Kädet rakkuloilla

SPL:n Koulutukseen ja kokeisiin liittyvät aiheet
Vastaa Viestiin
Susanna Tiilikainen

Kädet rakkuloilla

Viesti Kirjoittaja Susanna Tiilikainen »

Tää ei ollut läheskään paha ongelma ennen, hieman jopa korjaantuikin. Mutta nyt tää räjähti käsiin eikä mikään tunnu auttavan. Eli, kun olen lenkillä pennun kanssa kaksin, ongelmaa ei ole. Kun lenkille otetaan mukaan vanhus ongelma on siellä jossain, mutta pysyy hallinnassa. Pyrkiin tulemaan esiin, mutta kielloilla lopettaa.

Kun olemme lenkillä toisten koirakavereiden kanssa niin vetäminen on aivan järkyttävää. Ei kuule eikä nää mitään. Kutsuttaessa hieman heilauttaa häntää ja joskus vilkaisee sivusilmällä, minkä nyt semmoiselta vetämiseltä pystyy. On kokeiltu pysähtymistä ja sitten kontaktin ottoa. On kokeiltu kontaktinotosta palkkaamista makupalallakin. On kokeiltu persevilloista nyppäämistä. On kokeiltu tempaisua, elkää tappako minua. Eilen ostin sitten kuristuspannan kesken kaupunki kävelyn kun alko kädet olemaan niin rikki etten kärsi pidellä. Hieman se sitten tehosikin, mutta ei tämän nyt pitäisi olla ratkaisu vaan kai sen nyt saa kävelemään kunnolla hellemminkin?

Seuraamista harjoteltu vasta tosi vähän(ehke 5x4sek.), mut istumiset, irti-käsky, tänne kutsut vaadin ottamaan tosissaan. Ja vaikka komennan kuinka tosissaan lopettamaan vetämisen niin ei mee jakeluun. Vetää vaan toista koiraa kohti, ei edes edelle vaan toisen viereen.

Kertokee hyvät ihmiset mulle vinkkejä tämän lopettamiseen, kentällä sanovat että toivottavasti se ajan kanssa rauhottuu. (Ei alaosaston)

Koira on nyt kohta 5kk ja kokoakin alkaa olemaan, siispä ennemmin nyt ku sitte 40 kilosena alan taistelee tätä vastaan.
Irina Pulkkinen

Viesti Kirjoittaja Irina Pulkkinen »

Lueppa samalta palstalta vähän alempaa otsikolla "koirien ohitus". Itse kyselin siihen vinkkejä ja sain hyvä neuvon, liinan "kietomisesta". Meillä kovassa käytössä ja huomattiin että se tehoaa myös siihen pieneen vetämiseen mitä meillä välillä oli, luulisi että toimisi pahempaankin vetämiseen
:roll:
Susanna Tiilikainen

Viesti Kirjoittaja Susanna Tiilikainen »

Kiitos Irina, kävin lukemassa ja illalla kokeilen käytännössä. Mulla liina onkin sellainen ohut malli.
Vastaa Viestiin