ongelmia laidasta laitaan

Terveyteen liittyvät aiheet
Vastaa Viestiin
Sonja Lehtinen

ongelmia laidasta laitaan

Viesti Kirjoittaja Sonja Lehtinen »

Ongelma yksi (guruille tai muuten vaan taitaville :P )

Vapaana jäljestäminen, miten käytännössä harjoittelu(liinassa :wink: ) eroaa normaalista? (mulla on joku psykologinen ja tiedostamaton pakko vetää liinasta, jos koira ei sitä tee)

Ongelma kaksi nörteille, valokuvaajille jne
eli käytössä EOS500N, ja kohteena koira ja aiheena hyppy
millainen sulkuaika tai mikä ohjelma?
(Liikeohjelmalla näkyy A-telineellä koiran tassut muu koira usvaa :katoo: )
Suvi Viitala

Viesti Kirjoittaja Suvi Viitala »

Ohjekirja on aika kova sana tuollaisissa ongelmissa...
(Vinkkinä:Sport program, pieni juokseva mies valikko kohdassa ;o) )
Suvi Viitala

Viesti Kirjoittaja Suvi Viitala »

Ei vaan. Laita suljinajaksi mahdollisimman lyhyt. Unohda ohjelmat. Käy ostaan hyvä lisäsalama tai nopeampaa filmiä, 800 tai 1600. :lol:
Tuula Siimes

Viesti Kirjoittaja Tuula Siimes »

En omaa arvonimiä mutta esitän nyt kuitenkin yhden idean: sido liina vyötäisillesi (ja kiinnitä tietysti toinen pää koiraan) :D
Sonja Lehtinen

Viesti Kirjoittaja Sonja Lehtinen »

Juu sitä juoksevaa miestä oon käyttänyt, mutt koira juoksee nopeemmin kuin mies. Eli herkempi filmi ja pois ohjelmista. Pitääpä kokeilla.
Btw olen kyllä lukenut ohjekirjan, mutta toi filminherkkyys kohta mennyt ohi, ja siellä kuitenkin aika noin neuvotaan valotusaikojen suhteen. Samoin mukana tuleva CD. Pitänee varmaan siirtyä digiaikaan.
Suvi Viitala

Viesti Kirjoittaja Suvi Viitala »

Digi on aivan yli arvostettu juttu!!!
Kamera käteen, filmi sisälle ja treenaan. Kun kehität valotetun filmin niin ota pelkkä indexi niin näet mitä ruutuja kannattaa teettää vedokseksi saakka. Ei tarvitse kaikista vedostusmaksua maksaa.
Tuula Siimes

Viesti Kirjoittaja Tuula Siimes »

Sit voit tietysti turvautua myös apuohjaajaan. Hän vetelee sua korville joka kerta kun liina kiristyy aiheetta.
Sonja Lehtinen

Viesti Kirjoittaja Sonja Lehtinen »

Juu no toi toimikin apuohjaajan kanssa, ja yksikseni tehdessä olen sen verta rento ettei tarvii liinaa kiristellä, mutta koe tai vieraita seuraamassa,
siksi ajattelin tuota vapaana jäljestystä, kun koira ei siitä liinasta ole riippuvainen. Pitäisi varmaan jättää liina maahan roikkumaan alkuun, ni voi kuitenkin puuttua, jos koira lähtisi kiitämään.
Tuula Siimes

Viesti Kirjoittaja Tuula Siimes »

No juu, ja kun olet 30 jälkeä ajanut ilman että sun on tarvinnu puuttua koiran työskentelyyn voit varmaan jättää liinan kokonaan pois (yhden kerran), niin saat itsellesi varmuuden siitä että koira todellakin työskentelee ilman sitä. Kun teet tämän vielä vaikkapa leirillä (katsojia ja vieraita), niin eiköhän se siitä.
Martti Nurminen

Viesti Kirjoittaja Martti Nurminen »

Herkkä filmi, valoitusaika lyhyt (ainakin 1/500 s), mutta aukko mahdollisimman pieni (lukema suuri), jotta saat syväterävyyttä kehiin.
Vastaa Viestiin