jauhelihasta..

Ruokintaan ja ravintoon liittyvät aiheet
Vastaa Viestiin
Tanja Suutari

jauhelihasta..

Viesti Kirjoittaja Tanja Suutari »

Nyt tällanen tosi tyhmä kysymys! Oon töissä broileri alalla ja olen sieltä ostanut koiralleni ihan ihmisille tarkoitettua naudan, kalkkunan ja broilerin jauhelihaa. Nyt työkaverini alkoi väittää minulle ettei koiralle saa syöttää tavallista naudan jauhelihaa vaan se pitää olla nimenomaan koiralle tarkoitettua (esim. kaupan pakasteita tai kennelrehu autosta). Koira ei kuulemma saa mitään ihmisille tarkoitetusta jauhelihasta?? Itse olin ajatellut että ihmisille tarkoitettu jauheliha on parempaa ja koirien jauhelihassa siitä jäävät "jämät". Kumpi on oikeessa? Ja sit broilerin siivistä onko mitään merkitystä ostanko kennelrehun autosta vai töistä ihmisille tarkoitettuja tuoreita naturell siipiä?
milko naumanen

Viesti Kirjoittaja milko naumanen »

Broilerin siipiä ei ole kuin ihmisten versiot(käsittääkseni),tai ainakaan itse ole saanut muita.

Koirien jauhelihassa on enemmän rustoa ja kaikkea ns "huonompaa" ruhon osaa mukana.

Ihmiselle tarkoitettu jauheliha on koiralle ihan hyvää,ehkä liiankin :)
Sirpa Hörkäs

Viesti Kirjoittaja Sirpa Hörkäs »

No ihmisen ruuaksi tarkotettu jauheliha on varmaan ihmiselle parempaa,kuin Kennelrehun jauhis. :wink:

Mutta mun järjellä ajateltuna koira ei paljoa hyödy ihmiselle putsatusta ja usein lähes rasvattomasta jauhelihasta,vaan kyllä ne roippeet ja rasva siitä lihasta tekee juuri koiranruokaa.
Omat on ainakin pysyny hengissä niillä "jämäsillä" jauhiksilla.

Mulle ei oo oikeen auennu,että miks jotkut pitää huonona ihmiselle kelpaamattomista ruhonosista värkättyä koiranruokaa? Miten toi asia edes on vertailukelponen,ihmisen ja koiran ruokavalio?
Harvoin kait ihminen esmes naudanmahaa vetelee,vaikka se koiralle onkin terveellistä ja suurta herkkua.

Sekavaa,mut vähät unet juntturoittaa pään. :D
Tea Tuomikoski

Viesti Kirjoittaja Tea Tuomikoski »

No saahan se koira siitä ihmisille tarkotetusta jauhiksesta just ne mitä siinä on. :lol: Eli luultavasti suhteellisesti vähän enemmän proteiinia ja vähän vähemmän rasvaa. Ja huomattavasti vähemmän ihkuja roippeita, kuten rustoa, jänteitä, kalvoja jne. Ei varmaan kuole siihen :D

Tulee tota ihmismalliakin syötettyä, vielä mukavasti ylipäivättynä ja tuoksahtavana, mutta en mä viitti ostella priimahintasta jauhelihaa ku noi jätemyllyt vetelee vähintään yhtä onnessaan niitä roippeita.
Sirpa Rautiainen

Viesti Kirjoittaja Sirpa Rautiainen »

Meillä ainakin syötetään koiralle ihmisten sika-nautaa ja terve ja hyvinvoiva koira. Itse en edes sitä söisi kun lilluu rasvaa jos yrittää paistaa.
Tanja Suutari

Viesti Kirjoittaja Tanja Suutari »

En ollenkaan tarkottanu et koiranjauheliha olis huonoa vaan mun pointti oli se että saan töistä ostaa ihmisten jauhelihaa paljon halvemmalla kun kaupasta koiralle tarkoitettua! Mut kiitos vastauksista voin siis hyvillä mielin syöttää halpaa naudanjauhelihaa ja niitä siipiäkin pitää kokeilla :heipat:
Sirpa Hörkäs

Viesti Kirjoittaja Sirpa Hörkäs »

Joo,miä vetoan hiusten väriin.
Ja jos blondi on tyhmä,niin väsynyt blondi on vielä tyhmempi. :D

Pitäis olla joku puhallusta vastaava mittari,ennenkö tänne kirjottelee. :harhar:

Jos nyt vielä yrittäis esittää järkevää ja sanoa,että kyllä se hurtta varmasti pärjää,on sapuska sitte ihmislaatusta tai vaan elikoille tarkotettua.

Noni.Maineeni on putsattu. :cool2:
Irene Routio

tyhmää?

Viesti Kirjoittaja Irene Routio »

Apua, olix toi tyhmää? ei olla edes blondeja! Eläköön sanan- ja ilmaisuvapaus exc

terv. I, Z, N
Vastaa Viestiin