tulevaisuussa, pitäisi niihin myös osallistua.
Ja niistä maalimiesoppilaista tulee meidän tulevia maalimiehiä, ollaan me itsekin joskus opeteltu kävelemään.
Susanna Lindroos

Re: Rohkeuskoekoulutusta

Viesti Kirjoittaja Susanna Lindroos »

"Tässä olisi ollut tilaisuus näyttää, että on meitä halukkaitakin näyttelyharrastajia jotka uskaltavat tuoda koiransa esille muuhun kuin pakolliseen rohkeuskokeeseen."

Hyvä Taija!! Näin juuri!
Ei voi kuin ihmetellä. Heh, miä oletin että tulee oikeinkin vilkas viikonloppu mut ei sitte kuitenkaan. Noh, mitään märinää siitä kun näyttelykoiria ei kukaan suostu treenata ei jaksa kyllä kuunnella enää yhtään. :roll:
ps. tai sitte "ne muut" on vähän laitellu täs talven aikana turkit pölisten, eikä tarvii tollassii viikonloppuja, ja me kaikki tullaan yllättymään kivenkovasta tasosta kuukauden päästä :D

ps. Harmi homma niille jotka innoissaan odotti tota viikonloppua...
Ville Salmia
Viestit: 395
Liittynyt: 04 Joulu 2007 15:11

Re: Rohkeuskoekoulutusta

Viesti Kirjoittaja Ville Salmia »

:roll:

Täs joutu aika moni sijaiskärsijäksi.Pitäiskö jonkun koota ne kiinnostuneet ja järkätä niille "pikkuleiri"?
Joanne S A Vähämaa

Re: Rohkeuskoekoulutusta

Viesti Kirjoittaja Joanne S A Vähämaa »

No ei se koira kyllä paskakaan ole mistään päin. Kyllä tuolla otuksella on mun mielestä kohdallaan kaikki mitä sakemannilta vaaditaan. Mut sehän on ohjattavissa, irrottaa hienosti niin paska kai se siksi on sit vieteiltään. Mahtava koira!
Vastaa Viestiin