15. - 17.9. SPL-näyttely Kuopiossa

SPL:n näyttelyihin ja ulkomuotoon liittyvät aiheet
Heidi Eronen

15. - 17.9. SPL-näyttely Kuopiossa

Viesti Kirjoittaja Heidi Eronen »

Tietääkö kukaan, että mikä on pentujen alin ikäraja tässä näyttelyssä? Että voiko alle 7kk pennulla osallistua? Kiitos vastauksesta jos joku tietää :)
Marko Kurkinen
Viestit: 948
Liittynyt: 20 Huhti 1996 14:33
Paikkakunta: Oulunsalo

Viesti Kirjoittaja Marko Kurkinen »

Riippuu tietenkin siitä että kuinka paljon alle 7 kuukautta se koira on :wink:
Mutta jos tarkoitit että se on 6 ja 7 kuukauden välissä, niin kyllä voi osallistua.
Heidi Eronen

Viesti Kirjoittaja Heidi Eronen »

Juu no hyvä, meijän pentu on sillo paria viikkoa vaille 7kk, kun se näyttely on :) Pitääkin alkaa harjoittelemaan :lol:
Pikka Juvonen

Viesti Kirjoittaja Pikka Juvonen »

Näyttelyssä on myös luokat 5-6kk.
Minna Rautiainen

Viesti Kirjoittaja Minna Rautiainen »

Täällä olisi myös tulokas näyttelyyn!! Pentuihin menee vielä.
Joko sinne on ilmoittauduttava?
Miretta Seppälä

Viesti Kirjoittaja Miretta Seppälä »

Täälläkin on yksi (narttu)pentu tulossa Kuopioon... Nala täyttää 7kk pari päivää ennen ko. näyttelyä. Jännittää jo nyt mielettömästi :shock: Onneksi kasvattaja varmaankin esittää sen, niin en ainakaan itse joudu menemään kehään...

Asettelu onnistuu jo ihan hyvin, mutta tuota edellä ravaamista pitäisi alkaa harjoittelemaan :)

Minkälaista meno muuten yleensä on tuommoisten 7kk ikäisten kehissä? Eli osaako suurin osa jo esiintyä hyvin, vai onko se vaan hirveää sähellystä? En ole nimittäin yhdessäkään SPL-näyttelyssä koskaan käynyt, niin kokemuksia ei valitettavasti ole :(

Niin ja vinkkejä otan mielelläni vastaan, että MITEN olette opettaneet koirianne ravaamaan edellä? :P
Pikka Juvonen

Viesti Kirjoittaja Pikka Juvonen »

Ilmoittautumisohjeet Spl-Kuopion sivuilla osoitteessa http://www.splkuopio.net

Tervetuloa Savoon viettämään koiramaista viikonloppua!
Sanna-Mari Räsänen

mietitytää..

Viesti Kirjoittaja Sanna-Mari Räsänen »

voisko joku sannoo et ku miulla olis hinku tuo oma orava viedä just tuohon kuopion näyttelyyn, et kannattaako lähtee "riskeeraamaan" pitkäkarvasen kans?

kyllähä ne tietty arvostelee varmaanki , mutta...


ei mulle näyttelyt ole henki ja elämä mutta mietityttää vaan vähä ku tää on kuitenki tälläne erikoisnäyttely ns. tavallisiin verrattuna.


ei vaan, kyl mie uskallan lähtee ainaki yrittää vaikkei mitää osatakaa =)
vois paris mätsäris käydä taas ensin treenaa..

ravataan kyllä hienosti, ainoo vika on minussa ku en osaa esittää kovin kauniisti. neiti kyl seisoo kauniisti jos vain malttaa mutta ku koko olemus lysähtää jos liikuttaa räpyliä-harjotuksen puutetta.


paitsi, jos saisin jonkun muun esittään sen, en kyl tiedä et mite se käyttäytys ku se on niin mammantyttö..

omani sisko tuli MUISTAAKSENI (alle 1v sarjassa) Polvijärven näyttelyssä 1.4.06 toiseksi vaikka onkin pitkäkarvainen.

että eihän näistä ikinä tiedä mitä sieltä saa.


kokemusta ainakin-ja sitä mie halluun ku oon sellane jännittäjä.


ja muutenki ois kiva ees jottai arvostelluu saaha jos joskus oikkeesti meinais vauvoja hommata, mutta se on vain haavekuva kaukaisuudessa




kertokeeha mitä mieltä olette? naurraako ne meiät iha pihalle
Tea Tuomikoski

Viesti Kirjoittaja Tea Tuomikoski »

Purin huuleen, kieleen ja poskeen, mut ei auta...

Haaveilet ehkä "vauvoista" pitkävillalla, joka kusee alleen ku sen viereen heittää tölkin...? Kaino pyyntö. Lue rotumääritelmä - kaikilta osin.
Sanna-Mari Räsänen

Viesti Kirjoittaja Sanna-Mari Räsänen »

kyl mie olen tuhat ja sata kertaa lukenu rotumääritelmän.
ja pitkäkarvaisille on paljon kysyntää-en tekisi sen vuoksi pentuja vaan koska minusta ne on kauniita ja montamonta muuta syytä. aika pitkälle samanlaiset varmaan kun kaikilla muillakin.
isä ehdokas saisi olla lyhytkarvainen, ei haittaa.

ja jos en tällä koiralla niin ehkä seuraavalla. joka sekin tulee olemaan pitkäkarvainen.


ja mie otan kusemis asiasta selvää, eikä se mun mielestä vauvahaaveita kaada jos se nyt yhdesti alleen kusee. muuten on täysin paukkuvarma ja kolinaryminä, ilotulitus, ukkos..... ym ryske-varma


jos se olisi ihan täys heikkopää niin näkyisi se muullakin tavalla monessakin suhteessa.

ihan on rauhallinen koira , ei hötkyile, hermoile tai stressaa pienistä asioista.


on sitä huonommistaki versioista vauvoja väännetty. ja tietenkin mie luonnetestit sun muut ensin käyn läpi enneku tosiaan alan duunailla pentuja. en mie ihan uuno oo vaik voin siltä vaikuttaa..

mitä iloo on ees tehdä pentuja jollai jonka nuppi ei kestä.

minu mielestä tää alle kusemine on vain yhteydessä tähän jääkausi asiaan. mutta mie selvitän asian ihan oman mielenkiintonikin vuoksi.
Lilli Hyvärinen

Viesti Kirjoittaja Lilli Hyvärinen »

Sanna-Mari Räsänen,mitä annettavaa koirallasi on rodulle?? Jokaisella nartulla ei ole tarpeen teettää pentuja. Pelkkä rotumääritelmän lukeminen ei riitä,vaan kasvattajaksi aikovan on todella tiedettävä mihin kasvattamansa rodun koiria käytetään ja millaista luonnetta tuo käyttö koiralta edellyttää. Seurakoirarodun kasvattajankin tulisi olla kykenevä edes jossain määrin itse arvioimaan jalostuskoiriensa luonnetta.

Ja entä oma osaamisesi,kun jo pentuja suunnittelet? Toisessa ketjussa mainitsit,että kun viet koirasi luonnetestiin,saat enemmän tietoa sen luenneominaisuuksista. Eli ilmeisesti et ole niitä kykenevä itse arvioimaan. Oletko valmis kertomaan tämän tuleville pennunostajille?

Millaista tietotaitoa sinulla on tarjota pentujesi mahdollisille ostajille? Onko sinusta heille tueksi,jos heille tulee ongelmia koiransa kanssa,ihan vaikka noita arkisia käytösongelmia,joihin itse hait apua "ongelmakoirakouluttajalta"? Aiotko kasvattisi omistajan soittaessa sinulle mahdollisesta ongelmasta soittaa kyseiselle kouluttajalle?? Ja soitatko samaiselle kouluttajalle siinä vaiheessa kun joku kasvattisi omista kyselee mistä hänen koiransa käytös johtuu? Kasvattajana sinun tulisi pystyä vastaamaan noihin kysymyksiin ilman ulkopuolista apua.

Ja vielä tuosta luonnetestistä,jonne olet kai koiraasi vielmässä;luonnetestin pisteillä ei pitkälle pötkitä. Moni puhtaasti seurakoira-tai metsästyskäyttöön jalostettu rotu vetää luonnetestistä komeita pisteitä. Eikä niillä pisteillä ole mitään tekemistä saksanpaimenkoiran jalostuksen kanssa.
Sanna-Mari Räsänen

Viesti Kirjoittaja Sanna-Mari Räsänen »

ei koirallani välttämättä olekaan mitään annettavaa ,sen näyttää aika, ja tietenkään en tee pentuja jos mielestäni siinä ei ole järjen häivää, koiria on muutenkin tässä maailmassa ihan liian kanssa--

ja tietenkin mie haen muitakin tuloksia ja näyttöä kuin joku luonnetesti. tiedän, eettä ei ne pisteet mitään kerrro loppupelissä , neon vain numeroita.

osaan ilman sitäkin oman koirani luonteen arvioida, mutta haluan senkin käydä ihan silläkin että onpahan ees joskus tullu käytyä läpi sekin asia.


onko se joku virhe pyytää apua joltakin? itseasiassa tarvistisin jääkauteen ja purkitukseen vain tarkemmat ohjeet, sillä ne saadaan aina kuitenkin tapauskohtaisesti. nyt vain sattui niin, että pertti on ainoa jonka tiesin hyväksi neuvonantajaksi ja hän vain sattuu olemaan ONGELMAkoira kouluttaja. minulle se on ihan sama vaikka se olis ollu naapurin talonmies joka ohjeet antaa,

eipä apuja muualtakaan herunut vaikka niitä kysyin.

Miksi minä hänelle soittaisin enää? ei tarvitse. Ja uskon, että pystyisin kyllä neuvomaan tarvittaessa kasvattieni omistajia-sillä sehän on kuitenkin kasvattajan tehtävä auttaa.

ja kuten o len jo aiemminkin todennut niin se pentu asia on vain haave-onko sekin kiellettyä? ilmeisesti.

anteeksi vaan että mie uskallan haaveilla.

TOttakai mie haluan kokemusta, kokemusta,kokemusta ja aina vain kokemusta lisää ja käyn tarvittavat kurssit ja pelit jotta saisin lisää kokemusta ja tietotaitoa. jokaisen koiran kansssa opin aina jotain uutta, olipa ne omia tai vieraita.


joku varmaan vieläki luulee et täällä on joku ihan umpipässi maalais tollo joka haluaa tehdä vauvoja vain siksi kun ne on kivoja, ihania ja suloisia.
ei ei ei

tietenkään en rupea mihinkään sellaiseen mistä en selviäisi.

olkoot jokainen mitä mieltä haluaa mutta mie silti jatkan haaveilua.

tuntuu et se tosiaan on kiellettyä. samoin avun hakeminen. ehkä mie sit olen tosi huono ihminen joidenkin mielestä kun uskallan myöntää että olen hakenut apua johonkin ongelmaan..

minusta se on kyllä vahvuutta. on myös kasvattajia jotka eivät tosiaankaan edes pysty myöntämään omia virheitään-onko se sit hyvää koirankasvatusta? kysyn vaan

joku voi pitää minua nuorena, ja olenkin, mutta tiedän kyllä nuoriakin koiran kasvattajia eivätkä he ole sen erikoisempia kuin muutkaan.
tietenkin ikä tuo kokemusta ja kaikkee lisää ja siitä on aina apua, en mie sitä sano. On minulla kokemusta koirista muutenkin, ei tämä ole ainoa tai ensimmäinen koirani.


mutta, tää asia on sellainen mistä ollaan niin montaa mieltä että parempi ku olen hiljaa
Anneli Leppänen

Viesti Kirjoittaja Anneli Leppänen »

Sanna-Mari, täti ihminen antaa ystävällisen neuvon. Mene turistina Kuopion näyttelyy, sillä tavoin saat varmasti eniten irti tapahtumasta.
Sanna-Mari Räsänen

Viesti Kirjoittaja Sanna-Mari Räsänen »

kyl mie ajattelin et menisin sinne itse koirani kanssa .. ja kaikki missä ollaan oltu tapahtumat niin ei me niistä stressata. kun oma osuus on suoritettu niin voidaan rauhassa katsella muiden suorituksia.


näkisipä kaikki ainakin millaine typerys täällä kirjoittaa niin olisi taas puheenaihetta.. :D

tottakai ilman omaa suoritusta ja koiraan keskittymättä pystyy enemmän ammentamaan tuoltakin asioita.

mielellään mie antaisin jonkun kokeneemman esittää omani jos mennään.. ku en ehkä ihan saa rodunomaisimpia piirteitä esille tuotua.. vasta alkajia kun olemme näyttely tohinoissa.


ja vaikka sieltä hylsy tulisikin niin se ei meitä haittaa, sekin otetaan kokemuksena =)
Juha Puurunen

Viesti Kirjoittaja Juha Puurunen »

Harrastajat, turistit etc... Kaikki, tervetuloa Kuopioon. Näyttelysivusto löytyy osoitteesta http://www.splkuopio.net, linkki abcte-tapahtuma. Sivuja täydennetään tästä eteenpäin jatkuvasti joten vierailkaa usein.
Vastaa Viestiin