Saksanpaimenkoiralehti

Muihin alueisiin kuulumattomat jutut ja tapahtumien ilmoitukset (ei jalostuskoirailmoituksia)
Auli Impola

Saksanpaimenkoiralehti

Viesti Kirjoittaja Auli Impola »

Jotenkin ihmetyttää, ja täytyy myöntää oma pienuutensa, myös suututtaa. Uusi Saksanpaimenkoiralehti ilmestyi ja siinä oli päänäyttelyn tuloksia. Joka vuosi suojelun SM-kisojen voittaja pääsee lehden kanteen, koska se on hieno suoritus. Siitä me kaikki olemme samaa mieltä. Näin omasta näkökulmastani iloitsen vielä enemmän, mikäli koira on suomalaisen kasvattama ja suomalaisen kokonaan kouluttama.

Näyttelypuolella on täysin toisin. Suomalaiset koirat eivät ole viimevuosina juurikaan juhlineet näyttelyiden voittajina. Melkein joka luokassa ovat voitot menneet naapurimaihin. Viimeksi vuonna 2004 päänäyttelyn käyttöluokkien voitot tulivat Suomeen. Silloin sen saivat uroksista Sensen Mann Max ja nartuista Macros Acuccina. Kirjoitin silloin lehteen hehkutusta, sillä voitot ovat harvinaista herkkua.

Kuuteen vuoteen sen jälkeen suomalainen koira ei ole seisonut ykkösenä palkintokorokkeella. Tänä vuonna suomalainen koira voitti narttujen pääluokan, mutta se ei saanut edes kuvaansa lehteen. Yleensä päällikannessa on voittajapari onnellisine omistajineen, tänä vuonna ainoastaan urosten käyttöluokan palkintojen jako. Sama kuva toistui lehden sisällä. Suomalaisesta käyttöluokan voittajasta ei ollut edes mainintaa.... Hei oikeesti... Alan ottaa tämän jo henkilökohtaisena vittuiluna, koska mainitsin asiasta päätoimittajalle ennen lehden julkaisua, mutta hän ei vaivautunut korjaamaan asiaa. Tuloksissa oli pieni kuva, mutta siinä kaikki.

Kiitos Tuulalle ja Kimille siitä, että Laiza pääsi kuvallaan edes heidän mainokseensa.
Anne Kurki

Re: Saksanpaimenkoiralehti

Viesti Kirjoittaja Anne Kurki »

Olet aivan oikeassa. Muistan hyvin vuoden 2004 lehden :)

Päänäyttelyjutun taitto oli muutenkin sekavaa tulosten osalta. Ei ollut yksi tai kaksi kohtaa jossa kuva, koiran tiedot ja arvostelu oli katkennut seuraavalle palstalle tai jopa seuraavalle aukeamalle. Näin yksinkertaisen asian huomioon ottaminen ei luulisi olevan vaikeaa.

Tuntuu vähän siltä että nykyistä päätoimittajaa ei paljon lehden sisällöntuotto tai ulkoasuun panostaminen nappaa. Olen ilmoittanut että olen tiedotustoimikunnan käytettävissä jos apua tarvitsevat ja samalla ilmaisin halukkuuteni hypätä myös lehden puikkoihin tauon jälkeen. Ei lehti aikanani kovin kummoinen ollut mutten kainostele kertoa sen tasosta nykypäivänäkään jos joku haluaa mielipiteeni kuulla :) Se että halutaanko minua sitten tiedotustoimikuntaan on jo sitten ihan toinen juttu.

Olen vanhempainvapaalla pienokaisen kanssa ainakin vuoden 2011 loppuun ja näin ollen ihan joutilas tekemään jotain yhteisen hyvän eteen. Toimin tällä hetkellä myös SPL-Turku ry:n pjnä mutta tämä toimi ei millään lailla pois sulje myös Liiton toimikuntatyöskentelyn mahdollisuutta. Katsotaan nyt otetaanko tarjoukseni vastaan vai ei.
Martina Matikainen
Viestit: 189
Liittynyt: 18 Elo 2003 09:33

Re: Saksanpaimenkoiralehti

Viesti Kirjoittaja Martina Matikainen »

Hyvä Auli ja Anne, toivottavasti liiton hallitus ottaa kantaa tähän eikä haaskaa Annen asiantuntemusta ja halukkuutta auttaa.
Kari Salkosalo
Viestit: 257
Liittynyt: 07 Joulu 2007 12:50

Re: Saksanpaimenkoiralehti

Viesti Kirjoittaja Kari Salkosalo »

Moi!

Myös minä käyttökoira-harrastajana olin yllättynyt vaisuun panokseen liiton pää-julkaisussa. Olen samaa mieltä Aulin kanssa sitä, jotta pääerikoisnäyttely on yksi liiton päätapahtumista. Eli pää tapahtmut ovat liiton mestaruuskoe ja pääerikoisnäyttely. Molemmat tapahtumat ansaitsevat arvoisensa huomion liiton jukaisussa!

T:Salkkis
Petteri Nummela

Re: Saksanpaimenkoiralehti

Viesti Kirjoittaja Petteri Nummela »

Taitto oli todellakin mielenkiintoinen ja keskelle tuloksia laitetaan mainossivu sekoittamaan pakkaa entisestään. Toisaalta, jos luemme puheenjohtajan pääkirjoitusta, niin joutuu ihan miettimään, oliko tuota päänäyttelyä laisinkaan, kun ei hän maininnut sitä tekstissään. Toisaalta, ei lehdessä ollut myöskään kummankaan tuomarin kertomusta, mikä myöskin ihmetytti.
Olihan näyttelyn koiramäärä heikko mutta kaikesta huolimatta, ne jotka olivat koiransa näyttelyyn tuoneet ja sitä varten työnsä tehneet, niin olisi ollut mukava lukea mitä mieltä tuomarit olivat kokonaisuudessaan koirista ja näyttelystä.

T: Johanna Nummela
Vastaa Viestiin