Päänäyttelyn 2011 rohkeuskokeet videoina

SPL:n näyttelyihin ja ulkomuotoon liittyvät aiheet
Hanne Muurinen

Re: Päänäyttelyn 2011 rohkeuskokeet videoina

Viesti Kirjoittaja Hanne Muurinen »

Katsoin nuo kaikki videot. Vaikken paljon keltanokkana mistään mitään ymmärräkään, täytyy sanoa, että Marin koira oli minun mielestäni yksi parhaista. ;) Sillähän oli ihan hyvä ote, irrotti ensimmäisellä käskyllä jne. Mutta et Mari voi kieltää, että osa oli todella surkeita suorituksia?
Mari Koskinen

Re: Päänäyttelyn 2011 rohkeuskokeet videoina

Viesti Kirjoittaja Mari Koskinen »

Hanne Muurinen kirjoitti: Mutta et Mari voi kieltää, että osa oli todella surkeita suorituksia?
Juu tuota en käy kieltämään. Mutta seassa oli myös sellaisia jotka kuitenkin treenaavat ja siksi julkinen lynkkaus ei ole kovinkaan mieltä ylentävää.
Päivi Ollikka
Viestit: 268
Liittynyt: 25 Joulu 2007 19:46

Re: Päänäyttelyn 2011 rohkeuskokeet videoina

Viesti Kirjoittaja Päivi Ollikka »

Mietinkin, että varsin rohkea veto Eerolta laittaa nuo suoritukset kaiken kansan syyniin. Sen nyt tietää jo heti että kuravettä alkaa lentämään 8)
Ihan turhaan tavallaan. Meillä linjat ovat niin eriytyneet sitä myöden niitä ei pidä edes vertailla. Näissä linjoissa kaikki on erilaista - paitsi rodunnimi.
Päänäyttely on näyttelykoirien areena.
Silti se minkä näyttelykoiraväki voisi itse vähän terästää:
Koirien kohtelu
Koirien koulutus
Ohjajien koulutus
Tiedän että osa kenneleistä on kutsunut ihmisiä treenaamaan koiriaan ja ohjaajiaan! Se on huippu hienoa, vaikka painotus on näyttelyissä silti järjestetään kasvateille kunnollisia kouluttajia erilaisissa seminaareissa. Painottaen ettei se kouluttaja ole vuoden 1978 Pohjoismainen viestimestari :D (henkilö on puhtaasti fiktiivinen .. toivottavasti 8) )
Liian vähän treenattuja koiria ja liian toheloa ohjaamista.
Jos taas tasoa ei saada ylös niin mikä virka koko rohkeuskokeella on? Joku tuolla toisella palstalla sanoi, että olisi viisaampaa kouluttaa koirat vaikka jälkeen, hakuun jne ja sitten kilpaillaan kuka on kaunein. Se olis koira ystävällisempää kuin lähettää koirat jonnekin koulutettavaksi ties minkälaisin menetelmin. Kahdessa kuukaudessa kukaan ei kouluta koiraa mihinkään suojelukokeeseen. Miksi siis arvostaa jotakin IPO tai SchH tulosta näyttelykoirilla? Toki jos ohjaaja haluaa suojelua harrastaa niin siitä vaan - kentälle ja kokeeseen :) Arvokkaampaa olisi kilpailla koirilla täällä kotimaassa ja tehdä niille vaikka KVA tittelit. Siinä sivussa voisi vaikka materiaalikin parantua.
Varmaan myöskin osallistuja määrät saataisiin nousemaan päänäyttelyssä. Sertit jakoon ja rohkeuskoe pois - tällanen käyttölinjaihmisen ehdotus asiaan, joka ei mulle edes kuulu :oops:
Kari Salkosalo
Viestit: 257
Liittynyt: 07 Joulu 2007 12:50

Re: Päänäyttelyn 2011 rohkeuskokeet videoina

Viesti Kirjoittaja Kari Salkosalo »

Minusta tuo Aulin ehdotus on varteenotettava. Pakkoko on edes vaatia erinomaista suoritusta VA-arvosanaan. Ihan hyvin se voisi olla minustakin ns. hyväksytty suoritus, jossa koira menee "reippaasti ja rehellisesti" kiini hyökkäyksen torjunnassa, kestää uhan ja kepin lyönnit ja irroittaa. Koira joka tekee rehdisti tämän on sen Auslesen arvoinen. Ei siltä tarvitse sen enempää vaatia (puhun nyt siis näyttelyyn orientoituneesta koirista ja kasvatuksesta). Jos joku sitten tekee homman erinomaisesti niin se on sitten sitä plussaa ja "Good williä" josta koiraa pitää tietysti palkita arvosanalla erinomainen.

Tällätavalla menetellen VIK arvostelu olisi ns. "linjassa" Liiton tilaisuksissa, ja erot olisivat selvät. Toki väärinkäsitysten selventämiseksi voin myös sanoa, ettei se erinomainen arvosana ole itsestään selvyys käyttölinjaisillekaan koirille Liiton kokeissa.

Tämän vuotiseen rohkeuskokeeseen palatakseni, niin täytyy myös todeta että arvosteleva tuomari ei ollut tehtäviensä tasalla. Syytä on siis miettiä kenet Liitto asettaa sinne arvostelemaan. Saksalainen tuomarikaan ei ole ns. itsestään selvyys, koska hän voi halutessaan toimia ns. "miten haluaa". Ainut ratkaisu mielestäni on, että se on meidän oma koetuomari, joka on tehtäviensä tasalla, ja tekee homman niinkuin se kuuluu tehdä. Esim. tänä vuonna meillä on Jalostustoimikunnan vetäjä SV-tuomari, ja hänellä esim. siihen olisi kyvyt ja mahdollisuus ollut, mutta nykyinen hallitus ei häntä "jostain syystä" halunnut tähän tehtävään päästää.

T:Salkkis
Vesa Hirvioja
Viestit: 276
Liittynyt: 03 Tammi 2008 19:23

Re: Päänäyttelyn 2011 rohkeuskokeet videoina

Viesti Kirjoittaja Vesa Hirvioja »

Netti on oiva väline koiraharrastamiseen. Annettakoon sitä harrastaville harrastusmahdollisuus...

Mitä tulee Päänäyttelyn 2011 vapaaehtoiseen rohkeuskokeeseen niin:
En ota kantaa koirien suorituksiin, koska ne ovat koirien ominaisuus- ja koulutuskysymyksiä, joihin minä en ole pystynyt näiden 8½ kuukauden aikana paljoakaan vaikuttamaan. Mitä tulee itse tapahtumaan, sen järjestelyihin, maalimiestyöskentelyyn ja arvosteluihin, niitä koskevat päätökset on tehty jo kauan aikaa sitten jo edellisten ja edellisten hallituksien ja jalostus- ja näyttelytoimikuntien aikana.
Tässä muutama kannanotto koskien em. asioita.
1. Vapaaehtoinen rohkeuskoe on päätetty pitää Päänäyttelyissä jo joskus ammoisina aikoina. Miten se tällä hetkellä vaikuttaa koiran arvosteluun, on päätetty v. 2009 hallituksen toimesta ja on voimassa 3v. Siihen ei nykyinen hallitus voinut puuttua. Tämä päätös tiedotettiin kaikille riittävän ajoissa.
2. Maalimiehiksi on päätetty aikoinaan nimetä SPL -maalimiehet, jotka nimeää maalimiestoimikunta. Tämä käytäntö toimi useita vuosia. Viime vuosina on enenemässä määrin käytetty maalimiehiä, jotka järjestäjä on esittänyt ja toimikunta/hallitus hyväksynyt. Nyt framilla olleet maalimiehet toimivat loistavasti ja täysin tasapuolisesti kaikkia kohtaan. Maalimiestyöskentely kestää kansainvälisen vertailun ihan koska vaan. Kuormitustaso (Huom! kuormitettaessa), oli ainakin alaosastokokeen tasoa, jottei vähän enemmänkin. Mitä tulee hyökkäykseen ja sen torjuntaan, niin kaikille koirille annettiin tasapuolinen mahdollisuus kiinnitarttumiseen. Miten koirat sitten tulivat, ei ole järjestäjän, maalimiehen eikä liiton hallituksen käsissä. Jokainen vastaavassa tilaisuudessa ollut maalimies tietää kuinka vaikea on hyökätä ja suorittaa tämä liike silloin, kun koira ei selkeästi ja riittävän ajoissa hyökkää ja ponnista. Sitä voi jokainen tulla kokeilemaan. Maalimiesten arvostelu tässä tapauksessa on asiantuntemattomuutta ja kokemattomuutta.
3. Tuomariasiaa hallitus pui kokouksessaan viime keväänä ja keskustelussa rohkeuskokeen vastaanottajaksi oli vaihtoehtona; SPL -koetuomari, kyseistä luokkaa arvosteleva tuomari tai Erkki Läike. Kyseistä luokkaa arvostelevat tuomarit kieltäytyivät ottamasta rohkeuskoetta vastaan, koska heillä ei ole jalostustarkastusoikeutta Saksassa. Tuomarit oli valinnut edellinen hallitus, edellisen näyttelytoimikunnan esityksestä. SPL -koetuomarit tekivät päätöksen, etteivät he katso tilaisuuden vaativan SPL- koetuomarin arvostelua, eikä halukkuutta ko. tehtävään löytynyt. Joten meille jäi vain yksi vaihtoehto, Erkki Läike. Tuomariksi eli rohkeuskokeen vastaanottajaksi meidän "kirjoitettujen" sääntöjen mukaan tulee valita jalostustarkastusoikeuden omaava ulkomuototuomari tai SPL -koetuomari, jolla on ulkomuototuomari pätevyys. Näitä vaihtoehtoja meillä on vain kaksi Erkki Läike ja Aulis Koistinen. Aukke, joka valittiin FIN-tarkastukseen, ilmoitti minulle puhelimessa, että hänen nimen voi ottaa pois ja Läike ottakoon kaikki. Näin valinta osui ainoaan vaihtoehtoon. Arvostelun tuomari tekee aina ja teki nytkin, oman paikanpäällä näkemänsä ja kokemansa mukaan, ei videosta. Tuomari toimii aina oman parhaan kykynsä ja taitonsa mukaan, niin tapahtui nytkin. Mitä tulee arvosanoihin, on olemassa vain kolme arvosanaa: erinomainen, esillä oleva, olematon/ riittämätön.

Mälli

SPL ry puheenjohtaja
SPL Forssa ry puheenjohtaja
Päänäyttelyn 2011 järjestelytoimikunnan puheenjohtaja
Seija Kulmala

Re: Päänäyttelyn 2011 rohkeuskokeet videoina

Viesti Kirjoittaja Seija Kulmala »

Mari: ikävää aina tällainen julkinen arvostelu, toivottavasti et kovasti pahoittanut mieltäsi, sillä uskon arvostelun
kohdistuvan nykytilaan, ei keneenkään yksilönä, varsinkaan sinuun. Tiedän mitä julkinen lynkkaus on, itsekin sitä kokeneena, joten olen todella pahoillani mikäli kirjoitukseni loukkasi. En tarkoittanut arvostella ketään henkilökohtaisesti. Minusta tuntuu että nyt käytävä keskustelu vain alkoi pulputa ko videoista, mutta että keskustelu on jo jonkin aikaa kytenyt pinnan alla, kenttäväen tyytymättömyytenä.

Minusta tämä ongelma alkaa olla SPL:n sisäinen ongelma ja toistaa historiaansa. Mihin se sitten johtaakaan, jää nähtäväksi.

Toivottavasti ne ihmiset jotka näkevät rodun ongelmat ja pyrkivät kehitystyöhön SPL:ssä, jaksavat tehdä tätä työtä kaikesta vastustuksesta huolimatta, ja saavat kasvattajien tuen työlleen!

Aulille myös terveiset, minusta teet hyvää työtä edustamasi linjan ja käyttöominaisuuksien suhteen!

Mitä tulee netin käyttöön harrastamisessa, kaikki eivät pääse mukaan "käytäväkeskusteluihin ja päätöksentekoon" joten nykyisen avoimen tiedottamisen aikakautena netti on varmasti hyvä väline koota kenttäväkeä yhteen ja kuulla laajemman ryhmän mielipiteitä, ruohonjuuritasolta lähtien.
Suvi Alanko

Re: Päänäyttelyn 2011 rohkeuskokeet videoina

Viesti Kirjoittaja Suvi Alanko »

Itse olen aina ihmetellyt tuota että käyttöluokka alkaa 24 kk:sta?! Monella on vielä silloin käsissään keskenkasvuinen koira, koulutuskin pahimmillaan täysin kesken. Vaaditaan liikaa liian lyhyessä ajassa.... Eikö olisi mahdollista ajatella käyttöluokan ikärajan siirtämistä esim. 3 vuoteen? Tiedän että käyttöluokkaan voi osallistua tuloksettomalla koiralla, mutta miksi "kilpailla" jos ei ole mahdollisuutta korkeimpaan arvosanaan. Ei kai kukaan käy kokeissakaan hakeakseen kolmostuloksen, jos mahdollisuus on ykköstulokseen. Koiria olisi aikaa kouluttaa suoriutumaan rohkeuskokeestakin kunnialla. Ja vielä ihmetellään, kun näyttelyiden koiramäärät laskevat....

Tämä nyt on vain tällainen tavallisen harrastajan mielipide ja näkemys asiasta....
Tuula Siimes

Re: Päänäyttelyn 2011 rohkeuskokeet videoina

Viesti Kirjoittaja Tuula Siimes »

Suvi Alanko kirjoitti:Itse olen aina ihmetellyt tuota että käyttöluokka alkaa 24 kk:sta?! Monella on vielä silloin käsissään keskenkasvuinen koira, koulutuskin pahimmillaan täysin kesken. Vaaditaan liikaa liian lyhyessä ajassa.... Eikö olisi mahdollista ajatella käyttöluokan ikärajan siirtämistä esim. 3 vuoteen? Tiedän että käyttöluokkaan voi osallistua tuloksettomalla koiralla, mutta miksi "kilpailla" jos ei ole mahdollisuutta korkeimpaan arvosanaan. Ei kai kukaan käy kokeissakaan hakeakseen kolmostuloksen, jos mahdollisuus on ykköstulokseen. Koiria olisi aikaa kouluttaa suoriutumaan rohkeuskokeestakin kunnialla. Ja vielä ihmetellään, kun näyttelyiden koiramäärät laskevat....

Tämä nyt on vain tällainen tavallisen harrastajan mielipide ja näkemys asiasta....
Ei huono pointti, voishan se VA-luokka olla vaikka erikseen ja sinne yli 3 v koirat. Tosin kun noita tuloksia pikaisesti selaili niin samat rekut olis kuitenkin olleet esillä. 2008 oli nuorimmaisten syntymäaika. Eli...ikä ei nyt selitä noita suorituksia.
Auli Impola

Re: Päänäyttelyn 2011 rohkeuskokeet videoina

Viesti Kirjoittaja Auli Impola »

Kiitos Seija <3 <3 <3

Käyttöluokka alkaa 24 kuukaudesta emämaan mallin mukaisesti.

Olen aina kummastellut ihmisiä, jotka mollaavat toisia, ja huutelevat milloin missäkin, miten huonosti asiat on tehty. Jos kerran ei ole yhtään ajatusta siitä, miten ne sitten pitäisi tehdä, voisivat pitää päänsä kiinni. Annetaan työrauha niille, jotka edes yrittävät tehdä jotain yhteiseksi hyväksi ja ilman korvausta.

Tässä ei minun mielestäni ollut lainkaan lynkkauksen makua. Vrt. aiemmin tehtyihin joihinkin ihmisiin kohdistuviin todellisiin lynkkauksiin. Tässä lähinnä pohdittiin asioita ketään sen kummemmin arvostelematta. Mutta.... Onko tuo minun ehdotukseni ihan poissuljettu? Koska käyttölinjaiset eivät saa tasoitusta näyttelyissä, miksi meikäläisten koirien pitäisi saada ominaisuuksia arvioitaessa? Ja vaikka meillä koira saisi rohkeuskokeessa vain "hyväksytyn" ja se oikeuttaisi VA -arvosanaan, se ei paranna eikä huononna sen saamaa arvostelua rohkeuskokeessa ulkomailla. Me itse vaan täällä tietäisimme, missä mennään.

Minusta olisi ihanaa lukea arvosteluja, joihin voisi luottaa itse näkemättä suoritusta. Esim. Gluttapään Geeli, VA, rohkeuskoe "hyväksytty", irroittaa käskystä. Hirvikoiran Poro, G, rohkeuskoe "erinomainen", irroittaa käskystä. Geelilaakson Glutta, V, rohkeuskoe "ei hyväksytty", ei irroita, Huuhalaakson Koukkupolvi, Sg, "ei halua suorittaa" (=ei mene kiinni). Tuossa joitakin esimerkkejä. Se kertoisi oikeasti koirien ominaisuuksista. Mutta.. Haluaisin sinne myös kauniille käyttölinjaisille oikean arvostelun rakenteesta, sillä niistä ansaitsisi V:n useampi, kuin sen saa.

Näyttelykoiralla on oltava käyttötulos kaksivuotiaana voidakseen kilpailla korkeimmista arvosanoista näyttelyssä. Näyttelykoiran paras ikä näyttelyjen kannalta on yleensä ennen viittä ikävuotta. Se tarkoittaa, että ei ole aikaa rakennella koiraa montaa vuotta. Kun lasketaan yhteen elementit: Huonompi materiaali, vähemmän vuosia treenata, huonommat ohjaajat ja vähemmän aikaa. Tulos ei voi olla edes vertailukelpoinen käyttölinjaisiin verrattuna. Harrastus ja mielenkiinto ovat niin kaukana toisistaan. Ero käyttisten ja näyttisten välillä näyttää vielä tuplasti suuremmalta kuin se oikeasti on.

Kaikki selitykset ovat silti vain selityksiä. On se syy mikä tahansa, arvostelun pitää olla sen mukainen. Josko tälle ajatukselle löytyisi kannatusta, voisimme tehdä siitä esityksen hallitukselle. Ei meidän tarvitsisi sitten ruikuttaa täällä epäoikeudenmukaisuudesta, kun voimme siihen itse vaikuttaa.

Auli
Päivi Ahola

Re: Päänäyttelyn 2011 rohkeuskokeet videoina

Viesti Kirjoittaja Päivi Ahola »

mihinkään kantaa ottamatta enkä edes sitä haluavana tai yrittämättä asioihin vaikuttaa jäin vain miettimään suskoiran roolia perus kansanlaisen silmissä pelottavana koirana mikä puree ... tällä melskaamisella näissä irroituksissa ja koiran ohjaajan käsissä hallitsemattomana meuhkaamassa toivottavaa on etteivät asiaa harrastamattomat kassele viteoita.. väistelijöitä lenkillä on lisää.. ja nuapurit tutisoo aidantakana jos koira pihalla haukahtaa..
muusta mitään ymmärrä..
päxä
Auli Impola

Re: Päänäyttelyn 2011 rohkeuskokeet videoina

Viesti Kirjoittaja Auli Impola »

Päivi Ahola kirjoitti:mihinkään kantaa ottamatta enkä edes sitä haluavana tai yrittämättä asioihin vaikuttaa jäin vain miettimään suskoiran roolia perus kansanlaisen silmissä pelottavana koirana mikä puree ... tällä melskaamisella näissä irroituksissa ja koiran ohjaajan käsissä hallitsemattomana meuhkaamassa toivottavaa on etteivät asiaa harrastamattomat kassele viteoita.. väistelijöitä lenkillä on lisää.. ja nuapurit tutisoo aidantakana jos koira pihalla haukahtaa..
muusta mitään ymmärrä..
päxä
Tuota... Naapuritkaan eivät välttämättä ole tyhmiä. Olen tehnyt joka paikassa, missä olen asunut, naapureille suullisen tiedotteen. He ovat saaneet tutustua koiriini, ja olen kertonut, että näiden kanssa on harrastettu suojelua. Yleensä se on herättänyt kysymyksiä, joihin olen vastaillu maalaisjärjellä ymmärrettävällä tavalla. Esim. "Eikös nuo suojelukoirat ole vaarallisia, kun ne on opetettu puremaan ihmistä?" No ei tietenkään, koska vihaisen koiran kanssa ei pysty suojelua harrastamaan. Ne eivät pärjää edes kisoissa, koska niillä puruote elää (näytän kädelläni miten). "Voiko ne ymmärtää jonkun tilanteen väärin?" No eivät. Suojelua harrastetaan aina kentällä ja maalimiehellä on suojavarusteen päällä. Koira on tottunut yhdistämään ne harjoitukset kenttään, varusteisiin ja maalimiehen liikkeisiin. Koira toimii vain, jos nämä kaikki asiat ovat kunnossa. Kun vielä muistaa sanoa, että tietääkseni koulutettu suojelukoira ei ole koskaan purrut ihmistä siviilissä, koska ne on koulutettu muutenkin niin hyvin, niin jo naapurit rauhoittuvat.

Samaan aikaan mun koirat käyvät heiluttamassa häntää ja tervehtimässä, joten perille menee. Jos on itse epäluuloinen, levittää samaa epäluuloa ympärilleen. Kun on itse sosiaalinen ja kertoo asioita muille, on ihan sama, minkälaisia videoita naapurit näkee netissä. Koska ne naapuritkaan eivät kaikki ole tyhmiä, järkipuhe tehoaa.

Lenkillä muihin lenkkeilijöihin tehoaa omalle koiralle "lässyttely". "Äidin oma pikku kulta, tulehan nyt tänne." "Voi pupu.... Mennään nyt. Ei viitsitä mennä tervehtimään sitä pikkuista söpöä koiraa, ettei hän vaan pelästy meitä." Ja hymy pikkukoiran omistajalle. Noin mä olen aina selvinnyt.

Asiallista informaatiota, ei paniikin lietsontaa eikä omaa panikointia.
Päivi Ahola

Re: Päänäyttelyn 2011 rohkeuskokeet videoina

Viesti Kirjoittaja Päivi Ahola »

kirjoitukseni juoni ei tainnut aueta.. mutta meikäläisen sanavarasto on aina juuri tälläinen hieman semioottinen.. häntä heiluu meilläkin:).. naapureille koirani on ihan koiravaan muiden seassa.. se naapurin koira ..ei vielä ole tarvinnut kuin elää sen kera vain:) .toivottavasti ei tarviikkaan runoilemaan ruveta siitä sen enempiä kenenkään kanssa .. koira vaan.. muitten kadunelävien jatkona..
päxä
Marko Kurkinen
Viestit: 948
Liittynyt: 20 Huhti 1996 14:33
Paikkakunta: Oulunsalo

Re: Päänäyttelyn 2011 rohkeuskokeet videoina

Viesti Kirjoittaja Marko Kurkinen »

Aulis Koistinen kirjoitti:Tämän vuoksi hallitus on päättänyt: Mikäli koira puree maalimiestä suorituksen aikana muualta kuin suojahihasta, suoritus hylätään välittömästi ja koira suljetaan pois näyttelystä.
Aukke avasikin jo hieman tätä maalimiehen koskemattomuutta käsittelevää päätöstä, joten tarkennan tätä vielä. Eli päätös ei koske yksinomaan näyttelyitä, vaan on voimassa laajemmin kaikissa tapahtumissa jossa on suojeluosuus (kokeet, rohkeuskokeet, jalostustarkastukset). Näiden tapahtumien sääntöihin tullaan kirjaamaan, että jos koira puree maalimestä muualta kuin suojahihasta, suoritus hylätään välittömästi ja koira suljetaan koko tapahtumasta. Tämä on voimassa 1.1.2012 lähtien.
Vesa Hirvioja
Viestit: 276
Liittynyt: 03 Tammi 2008 19:23

Re: Päänäyttelyn 2011 rohkeuskokeet videoina

Viesti Kirjoittaja Vesa Hirvioja »

Terve vaan

Auken kommentti rohkeuskokeen tuomaroinnista ja hänen kieltäytymisestään on aivan oikein. Jos minun kirjoituksestani saa väärän käsityksen niin olen pahoillani.
Eli korostan Aukke ei ole kieltäytynyt rohkeuskokeen tuomaroinnista.

Aukke on aivan oikeassa Matin koulutuksellisen pätevyden ja hänen asiantuntija roolinsa suhteen, enkä ole arvostellut Matin pätevyyttä rehtorina enkä kiistänyt hänen yliopistotutkintoa ekologisen eläintieteen saralta. Hän on todella fiksu mies ja on ollut jalostustoimikunnanvetäjältä fiksua ottaa hänet asiantuntijarooliin nimenomaan hänen omaa alaansa koskevissa asioissa. Antaako tämä koulutus sitten asiantuntemuksen maalimiestyöskentelyn ja tuomarin arvosteluun on sitten eri asia.
Mitä tulee maalimiestyöskentelyyn niin korostan vielä, VIDEOSTA ei näe koko totuutta. Suojelu on parasta paikanpäällä sopii myös tähänkin tapahtumaan. Olen itse seisonut tuomarin vieressä lähes kokoajan ja kommentti maalimiehen paosta eikä hyökkäyksestä on ehdottomasti liioiteltu ja väärä. En toista enään kaikkia edellisessä kirjoituksessani kertomaani. Totean vaan että kyseinen suoritus ei todellakaan ole helppo, sitä voi käydä jokainen kokeilemassa.

Strategiapäivillä korostin liiton luottamustehtävissä olevan vastuuta ja sitoutumista yhteisesti tammikuun strategiapäivillä sovittuihin toimintatapoihin. Niistä oli poikettu rajusti ja olin kyllä mielestäni oikeutettu keskustelemaan aiheesta. Asiallinen ja rakentava kritiikki ja arvostelu on aina paikallaan. Ja näin Matti fiksuna miehenä sen ottikin. Toisten mollaaminen, nimitteleminen tai haukkuminen ei ole hallituksenpuheenjohtajalta, hallituksenjäseneltä eikä toimikunnanjäseneltä suotavaa.

Yhdessä eteenpäin yhteisen asian puolesta, olkoon meidän mottomme

Mälli
Kari Salkosalo
Viestit: 257
Liittynyt: 07 Joulu 2007 12:50

Re: Päänäyttelyn 2011 rohkeuskokeet videoina

Viesti Kirjoittaja Kari Salkosalo »

Nyt on sitten netissä nähtävissä Italian päänäytelyn rohkeuskoeita vuodelta 2010. Ilmeisesti kuvattuna olivat ainoastaan hylätyt tai arvosanalla olemassa olevat suoritukset. ne olivat vielä kauheampia kuin meidän tapahtumassa nähdyt. Halutaanko täälläkin jatkaa samalla linjalla, ja päästää alamäki jatkumaan kiihtyvälllä vauhdilla. Italiassa oli moninkertainen määrä näitä hirvityksiä, joilla ei ollut muuta vietiä kuin pakovietti,verrattuna tänne kotimaahan, mutta se ei kyllä anna aiheta röyhistelyyn täällä meilläkään. Olisi ilmeisesti päätösten teon aika! :oops:

T:salkkis
Vastaa Viestiin