Hyvä Hinta Koirastasi

Jalostukseen liittyvät aiheet
Vastaa Viestiin
Ira Järvinen

Hyvä Hinta Koirastasi

Viesti Kirjoittaja Ira Järvinen »

Olin aamukävelyllä likan kanssa kun huomasin puihin niitatun ilmoituksen , menin tietysti uteliaana katsomaan ja :hui: JÄRKYTYIN!!!
Tekstissä luki:
OLETKO VÄSYNYT KOIRAASI?
HALUAISITKO TIENATA HIUKAN JOULURAHAA??
HUOM! HYVÄ TILI TARJOLLA!
Hinta elukan koon ja rodun mukaan. Turkit toimitetaan Aasialaisille vaate valmistajille joiden koiran turkkien kysyntä on korkea. Rahat saat n. 14-päivää viennin jälkeen.
(kuvien kera)
Labradorinnoutaja 95 euroa
Saksanpaimenkoiran pentu 75 euroa
Samojedi 120 euroa. Erittäin suosittu ja ISO KYSYNTÄ!
SOVI KOIRASI NOUTO!
Lue tarkemmat toimitus ehdot:
http://WWW.TURKISVIENTI.FI


Aloin voimaan oikein pahoin kun tätä luin. :puuh:
Soitin poliisille jossa sanottiin että tämä on ihan laillista, eli kuka vaan saa teurastuttaa koiransa!
Joten tämä johtaa siihen että rakkaita haukkujamme VARASTETAAN enemmän, :oivoi: VAROKAAA!!!!!!!!!!! :eek:
Heidi Similä

Viesti Kirjoittaja Heidi Similä »

Moi,

Tässähän oli ilmeisestikin kyse jostakin kampanjasta millä halutaan testata millaisia reaktioita tällainen markkinointi aiheuttaa ihmisissä, jos tulevaisuudessa sitten oikeasti alkaisikin olemaan tällaisia mainoksia kadunvarsissa. Tai siis niin mä tämän tiedotteen ymmärsin.

"Mistä Turkisvienti-kampanjassa on kyse?

Se on toisinto ruotsalaisen Animal Protection Networkin (APN) lokakuussa 2004 käynnistämastä kampanjasta. APN halusi näin herättää keskustelua aasialaisten lihan- ja turkistuottajien harjoittamasta koirien ja kissojen eläinrääkkäyksestä. Ongelma ei ole aivan mitätön: Aasiassa teurastetaan APN:n mukaan vuosittain 13–16 miljoonaa koiraa ja 4 miljoonaa kissaa.

Mitä kampanjalla tavoitellaan?

APN:n kampanja on kuvattu Jari Parantaisen kirjassa SISSIMARKKINOINTI, jonka Talentum Media Oy julkaisee 1. joulukuuta 2005. Kyse on siis yhden kirjassa kuvatun menestyksekkään sissimarkkinointikampanjan käytännön demonstraatiosta.

Esimerkki havainnollistaa, millaisiin markkinointikeinoihin kansalaiset jatkossa yha useammin törmäävät. Sissimarkkinointia voidaan tehda parhaimmillaan niin halvalla ja tehokkaasti, etta todennakoisesti yha arvovaltaisemmat yritykset hyödyntävät sitä.

Ketkä operaatiosta ovat päättäneet?

Talentum Media Oy:n myyntijohtaja Jarmo Pohjolainen ja kirjan kirjoittaja Jari Parantainen.

Millaisia reaktioita kampanja on aiheuttanut?

Useat ihmiset ovat halunneet myyda koiransa, kuten Ruotsissakin kävi. Vihaisimmat ovat lähettäneet tappouhkauksia.

Oliko kampanjan tarkoituksena vain myydä mahdollisimman paljon kirjoja?

Ei pelkastaan. Kampanjalla oli tarkoitus myos herättää keskustelua tärkeästä aiheesta. Valitsimme sellaiseksi eläintensuojelun.

Kuka on Turkisviennin toimitusjohtaja Risto Isokiiski?

Han on näyttelijä, joka oli pestattu esittämään fiktiivista hahmoa kampanjan muutamaksi ensimmäiseksi tunniksi.

Mita Ruotsissa tapahtui syksyllä 2004?

Ohessa lainaus kirjan esimerkistä:

"Oletko vasynyt koiraasi? Tienaa hiukan ylimaaraista!

Viidentoista hengen sissiryhmä lähti liikkeelle Tukholmassa 11. paivana lokakuuta 2004 illalla klo 23. Kolmeen mennessa joukko oli liimannut 1 500 karua, kopiokoneella tehtyä A3-julistetta koiranomistajien ulkoilureittien, suurimpien tiedotusvälineiden toimitusten ja kaupungin solmukohtien läheisyyteen.

Vastaava operaatio käynnistyi samanaikaisesti viidessätoista muussa ruotsalaiskaupungissa. Kaikki sujui hyvin, työtä hidastivat vain muutamat välikohtaukset. Jotkut öisistä ohikulkijoista nimittain hermostuivat, kun he näkivät, mitä julisteessa luki:
”Oletko väsynyt koiraasi? Haluaisitko ansaita hiukan ylimääräista? Summat vaihtelevat eläimen rodun ja koon mukaan. Turkit jaellaan vaatevalmistajille Aasiaan, jossa turkisten kysynta on suuri. Rahat saadaan 14 päivässä toimituksesta. Lisaa tietoa osoitteesta http://www.furexport.se”

Julisteessa mainitusta web-osoitteesta loytyi sitten selitys, mistä kampanjassa oli kysymys. Sivut kuuluivat pienelle, aiemmin tuntemattomalle elaintensuojelujarjestolle nimeltaan Animal Protection Network (APN ). Se halusi nain herattaa keskustelua aasialaisten lihan- ja turkistuottajien harjoittamasta koirien ja kissojen elainraakkayksesta. Ongelma ei ole aivan mitaton: Aasiassa teurastetaan APN:n mukaan vuosittain 13–16 miljoonaa koiraa ja 4 miljoonaa kissaa.

Parissa paivassa jarjeston sivuilla oli kaynyt jo noin 7 000 vierailijaa. Lukuisat tiedotusvalineet kertoivat kampanjasta. Sahkoposti tayttyi liikuttuneista viesteista. Poliisi ilmoitti julisteista elaintensuojeluun. Tietenkin pari koiraansa vasynytta halusi myos myyda lemmikkinsa.

Tama ruotsalaisen pr-toimiston Edelman Ufon suunnittelema kampanja oli menestys. APN sai runsaasti uusia jasenia. Ja mika mielenkiintoisinta, operaatio ei maksanut mitaan. Kaikki hankkeeseen osallistuneet tekivat osuutensa maksuttomana talkootyona.

Tehokkaaksi todettua perusideaa on hyodynnetty myohemmin esimerkiksi lehtimainoksissa. Jarjesto voitti myos Resume -lehden palkinnon
parhaasta radiomainoksesta."
Ira Järvinen

Viesti Kirjoittaja Ira Järvinen »

Jep. Näin olikin Onneksi, kerkesin jo pelästyä :pyörtyy:
Aamulla niillä sivuilla oli viel ihan toisenlainen (vakuuttava) juttu tästä koirien myymisestä.
Mutta silti ollaan VAROVAISIA, koska jotkut PiPiPäät (kuten narkit) voivat innostua asiasta ja luulla saavansa rahaa.
Joten EI jätetä Koiruuksiamme yksin.
tiia nieminen

Viesti Kirjoittaja tiia nieminen »

Joo asiasta oli eilen ainakin nelosen uutisissa, ONNEKSI tällä kertaa kyseessä on todellakin vain eläinrääkkäysvastaisesta kampanjasta. Mutta edelliseen yhtyen, ollaan varovaisia.

Tiia ja Jedi
Vastaa Viestiin