Tuleeko Virolahden koiramääristä tietoa?

SPL:n näyttelyihin ja ulkomuotoon liittyvät aiheet
Vastaa Viestiin
Markku Seppänen

Tuleeko Virolahden koiramääristä tietoa?

Viesti Kirjoittaja Markku Seppänen »

Milloinka voisi odottaa tietoa otsikon kysymykseen? En tiedä, mikä ihmeen hinku noihin tietoihin on. Kaippa se on osa tuota näyttelyprosessia näytteilletuojan näkökulmata. Toisaalta olen aavistavinani, mikä valtava työmäärä tällä hetkellä näyttelytoimikunnalla on, joten ei pitäisi häiritä.

Rauhaa näyttelytoimikunnalle!

Markku
Auli Impola

Viesti Kirjoittaja Auli Impola »

Vaikka en ole kyseisessä näyttelyssä "töissä", ehdotan, että odotellaan rauhassa. Tänä maanantaina otettiin vielä ilmoittautumisia vastaan. Kun kaikki on koneella, ja listat voidaan ajaa, tiedetään koiramäärät. On turhaa työtä laskea mitään käsin vain siksi, ettemme me jaksa odottaa muutamaa päivää tietoja.

Kyllähän me ne koiramäärät saadaan tietää viimeistään lauantaina 10.2. 07. Vai mitä :lol:

Auli
Markku Seppänen

Viesti Kirjoittaja Markku Seppänen »

Kysyin vähän epäselvästi. Tarkoitin näyttelykirjettä, jossa yleensä on koiramäärätkin. En hoppua asiassa. Kunhan kysyin. Ja Aulille: ei välttämättä koiramääriä saa tietää vielä 10.2. niin kuin kirjoitit. Aion tulla paikalle vasta 11.2.. Mukava olisi tietää jo ennen 11.2. aamua oman luokan arvioitu arvosteluaika, joka tosin sakemanninäyttelyissä saattaa heittää lähes tunti tolkulla. Eipä silläkään ole väliä, sillä koko päivähän tuohon keikkaan kuitenkin menee.

Tuosta näyttelykirjeestä vielä. Olen ollut lukevinani, ja luin juuri "Näyttelysääntöjä täydentävistä ohjeista", että tuo kirje on toimitettava "hyvissä ajoin näyttelleasettajille". Tuohan antaa upeasti näyttelyn järjestäjille mahdollisuuden tulkita "hyvissä ajoin" määritelmää harkintansa mukaan. Joillekin tuo voi olla päivä, joillekin viikko. Olen ollut lukevinani erilaisilta palstoilta, että joillekin tuo aika olisi peräti kaksi viikkoa tai enemmnkin.

Kun vielä lukaisin ohjeen loppuun, niin siellähän lukee selvällä suomella: ei savolla, hämellä tai muullakaan murteella: "Kirjeen.....on oltava näyttelyyn ilmoittautuneillä MIELELLÄÄN (oma korsotus) viikkoa ennen näyttelyä." Ihanaa täsmällisyyttä.

Nyt ei kannata ruveta perustelemaan tätä kirjeasiaa tai koiramäärätiedustelua vapaaehtoistyöllä, vähillä järjestäjäjoukoilla, ja sillä, että elämässä on muutakin kuin näyttely ja sillä, että ottaisit itse osaa järjestelyihin, niin näkisit, mitä tämä työ on. Saattaa nimittäin olla, että jotain järjestelyistä tiedänkin. Mene ja tiedä häntä. Teksti on yhtä leikkisää kuin näyttelyihin osallistuminenkin

Siis lyhyesti: en halunnut hoputtaa, vaan tiedustella järjestäjien mahdollisia suunnitelmia tässä asiassa. Kysymyshän oli jo sinänsä tyhmä, koska sitä kirjoittaessani olin tietävinäni tulevan vastauksen joltain muulta taholta kuin näyttelyn järjestäjiltä. Täytyy vielä muistaa, että elämässähän on muutakin kuin koiranäyttelyt....??? nimittäin nuo saksanpaimenkoirat.

Rauhaa ja rakkautta kaikille toivottavat

Markku ja neljä sakemannia
Auli Impola

Viesti Kirjoittaja Auli Impola »

Markku!

Laskin vähän leikkiä, toivottavasti suot minulle sen. Tuo kirje voidaan lähettää vasta, kun kaikki koirat on syötetty koneelle, ja koneelta on printattu luettelo. Vasta luettelon tekovaiheessa saadaan tietää, mitkä urokset saavat jalostusryhmänsä ja millä kasvattajilla on mahdollisuus kasvattajaluokkien esittämiseen.

Jos maanantai on viimeinen ilmoittautumispäivä, ei ole mahdollista odottaa noita tietoja ennen sitä. Yleensä kirje tulee näyttelyviikonloppua edeltävällä viikolla. Aikaisempi on aikataulullisesti mahdotonta. *Maanantaina ilmoittautumiset -> keskiviikkona printit ulos -> keskiviikko tai torstai kirjeet valmiiksi -> kirjeet postiin to-ma -> kirjeet näytteilleasettajilla ma - ke.

Niin kauan, kun me näytteilleasettajat haluamme ilmoittaa koiriamme viime tipassa, kirjeitä ei voida vastaanottaa tuon aikaisemmin. Lisäksi, mikäli ilmoittautumisissa puuttuu tunnistusmerkintöjä, rekisterinumeroita, lonkkalausustoja, selvittämiseen menee aina vain enemmän aikaa ja kirjeiden saaminen viivästyy.

Olen yrittänyt selvittää näitä asioita täällä liiton palstalla. Ohjeet koiran ilmoittamisesta näyttelyyn voi lukea ohjeista. Ja ennenkuin kaikki viimeisetkin ovat tämän asian tajunneet, me kaikki kärsimme. Valitettavaa, mutta näin se on.

Kotkan näyttelyväki toimittaa varmasti nuo tiedot niin pian kuin mahdollista. Nopeimmin tieto tulee kaikille, kun annamme näyttelyn tekijöille työrauhan. Malttia ystävät hyvät.

Auli
Markku Seppänen

Viesti Kirjoittaja Markku Seppänen »

Auli:

Eikö voida ottaa käyttöön tiukempi linja? Viimeinen ilmopäivä on viimeinen. Ei joustoja. Jos joku jättää tulematta tai ilmoittautuu liian myöhään, niin ehkä seuraavalla kerralla sitten on tarkempi. Siis jossain määrin niin kuin SKL:n näyttelyissä. Show Medialla on hyvä ote. Mielestäni ei ole oikein, että joidenkin mattimyöhäisten takia suuri enemmistö joutuu kärsimään. Vai onko niin, että suuri enemmistö on tuota myöhästelevää joukkoa ja ajoissa toimiva väki on vähemmistönä?

Tiedän nuo kiemurat ja työmäärän, mitä kaikkea tehdään, jotta asiat saadaan näyttelyä varten toimintakuntoon ja koirat ohjaajineen voidaan toivottaa tervetulleiksi. Kyse on jossain määrin koko homman uudelleen arvioimisesta sakemanninäyttelyiden järjestämisessä. Halutaanko arvioida ja toimintatapoja uudistaa vai ei, on isommissa käsissä kuin täällä Hämeenlinnassa. En tiedä, miten monia vuosikymmeniä hommat ovat pelanneet nykyisellä formaatilla.

Niin tai näin, yritän ilmoittaa koirani ajoissa, jotta säästyn omantunnontuskilta, että minun takiani enemmistö joutuu kärsimään. Ei tuo koiramäärä ole elämää suurempi juttu. Kunhan tässä kiusaan Sinua Auli ja muitakin sakemanni-ihmisiä, jotka suhtautuvat asiaan meikäläistä vakavammin ja asianmukaisemmin.

Siis sunnuntaihin 11.2. näkemiin!

Markku ja neljä sakemannia
Auli Impola

Viesti Kirjoittaja Auli Impola »

Hyvä idea olisi ottaa tiukempi linja. Se on kuitenkin aina järjestävän alaosaston asia. Minä sain kyllä kuraa päälleni ja ihmettelyjä, kun en ottanut enää ilmoittautumisia viikko viimeisen päivän jälkeen. Osa kyllä ymmärtää tuon, mutta monet eivät. Olen yrittänyt lisätä informaatiota, jotta tuo asia ymmärrettäisiin, mutta vaikeaa se on.

Aarnion Tuulikki yritti saada ryhtiä ilmoittajiin muutama vuosi sitten. Kun koiramäärät sitten pienenivät, alaosastot "ahneudessaan(?)" alkoivat joustaa ilmoittautumisten kanssa. Moni näyttely olisi jouduttu perumaan muuten. Asia sitten ryöstäytyi käsistä.

Asiaa ollaan koko ajan kehittämässä. Esim. niin, että tiettyyn päivään asti maksu olisi joku summa, sen päivän jälkeen summa nousisi esim. 30 %:lla, siitä taas viimetippalaiset saisivat vielä lisää 30 %:n maksun. Eli maksu olisi kolmeportainen. Se ehkä saisi ihmiset aikaisemmin liikkeelle.

Katsotaan, miten tässä käy. Vironlahdella nähdään.

Terveisin

Auli
veli-pekka lehtonen

Virolahden näyttely

Viesti Kirjoittaja veli-pekka lehtonen »

Lauantaina pennut
Nartut
5-6kk 9kpl
6-8kk 11kpl
8-10kk 9kpl
10-12kk 10kpl

Urokset
5-6kk 10kpl
6-8kk 5kpl
8-10kk 6kpl
10-12kk 8kpl

Sunnuntaina aikuiset
Nartut
12-18kk 26kpl
18-24kk 24kpl
Yli 24kk 15kpl

Urokset
12-18kk 25kpl
18-24kk 13kpl
Yli 24kk 20kpl

Tervetuloa kaikki Virolahdelle
Markku Seppänen

Viesti Kirjoittaja Markku Seppänen »

Veli-Pekalle parhaat kiitokset! Hienoa palvelua.

Markku
Vastaa Viestiin