pitkäkarvainen pörrö!

SPL:n näyttelyihin ja ulkomuotoon liittyvät aiheet
Laura tikkanen

Viesti Kirjoittaja Laura tikkanen »

^Kasvattajan tietäen, voi olla vaikka totta :viaton: :lol:
Mervi Tervo

Viesti Kirjoittaja Mervi Tervo »

No ei kai :shock:
Sanna-Mari Räsänen

juujuu

Viesti Kirjoittaja Sanna-Mari Räsänen »

oliko puhe nyt minusta vai angertuksen kasvattajasta...?
no, mikäs kauhee asia se nyt olis jos vaik sais pystyyn pitkäkarvasten liiton. en mie nää siinä mitää kauheeta tai vitsiä.



vai, mite oli kysymys "vitsistä" tarkoitettu?
Laura tikkanen

Viesti Kirjoittaja Laura tikkanen »

^Puhuin kasvattajasta. Väite että pitkäkarvaisilla ois enemmän A:lonkkia, tässä huvittaa
Sirpa Hörkäs

Re: jepulis

Viesti Kirjoittaja Sirpa Hörkäs »

Sanna-Mari Räsänen kirjoitti:
just olikin meillä kasvattajan kans puhetta et pitäs saada pitkäkarvasten ihan oma järjestö pystyyn niin vois "helpommin" kasvattaa pitkiksiä. niille on nyt tosi kiva kysyntä-nättejä ku ovat ja tosiaan enemmän tuntuvat olevan A lonkkasia... en sit tiedä
A-lonkkajutun lisäksi tossa on kaikki "vitsikästä".

:foni: Miksi pitäisi "kasvattaa" tarkoituksella virheellistä saksanpaimenkoiraa?
Ronja Taskinen

Re: karvojen leikkaamisesta

Viesti Kirjoittaja Ronja Taskinen »

Sanna-Mari Räsänen kirjoitti:tämäkinhän on täysin makuasia, mutta ite en lähtis omalta leikkaan ku olen todennu et tulee sit niin turjakkeen näkönen että.
Niin no heti trimmauksen jälkeen on aika pällin näkönen kun turkki näyttää luonnottomalta, mutta siitähän se kasvaa. Ja tokaks kun pääkarvojen trimmausta ei ihan helpolla harrastellakaan, niin jos on ottassa, korvissa ja takaraivossa hirveet turat niin sitten vasta näyttääkin hihhulilta kun muualta on ihan kuliturkki mutta päästä semmonen karvapallo. Ja, ei edelleenkään ole täysin omakohtaista kokemusta, mutta luulisi myös housujen trimmaamisen olevan hankalaa. Ainahan ne karvat pois saa, mutta se on ihan eri asia näyttääkö se sitten kovin viisaalta. :lol:
Mutta, riippuuhan se myös koirasta (millainen karvanlaatu on missäkin...) ja siitä millä tavalla ja miten hyvin on trimmattu.
Ronja Taskinen

Re: karvojen leikkaamisesta

Viesti Kirjoittaja Ronja Taskinen »

Anteeksi tyhmyyteni, mutta miltäs tämmöinen pörrökarva sitten näyttää? Olen saattanut kerran kylällä nähdä pörrökarvaisen sakemannin mutta en ole ihan satavarma oliko se. Onhan sillä saattanut olla jokin turkkiongelma tms. mutta jos joku osaisi auttaa ja laittaisi kenties kuvia.
Marisa Lundström

Viesti Kirjoittaja Marisa Lundström »

No, tässä on ainakin pitkäkarvainen 10,5-vuotias mummu. Onhan se pörröinen, mutten tiedä tarkoitetaanko pörrökarvalla just tällaista.

Ja piruvie tuulitukkien lonkkatilanne ei ole yhtään sen kummempi kuin muillakaan tukkamalleilla. Höpinät moisesta voi lopettaa just!

Kuva
Sanna-Mari Räsänen

Viesti Kirjoittaja Sanna-Mari Räsänen »

kuten sanoin.. en sit tiedä.

kattokaas vaan niin omalla pörröllä on tietty jotkut öö lonkat =)
Harju Sanna

Re: jepulis

Viesti Kirjoittaja Harju Sanna »

Sirpa Hörkäs kirjoitti:
Sanna-Mari Räsänen kirjoitti:
just olikin meillä kasvattajan kans puhetta et pitäs saada pitkäkarvasten ihan oma järjestö pystyyn niin vois "helpommin" kasvattaa pitkiksiä. niille on nyt tosi kiva kysyntä-nättejä ku ovat ja tosiaan enemmän tuntuvat olevan A lonkkasia... en sit tiedä
A-lonkkajutun lisäksi tossa on kaikki "vitsikästä".

:foni: Miksi pitäisi "kasvattaa" tarkoituksella virheellistä saksanpaimenkoiraa?
Virheellistä.. olihan valkoinenkin värivirhe sakemanneissa ja sitten alettiin jalostamaan valkoisia paimenkoiria. Pitkäkarvainen ei ole sen kummemmin virheellinen kuin valkoinenkaan. Ihan hyvin voisi alkaa kasvattaa "pitkäkarvaisia paimenkoiria". Toiset pitävät niistä enemmän, toiset valkoisista ja toiset "tavallisista". Mun mielestä ne ovat kaikki hienoja ja jokaisesta saa hyvän koiran, oli sillä pitkä tai lyhyt karva, valkoinen tai muun värinen.
milko naumanen

Viesti Kirjoittaja milko naumanen »

Eikö voi ottaa jotain muuta jo valmiiksi pitkäkarvaista rotua?

Miksi pitää tieten tahtoen lähteä pilaamaan rotua lisää??
arja valtonen

Viesti Kirjoittaja arja valtonen »

Milkon kanssa olen samaa mieltä. Tietääkseni saksanpaimenkoiraa ei ole aikoinaan jalostettu "jokaiselle oman maun mukainenn sakemanni" ajatellen. Aivan muut kriteerit on Ratsumestarilla varmasti ollut. Se on jalostettu kestämään vaihtelevia sääolosuhteita. Rotumääritelmään on myös kirjattu koiran karvapeite.

Itselläni on lyhytkarvaiset koirat. Ne kestää palelematta pakkaset. Helteet ei tuota niille toimintakyvyssä vaikeuksia. Ja ei, en pidä koiriani tieten tahtoen auringonpaahteessa :D Uimassa kun käyvät, turkki kuivuu nopesti. Ei varmaan tule hotspotteja.

Ja on ne ihan silmällekin kauniita karvapeitteestä huolimatta. :D
Sanna-Mari Räsänen

Viesti Kirjoittaja Sanna-Mari Räsänen »

mikähä ihme miellleyhtymä tuokin on et pitkäkarva pilaisi koiran?!! kyl se on koira ihan siinä missä muutkin koirat.

ja mielipide asiat on sellaisia mistä vaan ei voi kiistellä.
yks tykkää valkeesta, toinen mustista, harmaista, lyhyt karvasista, pitkistä....

en tuomihe ketään-se nyt vaan sattuu olee niin et joskus vuonna yks ja kaks joku heppasetä on määritelly omat mieltymyksensä..
eikä siinä mitään, kauniin koiran onki saanu aikaan.
ei mun mielest pitkä karva yhtää pilaa sitä.

mutta tää onki vain MUN mielipie. ja mitä mun oma kokemus on pitkien ja lyhyien välil on se et lyhytkarvanen kyl kestää sääolosuhteiden muutoksia paremmin tiiviimmän turkkinsa ansiosta ku pitkäkarvanen.


miettikäääs nyt taas vähä et missä ois ne kaikk virheelliset jos kukaan ei niitä huolisi? jossai kaatopaikalla vai lokkien ruokana?! no ei sentään, mutta se mistä toinen ei tykkää voi olla toisen silmän ilo =)


ja jostain kumman syystä pitkäkarvaset tuntuu valloittavan ihmisten sydämiä.


mulle silti kelpaa aivan kaikki versiot.

-saksanpaimenkoirat ovat elämäni olipa ne mitä versioita tahansa ja sitä paikkaa ei tuu koskaan viemään mikään muu rotu, ei ees (joku muu rotu) pitkäkarvanen.

jos niin nyt voi ja saa sanoa.

:D
Eva Forsman

Viesti Kirjoittaja Eva Forsman »

Aina kun tätä foorumia nykyään käyn lukemassa niin kauhistun :?


Quo vadis saksanpaimenkoira ????




must tuntuu et te harrastatte ihan toista rotua kun minä
Sirpa Hörkäs

Viesti Kirjoittaja Sirpa Hörkäs »

Juu,ei tätä taas haluais todeks uskoa. :roll:

Mulla ei nyt edes riitä pinna selittämään,mikä teijän "jos se kert on kiva,ni saa sellasen haluta"- jutuissa mättää.Ja sitä paitsi,mulla on tunne,ettei se mene jakeluun,vaikka selittäisinkin.
Tähän vois vaan todeta,että harmi,että nimeä saksanpaimenkoira saa käyttää ties mistä sessestä.Ja toivottavasti se "Heppasetä" käy kummittelemassa teille. :cool2:

Sanna-Mari; Miettipä sinä,että niitä virheellisiä yksilöitä syntyy,on sun haluamiset mitä tahansa.
Ei tässä ole siitä kyse,että virheelliset olis heitettävä kaatopaikalle.Kyllä niillekin koti löytyy.Omistajalleen ne ei ole yhtään vähemmän tärkeitä,kuin normikoirakaan.
Mutta :foni: Pitääkö niitä virheellisiä yksilöitä tuotella tietentahtoen jonkun "mutku must se on kiva ja niil on kivast kysyntää"-hölmöilyjen mukaan?

Parempi olis pysyä palstalla,missä SAKSANPAIMENKOIRA on tärkeä.Täällähän menettää nykyään vaan hermonsa. :D
Vastaa Viestiin