Rubur-nappulat

Ruokintaan ja ravintoon liittyvät aiheet
Vastaa Viestiin
katariina salmimeri

Rubur-nappulat

Viesti Kirjoittaja katariina salmimeri »

Onko kellään muulla kokemusta ko. merkistä?
Meidän pennulla (9-vkoa) jätökset ovat kiinteitä ja suhteellisen pieniä.
Eli Rubur penturuoka sopii.

Ruokailukertoja on kolmesti päivässä, ja olen antanut (kasvattajan kiellosta huolimatta) vähän raakaa jauhelihaa, ehkä noin pari ruokalusikallista yhteen ruokailuun päivässä. Ei liene pahasta... :?:
Eila Auvinen

Viesti Kirjoittaja Eila Auvinen »

No jos tarkoitat Roburia, niin nämä omat on kaikki sillä syötetty pentuina ja joo jauhelihaa ja sisäelimiä y.m.s. sekä hampaiden vaihtumisen aikaan puoli tl hivenainelisää citro-oskaa.

Hyvin on passannut.
Heikki Heiskanen

Viesti Kirjoittaja Heikki Heiskanen »

Olen syöttänyt 4.vuotta kyseistä merkkiä koirilleni ja ei ole valittamista.Ainut ettei lammas riisiä tahdo saada mistään tosin olen ollut mälliin yhteydessä ja eiköhän sekin asia ole pian korjattu.
Tuomo Arovainio

Viesti Kirjoittaja Tuomo Arovainio »

Kannattaa kuunnella kasvattajaa sen verran, että lihan syöttäminen pentuna vaikuttaa luustoon. Sitä minkä verran, ja onko siitä käytännön vaikutuksia, en tiedä. Tuo määrähän on tuon ikäiselle pennulle aika iso, kolme kertaa päivässä kuitenkin.

Kysele kasvattajalta perusteluita, omaltani sain myös ohjeen olla syöttämättä lihaa ennen kuin luusto on kehittynyt. Syötin pelkkää kuivamuonaa hyvin turvotettuna a+b piimällä, ja hyvin meni.
Tuomo Arovainio

Viesti Kirjoittaja Tuomo Arovainio »

Luin väärin, siis annat yhden kerran päivässä lihaa? Kysele kuitenkin perusteluita.
Vastaa Viestiin