Koiran hyppiminen ihmisiä vasten

SPL:n Koulutukseen ja kokeisiin liittyvät aiheet
Lea Ojala

Viesti Kirjoittaja Lea Ojala »

Itse käytän tilanteissa kyllä reilusti ei ja jos ei usko niin pieni pakote remmistä. Mutta positiivisen käytöksen palkkaus pitää muistaa, mitä se on sillä ei kait ole väliä.
Meillä oli tänään testipäivä Jakin kanssa 4kk. Olimme lenkillä, vastaan tuli juoksijoita, koiria, kävelijöitä ja yksi hiihtäjä. Koira oli irti koko ajan. Koira lähelle kun joku tulee, tilanteeseen pitää itse ennakoida. Kenenkään luokse ei mennyt (tosi avoin pentu), hiihtäjän kohdalla pieni haukahdus. Heti kielto (nappasin hivenen niskasta) ja kontakti minuun ja palkka tuli. Ja tuon pienen mustan kanssa kulkiessa juttelijoita riittää :)
Anna Olin

Viesti Kirjoittaja Anna Olin »

Niinhän tuo tyttö meinais meilläkin sisällä hyppiä vieraita ja minuakin vasten aina välillä. Olen kuitenkin havainnut, että kun koissun rauhoittaa kunnolla ennen kuin se pääsee tervehtimään vieraita, niin hyppimistä ei ilmene. Elikkäs meillä laitetaan yleensä kaulapanta koissulle ovikellon soidessa ja sitten kun vieraat ovat oven sisäpuolella me siirrymme koissun kanssa hieman kauemmaksi. Vasta sitten kun koissu on rauhoittunut päästän sen irti tervehtimään tulijoita. (Rauhoittelu tapahtuu siten että minä "halin" koiraa ja juttelen sille rauhoittelevasti)

Kuvittelinpa minä jo jossakin välissä, että kun tuo tyttö on kerran niin ystävällinen kaikille vieraille, että se ei varmaankaan osaa sitten tosipaikan tullessa olla ollenkaan vihainen... No huomasin tällä viikolla olleeni väärässä.. Eräs tuttavamme kun tuli sisälle, niin koissu ei ollutkaan niin innokas, kuin normaalisti vieraita kohtaan, vaan päinvastoin: ensin muristiin ja sitten mamman selän taakse piiloon murisemaan hieman lisää... :lol: Toki täytyy myöntää, että ko henkilö oli tulossa supijahdista ja vaatteissa eittämättä haisi veri ja muutenkin hän oli normaalista poikkeavissa vaatteissa... Siinä vaiheessa kun koiramme tunnisti kuka tulija oli, niin sitten kyllä oltiin iloisia ja meinattiin mennä syliin...
:?
Vastaa Viestiin