musta x musta

Jalostukseen liittyvät aiheet
sisko luukkonen

Viesti Kirjoittaja sisko luukkonen »

Minusta bi-color on melko musta vain vähän ruskeaa jaloissa ja poskissa.
:roll:
voisiko joku neuvoa kuinka saan oman koirani kuvan tuohon vas.yläkulmaan.??
Tuula Siimes

Viesti Kirjoittaja Tuula Siimes »

Klikkaat tosta ylhäältä Käyttäjätietoja -> sieltä löytyy alhaalta avattaren lataaminen joko omalta koneelta tai sitten kirjoitat kuvan url:n.
Tuula Siimes

Viesti Kirjoittaja Tuula Siimes »

Ns. bi-color (pentu)
Kuva
Aikuisena sama koira
Kuva
Anu Kuusenoksa

Viesti Kirjoittaja Anu Kuusenoksa »

Ihan uteliaisuuttani tässä utsin nyt:
Eli jos on harmaa saku, jonka emä on harmaa, sen vanhemmat harmaa ja musta, voi koira kantaa mustaa geeniä ja harmaata geeniä, koska harmaa on hallitseva geeni ja näin ollen koira on "ulospäin" harmaa. Kun tämä koira astutetaan koiralla joka on kokonaan musta väritykseltään, syntyy pentueeseen musta pentu. Eikös tämä silloin ole geneettisesti musta?

Jos taas geneettisesti musta sakemanni astuu ns.normaali värisen musta satulaisen nartun jonka taustalla ei ole mustaa koiraa, voiko näiden musta jälkeläinen olla geneettisesti musta? Vai onko se vain hyvin tumma normaalivärinen saksanpaimenkoira? Olipa sekava sepostus, toivottavasti saatte tolkkua.
sisko luukkonen

Viesti Kirjoittaja sisko luukkonen »

Minun koirani on musta, poikueessa oli 5 mustanruskeita ja 3 mustaa,
emä on musta ja isä mustaruskea.
Sanna-Mari Räsänen

mustaruskein merkein?!

Viesti Kirjoittaja Sanna-Mari Räsänen »

siis hitsi mite voi mustaa sanoa mustaruskein merkein?
kyllä mun pienen pieni järjen hiven joka päästä löytyy sanoo et musta ruskein merkein on se ns. vakio väritys mikä saksari on. koska mun oman koiran papereis lukee selväl suomen kielel musta ruskein merkein.


on kyllä nätti koira tuo, ja taitaa olla viel hieman pitkähkö karvainenki. vitsi mite nätti! ei lähtis vaihtoon? :lol:
Sanna-Mari Räsänen

halipatsuippa

Viesti Kirjoittaja Sanna-Mari Räsänen »

joo, tarkotin sitä koiraa. mite se sit voi näyttää siis niin pitkähkö karvaiselta. eihän tuo nyt kyl iha lyhyt-lyhytkään ole. mutta joka tapaukses on nätti.
mun sessulla on samanpituinen karva ja häntä ku oravalla ja se myytiin pitkäkarvaisena minulle. oli miten oli, jokainen kai kuitenki parhaiten tietää omat sessunsa. :)
Sanna-Mari Räsänen

juupajuu

Viesti Kirjoittaja Sanna-Mari Räsänen »

empä tajunnu et on tolla jaloissa ruskeaa ku katoin vaan sitä yhtä kuvaa missä ei räpylät näkyny...
Laura tikkanen

Viesti Kirjoittaja Laura tikkanen »

Sanna-Marin koiran nähneenä (jos nyt en erehdy henkilöstä ja pahasti) on paljon pitempi karva kuin Tuulan laittamalla koiralla. Ei voi samana päivänä edes verrata.
Tuula Siimes

Viesti Kirjoittaja Tuula Siimes »

Juu ei ole pitkäturkki tuo Wado, ihan normaalikarvainen :wink:
Eikä taida omistaja vaihtaakaan :D

Tämä sen sijaan on mun mielestä tuulitukka, (vois sanoa että pitkähkökarvainen) ja on musta
Kuva
Sanna-Mari Räsänen

niin jooo

Viesti Kirjoittaja Sanna-Mari Räsänen »

kuvassa kyllä näyttää että olisi aika pitkähkö karva, en ole tavannut kovinkaan monella´lyhytkarvaisella ton pitusia mahakarvoja.
no, kuvatha nyt tahtoo vääristää aikapaljonki.

kuten sanoin, niin jokainen tietää omat sessunsa parhaiten.


en lähe väitteleen. asia loppunkäsitelty. piste.
Sanna-Mari Räsänen

joo niin

Viesti Kirjoittaja Sanna-Mari Räsänen »

LAURA: kyllä se mie olen täällä, sama sanna ja ankipanki :lol:
Tuula Siimes

Viesti Kirjoittaja Tuula Siimes »

S-M Räsänen; tää meni mielenkiintoiseksi :D

Miltäs tämä sinusta näyttää turkin puolesta?
Kuva

Tai tämä
http://blc.1g.fi/kuvat/koirat/Pk-tapaht ... G_7477.jpg
Markku Korhonen

Tuulitukka

Viesti Kirjoittaja Markku Korhonen »

Tässä tuo Tuulan näyttämä "tuulitukka" pari kesää sitten.

Kuva
Sanna-Mari Räsänen

kysympä vielä sen verran että..

Viesti Kirjoittaja Sanna-Mari Räsänen »

miten tuon koiras kastumisen laita on? kastuukpo helposti?
jos kastuu iha rättimäräks niin voisim melkein TAAS väittää että on pitkähkö karvainen.

ku joissaki kuvissa näyttä lyhytkarv mutta taas noi pari kuvaa on melkein ku mun sessukka.. laitank kuvan tohon kuvakkeeseen heti kun saan pienennettyy sen sopivan kokoiseks.

en ala väittää mutta ku tosiaan kiinnostamaan vaan kävi..

kaveritki sano et on kyl aika pitkän näköinen turkki(jos tosiaan on lyhyt karvanen) ku yleensä lyhytkarvasel on niin tiivis turkki ja maha karvatki olemattomat.

katsastellaan
Vastaa Viestiin