Hännän jahtaminen

SPL:n Koulutukseen ja kokeisiin liittyvät aiheet
Vastaa Viestiin
Jonas Sandbacka

Hännän jahtaminen

Viesti Kirjoittaja Jonas Sandbacka »

Nyt tarvis hyviä neuvoja. Eli uros, 9kk vanha, jahtaa oman hännän. Tätä tapahatuu silloin ihan milloin vaan, varsinkin kun vieraat tulee kylään. Olen saanut niin monta eri selityksiä mistä se johtuu. Nyt kaikaisin ratkaisua siihen.
Eli miten saan sen lopettamaan?

Kiitos
Merja Senne

Viesti Kirjoittaja Merja Senne »

Moi,

Mun koiran veljellä oli tätä onglemaa...
Omistajaa neuvottiin puuttumaan siihen heti, eli EI ja sitten ohjaus johonkin muuhun tekemiseen.
Palkkasi koiraa aina kun oli rauhallisesti.
Heidi Juhola

Viesti Kirjoittaja Heidi Juhola »

Miksi siihen hännän jahtaamiseen pitäisi puuttua? Onko siitä jotakin haittaa? :?:

Itse en ole koskaan puuttunut, mutta meillä sitä tapahtuukin aika harvoin, enkä näe siinä mitään ongelmaa... Eikä se liity mihinkään tiettyyn tilanteeseen...
Merja Senne

Viesti Kirjoittaja Merja Senne »

Moikka vaan,

Ei kait siihen tarvitse puuttua jos ei halua....
Mutta jos koira pyörii ympyrää tuntikausia ja ulisee samalla, kävis mulla ainakin hermoon ja yrittäisin päästä tavasta eroon.
Tuntemani koira tutkittu ja kuvattu, mitään fyysistä vikaa ei ole löytynyt.
Käyttäytymisterapeutinkin apua on käytetty.

Jokainenhan toimii kuten tarpeelliseksi näkee!
Hanna Saarinen

Viesti Kirjoittaja Hanna Saarinen »

Tiukasti vaan pois kieltämällä! Oma koira nyt 7v ja vielä silloin tällöin pyörähtelee. Se oli todella raivostuttavaa kun se juniorina aloitti sen ja vaikea kitkeä pois, vähän kun kiihtyi niin pyörintä alkoi samantien. Omalla ainakin liittyy hermorakenteeseen.
Jonas Sandbacka

Viesti Kirjoittaja Jonas Sandbacka »

Merja Nuutinen kirjoitti:Moikka vaan,

Ei kait siihen tarvitse puuttua jos ei halua....
Mutta jos koira pyörii ympyrää tuntikausia ja ulisee samalla, kävis mulla ainakin hermoon ja yrittäisin päästä tavasta eroon.
Tuntemani koira tutkittu ja kuvattu, mitään fyysistä vikaa ei ole löytynyt.
Käyttäytymisterapeutinkin apua on käytetty.

Jokainenhan toimii kuten tarpeelliseksi näkee!
Kuten Merja sanoo, niin se voi pyöriä siinä kauan. Ja jos saa nännän kiinni niin se ei helpolla päästä irti. Ei edes vaikka makkarapala on nenän edes. Eli yritän saada ajatuket pois hännästä. Joskus toimii Ei mutta ei aina.

Jonas
Nina Kallio

Viesti Kirjoittaja Nina Kallio »

Sijaistoimintoa minä luulisin.

Itse ainakin kielsin pentuna heti moiset touhut eikä omani moista enää yritäkään.

Nää on taas näitä, jotka pentukoiran tehdessä näyttää "hassulta" ja jopa saatetaan innostaa siihen, mutta loppuenlopuksi se on raivostuttava tapa, josta on myöhemmin vaikea päästä eroon.
Vastaa Viestiin