Royal Canin

Ruokintaan ja ravintoon liittyvät aiheet
Elina Karppinen

Royal Canin

Viesti Kirjoittaja Elina Karppinen »

Mitä kokemuksia teillä on "royal canin sakemanni, alle 15kk," nappula ruuasta? Onko tillut allergiaa, tms.. :?:
Eija Latva-Rasku

Viesti Kirjoittaja Eija Latva-Rasku »

Hei, samaa olen antanut pennullemme kuin edellinenkin kirjoittaja, tuo "Maxi Babydog" oli kuitenkin kauppiaalle niin uusi tuote, että syötimme ensin "sakujunnun" ruokaa, kävinkin netissä ja löysin tiedon tuosta babyruoasta ja kiireellä ostamaan. Koiruus muuten syökin mielummin juuri tuota Babyruokaa, on nyt 3 kk ja 2 vkoa. Vaihteen vuoksi olen sekoittanut muonaan myös jauhelihaa tai kanaa tai keitettyä kananmunaa, myös raejuustoa pelkästään, porkkanaraastetta jne. Kotimuonaakin olen muutaman kerran antanut ettei jää napuruokaan koukkuun. Perunamuusi ja jauheliha putosi alta aikayksikön. Maha tullut löysäksi oikeastaan vain kun en ole "ehtinyt" korjaamaan pois koirun omia jätöksiä, sillä tahtoo syödä ne välipalaksi :D :!:
Mervi Tervo

Viesti Kirjoittaja Mervi Tervo »

Hei, kannattaisi varmaan lukaista tuo viestiketju "ruokamerkit". Sieltä löytyy mainittuna myös erittäin mielenkiintoinen nettisivu koiraruokateollisuuden eettisyydestä :( Se on vahvistanut omaa valintaa nykyisestä ruuasta, jota koirilleni syötän.
Kristiina Salonen

Viesti Kirjoittaja Kristiina Salonen »

Meillä 4kk saku poitsu syö ko. ruokaa, hyvin on maittanut, ja toiminnut. Ei valittamista! :)
Eija Latva-Rasku

Viesti Kirjoittaja Eija Latva-Rasku »

Sen verran lisäyksenä että Babyruoissa pitäisi olla kaikki mitä koiranpentu saa ja siksi esim. eläinlääkäri ei suositellut antamaan ruoan mukana muuta esim. proteiinia kuten kanaa tai jauhelihaa mitä itse olen antanut. Saattaa kasvaa liian nopeasti. Meidän tyttö on tänään 4 kk ja 16 kg, säkä 55 cm, oli tosin pentueen suurin pentu muutenkin syntyessään..
Kristiina Salonen

Viesti Kirjoittaja Kristiina Salonen »

Eija Latva-Rasku kirjoitti:Sen verran lisäyksenä että Babyruoissa pitäisi olla kaikki mitä koiranpentu saa ja siksi esim. eläinlääkäri ei suositellut antamaan ruoan mukana muuta esim. proteiinia kuten kanaa tai jauhelihaa mitä itse olen antanut. Saattaa kasvaa liian nopeasti. Meidän tyttö on tänään 4 kk ja 16 kg, säkä 55 cm, oli tosin pentueen suurin pentu muutenkin syntyessään..


Heips, Meitin vauva sai pentuna royal canin pentu safkaa, lisäksi nokareen jauhelihaa, sekä piimää. Mutta koska Adon kasvu kiihtyi runsaastikkin, jätin ylimääräiset herkut pois. Nyt pojan kasvu onkin hienosti tasaantunut, vaikkei mikään pikku-mies olekkaan :)

Ado 18vko 24kg ja 56cm - kuvia kotisivuilla
milko naumanen

Viesti Kirjoittaja milko naumanen »

Jos ruokaan laittaa jotain muuta luonnollisesti sen pääruoan määrää vähennetään.

Ja kyllä ne koirat kasvaa normaalisti ilman nappulaakin.
sisko luukkonen

Viesti Kirjoittaja sisko luukkonen »

Minä kävin nyt vasta ostamassa kyseistä ruokaa, koirani on 15kk. Onko kellään kokemusta mitä on ollut kyynärät ja lonkat kun on syöttänyt Royal Caninia. Vaikka sanotaan et on tärkeämpää että pää on kunnossa, mutta kyllä minusta täytyy myös nivelet ja lonkatkin olla kunnossa, ei ole kivaa jos koira on pilattu väärällä ruokinnalla.
Nina Lönnberg

Viesti Kirjoittaja Nina Lönnberg »

Hei!
Mekin syötettiin aluksi maxi babydogia ja siirryttiin n. puolitoista kuukautta sitten junioriin. Nyt ollaan jouduttu antamaan osaksi adultia (sakemannien omaa ) kun tassut meinasi lähteä harottamaan ulospäin. Toivottavasti ne tuolla nyt korjaantuisi. Hyvin on kaikki aina maistunut. Aluksi laitettiin välillä sekaan jauhelihaa tai piimää, mutta jätetty nyt vähemmälle.

Meillä siis uros 5kk n. 24kg. :lenkki:
sari ernvall

Viesti Kirjoittaja sari ernvall »

poistettu
Viimeksi muokannut sari ernvall, 01 Marras 2006 09:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Eija Latva-Rasku

Viesti Kirjoittaja Eija Latva-Rasku »

Hei Sari! Miten tuo irtopala ilmeni, tuliko esim. leikin yhteydessä? Peukkuja paranemiselle kovasti! :( Toivottavasti kaikki menee kuitenkin Adon kanssa hyvin!
Maaret Hämäläinen

Viesti Kirjoittaja Maaret Hämäläinen »

Oliko teillä leikkauksen jälkeen ohjeena 3 vk remmissä? Meillä leikkaus edessä ja olen kuullut 6 vk remmiliikunta ohjeesta, ja kauhulla odotan sitä kuutta viikkoa... mutta ilmeisesti mahdollista selvitä vähemmälläkin, lääkärin kanssa en ole vielä jutellut.
sari ernvall

Viesti Kirjoittaja sari ernvall »

poistettu
Viimeksi muokannut sari ernvall, 01 Marras 2006 09:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hanna Rikkonen

Viesti Kirjoittaja Hanna Rikkonen »

Sari Ernvall kirjoitti:
Meillä ruoka maittanut ja hyvin kasvanut valitettavasti liian hyvin! 7kk ja painoa 44!!

Huh huh... :rolleyes:
Mervi Tervo

Viesti Kirjoittaja Mervi Tervo »

Niinpä :shock: Meillä 8,5kk ikäinen poika ja 25 kg. Hoikka, mutta vahva 8)
Vastaa Viestiin