Miten kasvanut?

Terveyteen liittyvät aiheet
Anne Mäkinen

Viesti Kirjoittaja Anne Mäkinen »

Ikää 20 viikkoa, paino n. 18 kiloa. kulmurit on vielä vauvanaskalit. Eikä ihan kaikki muutkaan hampaat vaihtuneet.
Pia Alho

Viesti Kirjoittaja Pia Alho »

Narttupennun painon kehitystä:
7-viikkoisena 8,2 kg
11-viikkoisena 12,5 kg
12-viikkoisena 13,5 kg
14-viikkoisena 14,9 kg
16-viikkoisena 16 kg
...
6,5 kuukautta 27,8 kg

Säkäkorkeudesta ei hajuakaan.
Tiina Kangas

Viesti Kirjoittaja Tiina Kangas »

Meillä vietettin tossa 1-v päiviä ja painoa jopa 27 säkä on edelleen sama ja toivottavasti ei enempää tulekkaan nyt tarttis massaa saada vähän, oli sitten niin tylsääkin pitkästä aikaa tytyllä että popsi kenkää ja repi tapettiakin eteisetä vähän...ja kun luulin että ne ois taakse jäänyttä elämää..tiedän sitten ainakin että piilotan kengät viel jonkin aikaa..
Satu Lampio

Viesti Kirjoittaja Satu Lampio »

Tessa on nyt pari päivää vajaa 12 vk, paino 10,1 kg. Säkä n. 40 cm.
Janina Vesala

Viesti Kirjoittaja Janina Vesala »

Narttukoira Tara 8kk
Painoa reilut 27kg ja säkä 61cm.
Ensimmäiset juoksut alkoivat noin 2vk sitten Taran ollessa 7,5kk
Elisa Patrikainen

Viesti Kirjoittaja Elisa Patrikainen »

Mun narttupentu on nyt 18 vkoa, 18 kg, säkää en oo viel mitannu.
Hampaat on vaihtunu vaan edestä, kulmarit ei ees heilu vielä. Korvat puolipystyssä, hieman nojalleen keskellepäin, muttei koske toisiinsa kuitenkaan.

Meillä oli kans ohituksissa ongelmia kunnes nyt viime sunnuntaina mentiin ekaa kertaa pentutottiskentälle, missä pyöri todella paljon koiria. Siellä harjoteltiin vaan kontaktia ja rauhottumista, että pentu tottuis keskittymään muhun vaikka muita koiria on maisemissa.
Se tais tepsiä sillä eilen tehtiin ihan mieletön kuningasohitus sellasesta pienestä räyhäävästä soppaluusta. Otin pennun toiselle puolelle missä soppaluu oli ja pyysin kontaktia ja heiluttelin hanskaa silmien edessä, eli siis leikitin ohi. Mun pentu ei ees vilkassu siihen räyhääjään, vaikka selvästi huomas sen ja katukaan ei ollu mikään superleveä. Olin niin ylpeä! :D
Sen jälkeen ei juuri olla nähty muita koiria kuin kaukaa, mutta nekään ei tuntunu kiinnostavan neitiä niin paljon kuin ennen. Pyysin kontaktia kuitenkin ja sen saatua leikitin vähän aikaa.
minna tirkkonen

Viesti Kirjoittaja minna tirkkonen »

Uros 1-vuotta painaa 37,8 ja säkä sallitun rajoilla. 8)
Katja Kilpeläinen

Viesti Kirjoittaja Katja Kilpeläinen »

Uros, 18 vko, 55 cm(noin, mitattava venkoilee! 8) ), 22kg. Miten on muut suurinpiirtein samanikäiset? Kun kommentoivat, että olis iso, mut en osaa itse verrata...
Nina Hautala

Viesti Kirjoittaja Nina Hautala »

Täältä myös löytyy tara tytsy :lol: Taralla ikää reilu 4 kk. Painoa 16kg ja säkää ei vielä olla mitattu. Tassunläimäytykset täältä kaikille pennuille :P
mikko myllylä

Viesti Kirjoittaja mikko myllylä »

meillä 7 kuukautinen uros,painaa noin 36 kiloa ja säkä oli tänään 72 senttiä..........
isoksi povasivat jo kasvattaja ja el.lääk. heti kun pennun saimme silloin joskus :P

silti aina meijän pieni vaavi!
Katri Kallionpää

Viesti Kirjoittaja Katri Kallionpää »

Meillä on pari päivää vajaa 8 viikkoinen narttupentu ja se painoi muutama päivä sitten 4.2 kg. Kuulostaa kovin vähältä kun vertaa teidän pentujen painoihin, mutta on mun mielestä ihan oikean kokoinen: kylkiluut kyllä tuntuu, mutteivät missään nimessä näy.
Olen yrittänyt netistä etsiä jotain saksanpaimenkoirien painon kehitystaulukkoa (eli jotain kasvukäyrätaulukkoa tms), mutten löydä. Tietääkö joku, onko sellaista olemassa ja jos kyllä, missä? Vertaisin mielelläni tuohon omaan pörriäiseen :)
milko naumanen

Viesti Kirjoittaja milko naumanen »

Tästä osviittaa:http://kotisivu.mtv3.fi/canis.lupus/

P.S. omin luvin laitettu,mutta ei kai kukaan pahastu...
Riitta Konsti

Miten kasvanut

Viesti Kirjoittaja Riitta Konsti »

Minun narttu pentu painoi 7 viikkoisena 4.8kg. ja Nyt 12.5 viikkoisena 11.6kg. Painoa tulee keskimäärin alle kilon viikossa lisää.
Katri Kallionpää

Viesti Kirjoittaja Katri Kallionpää »

Kiitos Milko ja Riitta, vastauksistanne oli apua. Erityisesti tuo Milkon antama linkki oli varsin kätevä, näkee nyt ainakin suurinpiirtein painoja. Ajattelinkin jo, että painaako pikkuinen liian vähän, kun Pia kirjoitti aiemmin, että hänen pentunsa painoi puolet enemmän. Mutta kyse olikin yksilöllisistä eroista :)
Tia Nyman

Viesti Kirjoittaja Tia Nyman »

Ensimmäistä kertaa täällä kirjoittelen tänne kun löytyi sopiva aihekkin mihin kirjoittaa. Juu elikkäs mulla on tuollainen13 viikkoinen sakemanni tyttönen. Painoa en osaa sanoa mutta säkän mittasin tänään ja se oli 46cm. :o
Vastaa Viestiin