Pentu syö ulostettaan??

Ruokintaan ja ravintoon liittyvät aiheet
Jarno Hakkarainen

Pentu syö ulostettaan??

Viesti Kirjoittaja Jarno Hakkarainen »

En tiedä onko tämä oikea osasto (ruokinta) kysellä tallaista, mutta syömisestä kun on kerran kyse niin...

Meille tuli lauantaina urospentu 7vko ja tykkää syödä ulostettaan tosi himolla heti kun ulos pötkähtää. Vaikka työntää pois ja toruu lujalla äänellä niin tuntuu että kahtakauheammin yrittää tulla paikalle haukkaamaan ennen kuin saa siivottua pois. (vaikka eihän tuo vielä tunnu ymmärtävän komennus äänenpainoa)
Onko muilla ollut samanlaisia kokemuksia pentuaikana?
Syötetään Hillssin pentunappuloita ja tuntuu tulevan aika nopeasti läpi, liekkö vielä haisee niin ruoalle...? Mistään puutostilastakaan ei pitäisi olla kyse kun hillssin nappuloissa pitäisi olla kaikki tarvittava...
Ruokinta on 4 kertaa päivässä vajaa desi vedessä turvotettuja.
arja valtonen

Viesti Kirjoittaja arja valtonen »

Hyvä pentu, ahne ruualle. :D Yhtään en ruppee eri ruokia setvimään, mutta joskus olen valaistunut tässä, paskansyömisessä, että siinä kakassa on sittenkin vielä syömiseksi kelpaavaa, loppuunsulamatonta, siis RUOKAA!
Jarno Hakkarainen

ruokamerkkikö?

Viesti Kirjoittaja Jarno Hakkarainen »

Luinkohan rivien välistä oikein, että ruokamerkillä saattaisi olla vaikutusta? Jotkut on myös tällä keskustelu foorumilla kertoneet, että hillssin eväs tulee ripulina ja nopeasti pihalle... Mutta toisaalta joka ruokamerkkiä on jossain yhteydessä haukuttu.
arja valtonen

Re: ruokamerkkikö?

Viesti Kirjoittaja arja valtonen »

Jarno Hakkarainen kirjoitti:Luinkohan rivien välistä oikein, että ruokamerkillä saattaisi olla vaikutusta?
Voipi olla :D, varmaan kun ihmiset kerääntyvät treenien jälkeen palstalle, aiheeseen tulee ohjeita myös syöttää ananasta ja vaikka mitä. Teorioita on niin paljon.

No sanotaan nyt näin, että Hillsiä mun vanhempi koira saa palkkioksi verenluovutuksesta sen ilmaisen 3 kilon pussin. Sen se syö, kun sen pikkuveli on siinä kärkkymässä myös ruokaa. Pentuna sille, vanhemmalle siis, kasvattajan ohjeen mukaan yritin syöttää Hillsiä, mutta ei se sitä syönyt. Se söi mielummin markettiruokaa ahmien, kun se maistui paremmalle.

Nyt on nuoremman koiran tultua taloon tieto ravintojutuista lisääntynyt. Syötän niille hyvää ei-markettiruokaa, eikä ne syö omiaan eikä muidenkaan koirien jätöksiä. Jostain olen kuullut ja jotenkin nappaa mun päähän, että koira joka syö paskaa, siltä puuttuu joku tärkeä ravintoaine ruuasta. En mä tiedä, mutta pääasia, että ei noi nykyiset eikä edellisetkään koirani ole syöneet kakkaa. :tsemp:
Hanne Muurinen

Re: ruokamerkkikö?

Viesti Kirjoittaja Hanne Muurinen »

arja valtonen kirjoitti:Jostain olen kuullut ja jotenkin nappaa mun päähän, että koira joka syö paskaa, siltä puuttuu joku tärkeä ravintoaine ruuasta.
Totta. Tai näin väitti munkin isäni. Meillä oli kotona asuessani poni ja dobberi. Ja dobberi söi hevosen lantaa. Isä sanoi, että koirat kautta aikain ovat syöneet paskaa, saavat siitä - jotain. :?: Tosin isälläni ei sen kummemmin ole koirista kokemusta.... 8)
Sirpa Rautiainen

Viesti Kirjoittaja Sirpa Rautiainen »

Hills ihan hyvä ruoka, mulla kaks koiraa kasvatettu sillä terveiks. Yksi koira syö tälläkin hetkellä ja toinen syö eaglen holisticsia. Täytyy aina muistaa, ettei ruoassa välttämättä mitään vikaa, kaikki ruuat vain eivät sovi kaikille koirille.

Ja pentu nyt saattaa syödä niitä kikkareitaan ties mistä syystä ja tämäkin ennen pitkää loppuu, kunhan määrätietoisesti mutta lempeästi komennat koiraa ( ei siis tarvitse retuuttaa niskavilloista ym.). Tähän ongelmaan voi riittää jopa se, että viedään pissalle/kakalle vähän useammin. Vaikea sanoa, mistä oikeasti johtuu.

t sirpa
Susanna Sälelinna

Viesti Kirjoittaja Susanna Sälelinna »

meidänkin nuori uros söi pentuna paskaa :???: sekä omaansa että vanhemman koiramme jos en kerennyt kiletään :kiukku: onneksi se loppui kun ikää tuli lisää... enää ei siis sitä tee. Mietin kans taannoin että mistä moinen johtuu :?: olen kuullut myös selityksen joskus, että koiralla on joku puutos ja että se saa siitä jotain :?: :?: :?: :roll: outoa...
Sanna Salminen

Viesti Kirjoittaja Sanna Salminen »

Tämä ei ole varma tieto, mutta mulle se on kerrottu faktana, tiedä sitten tarkemmin...

Siis koirien kuivaruuat olis liian steriilejä, ja koira luontaisesti, etenkin pennut, pyrkis lisäämään niille tarpeellista bakteerikantaa suolistossaan, syömällä omat jätöksensä, tai toisten.
Eli koira tarvii "normi bakteereja" (mitä ne nyt sitten nimeltään olikaan) suolistoonsa, sen toiminnan kannalta.
Mut sitten "parempi" keino koiran saada niitä eliöitä, olis hevosen**ska, eikä koiran oma tuotos.

Sellasta "tietoa"...
Jarno Hakkarainen

normaalia

Viesti Kirjoittaja Jarno Hakkarainen »

Kiitos vastauksista. Kyselin asiasta myös muilta sakemannien omistajilta ja aika monet kuulemma ovat tehneet pentuna samaa, että ei pitäisi olla aihetta huoleen...
Susanna Sälelinna

Viesti Kirjoittaja Susanna Sälelinna »

tämä valaisi myös minua :D kiitosta vaan tiedosta, eipä tarvitse enää pähkäillä sitäkään :)
Anne Voutilainen

Re: Pentu syö ulostettaan??

Viesti Kirjoittaja Anne Voutilainen »

Paula Heikkinen-Lehkosen kirjoittama artikkeli kakan syönnistä

http://www.suomenbassetkerho.com/artikk ... syonti.htm
Kirsi Niinimaa

Re: Pentu syö ulostettaan??

Viesti Kirjoittaja Kirsi Niinimaa »

Mulla on kaikki 3 koiraa syöneet pentuna paskaansa ja ohi se on mennyt... Siis pidän sitä ihan ns. "normaalina käytöksenä" tietyssä iässä. :D
Terhi Puumalainen

Re: Pentu syö ulostettaan??

Viesti Kirjoittaja Terhi Puumalainen »

.
Viimeksi muokannut Terhi Puumalainen, 06 Loka 2013 11:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Birgitta Vesa-Lehtinen

Re: Pentu syö ulostettaan??

Viesti Kirjoittaja Birgitta Vesa-Lehtinen »

Meidän neiti sai pentuna pelkästään raakaruokaa - ja söi ulosteitaan.
Olen todennut saman, kuin eräs tällä palstalla, että mielestäni kaikki mun koirat oli ne sitten syötetty millä ruoalla tahansa, tietyssä iässä maistelevat omaa ulostettaan - ja muiden, mutta iän karttuessa se menee ohi - paitsi meillä toi jänisten papanoiden syönti :)
Terhi Puumalainen

Re: Pentu syö ulostettaan??

Viesti Kirjoittaja Terhi Puumalainen »

.
Viimeksi muokannut Terhi Puumalainen, 06 Loka 2013 11:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin