Miksi NEU haisee?

Ruokintaan ja ravintoon liittyvät aiheet
Vastaa Viestiin
eija oikarainen

Miksi NEU haisee?

Viesti Kirjoittaja eija oikarainen »

Koirani on nyt syönyt NEU:ta viikon verran. Ihmettelen, miksi NEU haisee niin vietävän pahalle, kun sen sulattaa. Ja koiran uloste haisee sille samalle karmealle hajulle. mikä aine siinä haisee vai onko se yhteisvaikutus?

t. Eija, joka kaipailee Yrjölänpuuron ohjetta
milko naumanen

Viesti Kirjoittaja milko naumanen »

Itse syötän alt:ia nykyään,mutta ainakaan aikaisemmin neu:n hajussa ei ollut mitään erikoista.

Eihän se ihan hajuton ole,voi olla se tuoreus mikä tuoksahtaa.

Voit kysyä myös valmistajalta onko erässä ollut mitään erikoista yms.
Sirpa Hörkäs

Viesti Kirjoittaja Sirpa Hörkäs »

Googlettamalla löytyy paljon sivuja Yrjölän puurosta.

Tässä esim. yksi,jossa J.A.U:n artikkeli koiranruokinnasta.Sivulla on myös puuron ohje.

http://seitti.net/koira/saitti/jau.html
Hilkka Takala

Viesti Kirjoittaja Hilkka Takala »

Mun mielestä neu ei ennen haissut samalta kun nyt, siis kyllä se hais semmoselle epämiellyttävälle, mut ei näin pahasti, kaveri meinas et se johtuu valkosipulista. Kaippa se sit sitä on yhdistettyinä sen normaaliin hajuun.
Nina Kallio

Viesti Kirjoittaja Nina Kallio »

Mäkin uskon valkosipuli - "teoriaan". :lol:
Kristiina Salonen

Viesti Kirjoittaja Kristiina Salonen »

Minusta kans tuo Neu haisee kammottavalta, myöskin koiran uloste haisee normaalia kamalemmalle. Mä oon tolle meitin doggipojalle nyt tän viikon syöttänyt nappulan seassa, herkkua on mut hajut on yöks...
Nina Kallio

Viesti Kirjoittaja Nina Kallio »

NEUhun ei ole lisätty mitään hajusteita tai lisäaineita, toisin kun kaupasta saatavaiin purkkiruokiin, jotka ovat lisäaineita pullollaan..
milko naumanen

Viesti Kirjoittaja milko naumanen »

Ei se haise,se tuoksuu :lol:
Kangasmaa, Laura

Viesti Kirjoittaja Kangasmaa, Laura »

Munkin mielestä NEU haisee, mutta auta armias sitä ulvomisen määrää kun koira haistaa, että nyt emäntä laittaa NEUta kuppiin... Kuulee naapuritkin, että nyt saa koira jotakin herkkua... :lol:
Nina Kallio

Viesti Kirjoittaja Nina Kallio »

Ja ei se naudanmahakaan ruusuilta tuoksu siinä NEUssa.. :lol:

Oon joskus erehtynyt keittämään mahaa kotona ja huhhuh mitkä aromit! Mutta Koiralle se tekee nannaa. :tsemp:
Anja Lehikoinen

Viesti Kirjoittaja Anja Lehikoinen »

Ei minusta perusNEU haise pahalta, oikeastaan hyvältä, valkosipulilta lähinnä. ALTissa on paljon voimakkaampi haju raa`an lihan takia. Jamaha (riisimaha) haisee selkeästi mahalta. NEUn raaka-aineista ainoastaan maha ja sisäelimet ovat luonnostaan voimakkaan hajuista. Riisi, ohra, porkkana, herne, kananmuna, kypsä liha eivät keitettyinä haise mitenkään kummalliselta.
Saara.Kuikka

Viesti Kirjoittaja Saara.Kuikka »

Ei se neu haise minun mielestä kummoselta ihan perus koiran pöperöltä.
Siihen voi verrata vaikka jos on itse leikannut koirille tuoreesta naudanmahasta paloja niin neu tuohon verrattuna tuoksuu ruusuiselta :)

P.S naudan mahan haju ei lähdemillään käsistä pois jos sitä on pilkkonut.
Leena Roivainen

Viesti Kirjoittaja Leena Roivainen »

PentuNEUssa tunkee tuo silakan haju aika voimakkaasti nenään, mutta hetkenhän se vaan asunnossa haisee :)
Eva Rusi

Viesti Kirjoittaja Eva Rusi »

:) Itse olen vähän aikaa syöttänyt Puhtia ja HeviNeuta ja mielestäni koiran
jätökset haisee aika tuhdilta.Mutta en nyt osaa varmasti sanoa,johtuuko
just noista ruuista vai kuivamuonasta.Koira on kyllä paremman näköinen,
kun on ollut aika luikun näköinen.Erehdyin joskus lämmittämään/sulattamaan
pelkkää pakaste naudanmahaa mikrossa ja se vasta haisi kauheelle.Siihen
verrattuna Puhti ja Neu "tuoksuvat" ihan hyvältä.Koira ja kissa kyllä syö-
vät ihan innolla. :lol:
Vastaa Viestiin