Vaalikampanja osa 2: Luonnearvioinnin taustaselvitys

SPL:n tapahtumiin liittyvä oma tiedotus-, keskustelu- ja palautekanava.
Eero Lukkari

Re: Vaalikampanja osa 2: Luonnearvioinnin taustaselvitys

Viesti Kirjoittaja Eero Lukkari »

Juha Puurunen kirjoitti:Kysynkin sinulta, Eero, oletko käytettävissä jalostustoimikunnan kokoonpanoon jos kokous valitsee minut eikä sinua?
Sen on sen ajan murhe miettiä moista kysymystä, jos jäsenistö haluaa varmistaa, että teen noin laadukkaasti töitä SPL:n hyväksi heidän kannattaa äänestää minua. Paljon pitää muuttua SPL:n toiminnassa, jotta suostuisin toimikunnan rivijäseneksi, lisäksi minulla tulisi todennäköisesti olemaan melkoinen kassillinen ehtoja.
Marko Kurkinen
Viestit: 948
Liittynyt: 20 Huhti 1996 14:33
Paikkakunta: Oulunsalo

Re: Vaalikampanja osa 2: Luonnearvioinnin taustaselvitys

Viesti Kirjoittaja Marko Kurkinen »

Kiitos Eerolle rehellisistä ja rohkeista mielipiteistä ja vastauksista.
Itse olen lukenut joka ainoan viestiketjun ja viestin liittyen jalostusvastaavan kampanjointiin, ja olen tullut siihen tulokseen että tulen äänestämään Juha Puurusta tehtävään. Uskon että Juha pystyy hoitamaan tehtävän hyvin, kuten on tehnyt nykyisenkin tehtävän. Lisäksi Juha tuo ison määrän kokemusta ja näkemystä hallitustyöskentelyyn myös muihinkin kuin jalostuksen asioihin. Eeron ennakkoluuloton ja rohkea esilletulo ajatuksineen on myös hatunnoston arvoista.

Ainakin itselle on tärkeätä että tehtäviin haluaville tärkeintä on että pääsevät tekemään työtä liiton ja saksanpaimenkoiran hyväksi, eikä se että asiat menee juuri tarkalleen niinkuin itse haluaa tai muuten laitetaan heti hanskat naulaan. Kuten aikaisemmin joskus kirjoitin niin kukaan ei päätä yksin miten asiat tehdään, vaan pitää pystyä yhteistyöhön ja tekemään niitä asioita joita demokraattisesti päätetään (joko vuosikokouksissa tai hallituksen kokouksissa), vaikka ne eivät aina pilkulleen olisi oman mielen mukaisia.
Timo Tokola
Viestit: 23
Liittynyt: 03 Joulu 2007 22:36

Re: Vaalikampanja osa 2: Luonnearvioinnin taustaselvitys

Viesti Kirjoittaja Timo Tokola »

Yksi pieni kysymys Eero. Miten paljon uskot voivasi toteuttaa agendasi kohdista Hirviojan vetämässä hallituksessa?
Eero Lukkari

Re: Vaalikampanja osa 2: Luonnearvioinnin taustaselvitys

Viesti Kirjoittaja Eero Lukkari »

Timo Tokola kirjoitti:Yksi pieni kysymys Eero. Miten paljon uskot voivasi toteuttaa agendasi kohdista Hirviojan vetämässä hallituksessa?
Koska en ole suunnitellut mitään pakkoja tai rajoituksia eivätkä suunnitelmani juurikaan kustannuksia aiheuta, uskoisin, että suunnitelmani eivät hallituksessa suurta vastustusta aiheuttaisi. En usko, että varsinkaan terveysasioihin panostaminen aiheuttaisi vastustusta. Sen kuitenkin arvaan, että minun mieleinen pentulista/uroslista/kasvattajalista ei tule menemään läpi, niin erilaisia linjauksia nykyinen hallitus on asiassa tehnyt.
Eero Lukkari

Re: Vaalikampanja osa 2: Luonnearvioinnin taustaselvitys

Viesti Kirjoittaja Eero Lukkari »

Marko Kurkinen kirjoitti:Ainakin itselle on tärkeätä että tehtäviin haluaville tärkeintä on että pääsevät tekemään työtä liiton ja saksanpaimenkoiran hyväksi, eikä se että asiat menee juuri tarkalleen niinkuin itse haluaa tai muuten laitetaan heti hanskat naulaan.
En ymmärrä, miten minusta on tullut tällainen kuva. Tähänkin keskusteluun kirjoitin, "suhtaudun erittäin positiivisesti kaikkiin hyviin toteutus- ja jatkokehityskelpoisiin ehdotuksiin".

Sen sijaan ehdotin jo vuonna 2008 sähköpostissa silloiselle jalostusvastaavalle, joka sattui olemaan Puurunen, että eikö SPL voisi toteuttaa terveystietokannan Belgianpaimenkoirayhdistyksen mallin mukaisesti. Puurunen ei ryhtynyt ehdotukseni perusteella minkäänlaisiin toimenpiteisiin.
Marko Kurkinen
Viestit: 948
Liittynyt: 20 Huhti 1996 14:33
Paikkakunta: Oulunsalo

Re: Vaalikampanja osa 2: Luonnearvioinnin taustaselvitys

Viesti Kirjoittaja Marko Kurkinen »

Eero Lukkari kirjoitti:
Marko Kurkinen kirjoitti:Ainakin itselle on tärkeätä että tehtäviin haluaville tärkeintä on että pääsevät tekemään työtä liiton ja saksanpaimenkoiran hyväksi, eikä se että asiat menee juuri tarkalleen niinkuin itse haluaa tai muuten laitetaan heti hanskat naulaan.
En ymmärrä, miten minusta on tullut tällainen kuva. Tähänkin keskusteluun kirjoitin, "suhtaudun erittäin positiivisesti kaikkiin hyviin toteutus- ja jatkokehityskelpoisiin ehdotuksiin".
Itselle jäi vähän tälläinen kuva kun hyvin jyrkästi kerroit että jos olisit jalostustmk:n vetäjänä niin voisit hyvin pitkälle yksin tehdä JTO:t, uudet luonnetestit, jne.., mutta toimikunnan jäsenenä et suostuisi samoja asioita tekemään. Monissa kirjoituksissa tuli myös esille lupauksesi että jäsenet saisivat tälläisiä tilastoja ja tälläisiä asioita, JOS minut valitaan tiettyyn asemaan. Sinulla on myös kassillinen ehtoja että suostut toimimaan toimikunnassa. Entäs jos joku näistä ehdoista muuttuu vaikka vuoden päästä kun taas seuraava hallitus valitaan.
Mutta lyhyesti, onko oikeastaan suurta merkitystä että missä asemassa organisaatiossa tarkalleen on, jos saa ja voi tehdä käytännössä suurinpiirtein samoja asioita? Eikös ne asiat ja lopputulos ole kuitenkin se itseisaervo mikä auttaa jäsenistöä ja liittoa eteenpäin.
Eero Lukkari

Re: Vaalikampanja osa 2: Luonnearvioinnin taustaselvitys

Viesti Kirjoittaja Eero Lukkari »

Jos olisin kirjoittanut suoraan, että suostun toimimaan Puurusen johtamassa toimikunnassa, se olisi ollut melkein suora suositus äänestää Puurusta. Perin huonoa vaalikampanjointia siis. Tosin kirjoitin melko huonosti, olisi pitänyt varmaankin kokonaan olla ottamatta kantaa.

Luulen tietäväni, että SPL:n jäsenistössä ei kovin montaa henkilöä ole, joilla on kykyä ja motivaatiota laatia tämän keskustelun aloituksessa olevan tasoisia kirjallisia raportteja. Parhaimmistoa ne ovat yliopistollakin olleet. Jos tämän tason näytöllä ei pääse hallitukseen, varsinkaan ottaen huomioon sinne pyrkivien määrä ja taso, niin minun pitää vakavasti miettiä, että haluanko SPL:n eduksi toimia. Jos linjaukset ovat jatkossakin luokkaa BH+G pevisaan, "liiton tulee satsata SV- jalostustarkastukseen" ja uroslistan naurettavat ehdot, niin ei minulla ole mitään kiinnostusta sellaisten asioiden eteen tehdä töitä. Tietysti jos minut valitaan, tiedän, että joudun tyytymään kompromisseihin, mutta voin sentään jättää pöytäkirjaan eriävän kannan. Saksanpaimenkoirat ovat kuitenkin minulle vain harrastus, eivät mikään pakkomielle. Ja oppositiosta on kiva räksyttää :twisted:. Koko kampanjahan alkoi siitä, että hallituksesta arvosteltiin oppositiota, kun ei sieltä asetuta kuitenkaan ehdokkaaksi, ja minulla keitti aika pahasti yli.
Birgit Johansson

Re: Vaalikampanja osa 2: Luonnearvioinnin taustaselvitys

Viesti Kirjoittaja Birgit Johansson »

Oh-hoh. Ehkä Eeron pätevyys sopisikin paremmin jonkun kirjoituspöydän taakse jalostamaan sitä hyötykarjaa isoissa rivistöissä niissä isoissa navetoissa :shock: . Kaikki kunnia kyllä sille innostuneisuudelle...
Marko Kurkinen
Viestit: 948
Liittynyt: 20 Huhti 1996 14:33
Paikkakunta: Oulunsalo

Re: Vaalikampanja osa 2: Luonnearvioinnin taustaselvitys

Viesti Kirjoittaja Marko Kurkinen »

Eero Lukkari kirjoitti:Jos olisin kirjoittanut suoraan, että suostun toimimaan Puurusen johtamassa toimikunnassa, se olisi ollut melkein suora suositus äänestää Puurusta
Ainakin itse ajattelen juuri päinvastoin. Nyt minulle kirjoituksesi oli kehoitus äänestää Puurusta. Jos taas olisit kirjoittanut että myös toimikuntatyö sopii hyvin ja tärkeintä on olla edesauttamassa liittoa, niin olisin voinut ajatella että nyt löytyi oikea saksanpaimenkoiraa ajatteleva mies vetämään toimikuntaa.
Eero Lukkari kirjoitti: Jos linjaukset ovat jatkossakin luokkaa BH+G pevisaan, "liiton tulee satsata SV- jalostustarkastukseen" ja uroslistan naurettavat ehdot, niin ei minulla ole mitään kiinnostusta sellaisten asioiden eteen tehdä töitä. Tietysti jos minut valitaan, tiedän, että joudun tyytymään kompromisseihin, mutta voin sentään jättää pöytäkirjaan eriävän kannan.
Tätähän Timppa juuri kysyi ylempänä. Nämä edellä mainitut naurettavat linjaukset on tehty hallituksen päätöksillä/äänestyksillä. Jos yksi mies vaihtuu toisen tilalle, niin silti voi olla todennäköistä että linjaus pysyy samana, ja silloin sovitun linjauksen mukaan edetään. Se, että tässä tilanteessa ainoa mieluisa homma olisi eriävien mielipiteiden kirjauttaminen pöytäkirjoihin, ei kanna kovin pitkälle.
Kari Salkosalo
Viestit: 257
Liittynyt: 07 Joulu 2007 12:50

Re: Vaalikampanja osa 2: Luonnearvioinnin taustaselvitys

Viesti Kirjoittaja Kari Salkosalo »

Niin, Eero. Tosiasia kuitenkin on, että viimeisillä hallituskokoonpanoilla olisi ollut mahdollisuus ajaa juurikin näitä terveys, -ja ominaisuusasioita eteenpäin, NIIN HALUTESSAAN. Lopputuloksen tiedämme kaikki, onko näihin asioihin panostettu,vai ei? Uskoakseni sama "meno" tulee jatkumaan edelleenkin, koska muutosta eivät tietyt tahot halua, ja heidän edustajansa toimivat "mandaattinsa" mukaisesti. Piiri pieni pyörii, ja saksanpaimen "rapistuu" siinä sivussa. Väliäkö sillä, pääasia että meillä on mukavaa, ja valheellinen illuusio on voimissaan!

T:Salkkis
Ville Salmia
Viestit: 395
Liittynyt: 04 Joulu 2007 15:11

Re: Vaalikampanja osa 2: Luonnearvioinnin taustaselvitys

Viesti Kirjoittaja Ville Salmia »

Vaikka mulla meni jo maku koko liiton politiikkaan niin sanonpa vaan ,että kuinka moni tosissaan uskoo että asioita ajetaan eteenpäin ja niitä kehitetään? Ominaisuuksien ja terveyden kannalta? Uskooko joku vakavissaan että ominaisuuksiin liittyvät jalostuskriteerit tästä mihinkään muuttuu? Olispa mukavaa jos niin kävis.Mutta suuaattaapi olla että ei.
Joanne S A Vähämaa

Re: Vaalikampanja osa 2: Luonnearvioinnin taustaselvitys

Viesti Kirjoittaja Joanne S A Vähämaa »

Uskoisin että muuttuu... jahka joku messias keksii sen oikean aukottoman mittarin kertomaan sitä faktatietoa niistä ominaisuuksista, ilman että geenipooli kokee kovin suurta romahdusta. Helppoo :P
Ville Salmia
Viestit: 395
Liittynyt: 04 Joulu 2007 15:11

Re: Vaalikampanja osa 2: Luonnearvioinnin taustaselvitys

Viesti Kirjoittaja Ville Salmia »

Ei siihen mitään messiasta tarvita.Ihan tavallinen jalostustarkastus joka arvostellaan ihan niinkuin kokeetkin,riittää oikein hyvin.Mutta voit olla aivan varma, että nly puoli ei ikinä hyväksy sellaista,koska ne ei saa koiriaan läpi.Ja se tarkoittaa sitä, että ei edes se jalostustarkastus kriteerinä mene ikinä perille. Se on Saksassa kriteerinä.Mikä kumma ettei vois olla täälläkin.Paskat antaa olla.... ei tartte vastata,nää ei ikinä muutu nää asiat.Ihmiset ajaa tän rodun ominaisuudet alennustilaan kirkkain silmin.Käyttölinjaiset on niin pieni osa kaikkia sakemanneja, ettei ne pysty rodun ominaisuuksia keskenään ylläpitämään.Paska juttu,mutta niin siinä käy.

Miettikää te johtokuntia ja komiteoita sun muita...ei vaikuta yhtään mihinkään.
Birgit Johansson

Re: Vaalikampanja osa 2: Luonnearvioinnin taustaselvitys

Viesti Kirjoittaja Birgit Johansson »

Nii... sitä varten mun mielestä se BH koe olis hyvä - ohjaisi ehkä uudet, nuoret koulutuksien ja harrastuksien pariin, joista tulee ne tulevaisuuden kasvattajatkin. Konkareillekaan se ei ole nakki eikä mikään, ei pitäisi olla haitaksi, jokainen kumminkin kilpailuihin tähtäävä sen joka tapauksessa joutuu suorittamaan. Sen hyötyeläinjalostuksen kun mainitsin, ni koiran jalostuksessa onkin se ero, et koiralla on aina se taluttajansa. Kyllä se on ensin muutettava se "taluttajan pää" ja sitten vasta päästään ehkä muuttamaan niitä koirien päitä. Ja mä en usko, että tää onnistuu muuta kuin hyvällä eli sillä, että se taluttaja itse innostuu asiasta. Joskus kenties sitten aika olis kypsä vaikka kiristääkin vaatimuksia.
Eero Lukkari

Re: Vaalikampanja osa 2: Luonnearvioinnin taustaselvitys

Viesti Kirjoittaja Eero Lukkari »

Kirjoitin aikoinaan, että voin asettua ehdolle "jos ajatuksillani on kannatusta". Koska sitä ei näy löytyvän, en tule asettumaan ehdolle.

Haluaisin kuitenkin kysyä minua kritisoineilta henkilöiltä yhden kysymyksen: Oletteko ajatelleet, että jos ehdokkaana saa näin kovaa kritiikkiä jo ennen valintaa niin ketään täysjärkistä ihmistä ei varmasti kiinnosta tulevaisuudessa asettua ehdolle? Nytkään talousvastaavan paikalle ei ole ketään ehdolla.
Vastaa Viestiin