Naapurit.

Jalostukseen liittyvät aiheet
wilhelmiina kallio

Viesti Kirjoittaja wilhelmiina kallio »

Mä olen ilmeisesti jotenkin poikkeava henkilö tällä palstalla, mutta kyllä mua vituttais jos naapurin sesset louskuttais koko päivän pihallaan.... Ei toki satunnainen haukkuminen häiritse mutta jos meluaminen on koko aikaista niin menis hermo ja menisin sanomaan (toki asiallisesti) asiasta. Itse myös yritän näin pitää koirat mahdollisimman hiljaisina naapureitani ajatellen. Eli kyllä mä käyn koirilleni karjumas et turpa kiinni jos metelöivät turhaan.
Turhat valittajat ovat sitten asia rikseen...
Tommi Mäkeläinen

Naapurit.

Viesti Kirjoittaja Tommi Mäkeläinen »

Ei meidän koirat hauku ku joskus ja harvoin..! Siksi minua ihmetyttääkinsen naisen valitukset!
Nina Kallio

Viesti Kirjoittaja Nina Kallio »

Ei muakaan kyllä kovin ilostuttais jos naapurissa olisi koira, joka haukkuisi "lailliseen aikaan" eli 07-22... :roll: (en tarkoita, että aiheen aloittajan koira niin tekisi vaan yleisesti ottaen)

Ja kyllä oikeasti on olemassa ihmisiä, joiden on pakko nukkua päivällä eli esim juuri vuorotyöläiset.

Itellä asuu yläkerrassa ihan mukava vanha pariskunta, joiden kokkeri ulvoo/haukkuu yksikseen aina silloin tällöin päiväsaikaan ja ei se kivaa kuunneltavaa ole. Onneksi pariskunta tulee kotiin aina viimeistään kymmeneltä, niin koirakin rauhoittuu. Kerran sitten tuli puhetta heidän koirasta ja ihan ystävällisesti sanoin, että se välillä ulvoo. Olivat asiasta kovin huolestuneita ja pahoillaan asiasta. Sanoivat, että ovat muuttaneet maalta ja koira ei ole tottunut kerrostaloasumiseen. Suosittelin heille vaikka radion jättämistä päälle, jos koira niin ei kuulisi ihan kaikkia ääniä ja olivat tästä vinkistä kovin kiitollisia ja alkoivatkin jättää radion päälle koiran yksin ollessa (kunnes eräänä päivänä radio olikin heidän kotiin tullessaan syötynä lattialla :lol: Ostivat kuitenkin ilmeisesti uuden radion)

Koira edelleen ulvoo välillä, mutta en juurikaan halua asiasta heille sanoa, koska kertaalleen sanoivat, että koira pitää sitten viedä pois jos siitä on liikaa häiriötä naapureille ja mä en haluu olla vastuussa kenenkään koiran lopettamisesta. :? Ei se ainakaan meitä niin paljon häiritse, että se tarttis piikille viedä. :D
Suvi Alanko

Viesti Kirjoittaja Suvi Alanko »

Tietysti päivällä nukkujia ymmärrän,varsinkin jos ovat työssä käyviä.Yleensä valittajat ovat eläkeläisiä jotka menevät nukkumaan klo 19 illalla,kuten meidän naapurimme tai sitten työttömiä jotka valvovat aamuyölle ja nukkuvat päivän.Ottaa mullakin hermontynkään jos haukkuja on joku kimottava pikkupiski tai alati louskuttava pystykorva,mutta en jaksa vaivautua valittamaan naapureille.Meidänkin naapurissa on saksanpaimenkoira,vastapäätä on kaksi sakemannia ja nyt kun mietin,meidät on saarrettu sakemanneilla.Ei niiden haukkuminen häiritse,olen immuuni sakemannin äänelle.Itse kiellän omia koiriani haukkumasta ohikulkijoille,ne tosin haukkuvat vain jos on koira mukana,mutta lopettavat käskystä.Jos emme ole kotona,koirat ovat sisällä.
Peltonen, Satu

Viesti Kirjoittaja Peltonen, Satu »

Heh, hauska tapa ajatella, ettei koiran haukku saa häiritä, tuleehan se aidosta sakemannista, koirien kuninkaasta. Pikku piskit ja pystykorvat ovat sitten erikseen, he eivät saa haukkua.

Musta on aivan sama mikä rotu on kyseessä koiran räkyttäminen (anteeksi, komea ilmaisu) on ärsyttävää, pistää hermoille ja saa kiipeilemään seinille jos metelöinti on jatkuvaa. Tapahtuu se sitten mihin kellon aikaan hyvänsä ja minkä tahansa rodun toimesta.
Sirpa Hörkäs

Viesti Kirjoittaja Sirpa Hörkäs »

Suvi Alanko kirjoitti:Ottaa mullakin hermontynkään jos haukkuja on joku kimottava pikkupiski tai alati louskuttava pystykorva,mutta en jaksa vaivautua valittamaan naapureille.Meidänkin naapurissa on saksanpaimenkoira,vastapäätä on kaksi sakemannia ja nyt kun mietin,meidät on saarrettu sakemanneilla.Ei niiden haukkuminen häiritse,olen immuuni sakemannin äänelle.
Just. :roll:

Elämä on ihmeellistä ja naapurit vielä ihmeellisempiä. :shock:
Hannele Nordberg

Viesti Kirjoittaja Hannele Nordberg »

Nina Kallio kirjoitti:Ei muakaan kyllä kovin ilostuttais jos naapurissa olisi koira, joka haukkuisi "lailliseen aikaan" eli 07-22... :roll: (en tarkoita, että aiheen aloittajan koira niin tekisi vaan yleisesti ottaen)

Ja kyllä oikeasti on olemassa ihmisiä, joiden on pakko nukkua päivällä eli esim juuri vuorotyöläiset.

Itellä asuu yläkerrassa ihan mukava vanha pariskunta, joiden kokkeri ulvoo/haukkuu yksikseen aina silloin tällöin päiväsaikaan ja ei se kivaa kuunneltavaa ole. Onneksi pariskunta tulee kotiin aina viimeistään kymmeneltä, niin koirakin rauhoittuu. Kerran sitten tuli puhetta heidän koirasta ja ihan ystävällisesti sanoin, että se välillä ulvoo. Olivat asiasta kovin huolestuneita ja pahoillaan asiasta. Sanoivat, että ovat muuttaneet maalta ja koira ei ole tottunut kerrostaloasumiseen. Suosittelin heille vaikka radion jättämistä päälle, jos koira niin ei kuulisi ihan kaikkia ääniä ja olivat tästä vinkistä kovin kiitollisia ja alkoivatkin jättää radion päälle koiran yksin ollessa (kunnes eräänä päivänä radio olikin heidän kotiin tullessaan syötynä lattialla :lol: Ostivat kuitenkin ilmeisesti uuden radion)

Koira edelleen ulvoo välillä, mutta en juurikaan halua asiasta heille sanoa, koska kertaalleen sanoivat, että koira pitää sitten viedä pois jos siitä on liikaa häiriötä naapureille ja mä en haluu olla vastuussa kenenkään koiran lopettamisesta. :? Ei se ainakaan meitä niin paljon häiritse, että se tarttis piikille viedä. :D
Kannattaisi ehdottaa , että ostaisivat koiralleen sitruunapannan se ainakin minun koiralle on tehonnut .
donna.wasserman

Viesti Kirjoittaja donna.wasserman »

Mun haukku oppi aika nopeesti olemaan hissukseen kotona. Aina kun lähdin kotoa, jäin oven taa hetkeksi kuuntelemaan että alkaako haukku ulvomaan.. Jos alkoi palasin nopsaa sisälle, toruin ja laitoin kuonopannan. Ystävät ovat sanoneet että jos oveni takana käy, enkä ole kotona, niin ei ole koskaan alkanut koira rähisemään.=)

Kun taas palaan vuorotyöhön ja jos tuo naapurin pikkurakki huutaisi kaiket päivät niin ei se minusta yhtään hauskaa olisi!! Mutta sama pätee myös pihalla huutaviin kersoihin, juoppoihin jne.!
Hannele Nordberg

Viesti Kirjoittaja Hannele Nordberg »

Mun koiruuteen ei tuo tehonnut vaikka olisin torunnut kuinka , kun kuulin , että alkoi metelöimään on ihan koirakohtaista.Hoitokoiraani se taas tehoi :)
Juha Rousku

Viesti Kirjoittaja Juha Rousku »

omakotilatalossa asutaan ja kun hukka oli hoidossa velipojalla kerrostalossa niin , cd:ltä rauhallista musiikkia ja repeat päällä toimii hienosti.
Irene Routio

Viesti Kirjoittaja Irene Routio »

Antoisa aihe, kertakaikkiaan. Olisi hieno juttu, jos voisi keskustella naapurien kanssa asiallisesti ja rauhallisesti häiritsevistä asioista.

Vähän asian vierestä, mutta mitä kannattaisi tehdä, kun naapurin tontilta toisinaan karkailee koiria räkyttävästä käppänästä sakemanniin ja rotikkaan? Kerran naapuri kehotti ottamaan mittaa, kumpi on parempi (tappelukoira?) rotikka vai sakemanni. Rotikka heilutteli vaan häntäänsä...
Kerran kuskasin nuoren sakemanniuroksen us kertoja omalle puolelleen, kun se halusi mukaan iltalenkille... Olikin sitten performanssi kun työtön nuori juoksi perässä ja huuti ottamaan kaverinsa sakemannin kiinni, kun se ei häntä tottele ja me vaan ajateltiin muina koirakkoina jatkaa iltapisulenkkiä...

Varsinkin kolme koiraa yhtaikaa räkyttämässä tuntikausia vaikka vaan kesälomakauden ajan tympii kyllä haja-asutusalueellakin. Suurin osa tällaisista jutuista ratkeaisi asiallisella, tapauskohtaisella kommunikoinnilla...
Minna Heino

vielä haukunnasta...

Viesti Kirjoittaja Minna Heino »

Laitoin tuohon koulutus palstalle kyselyn ystäväni ongelmasta, kun naapurit olivat valittaneet koirasta neljä päivää muuton jälkeen... Sinänsä kävi surku, kun kaverini suhtautui mielestäni asiaan fiksusti ja totesi, että onhan se mahdollista, että koira itkee perään ja alkoi heti miettimään mitä asialle tekisi ja naapurit kuitenkin valittivat isännöitsijän kautta. Itse kun ajattelen niin olisi kiva, jos joku kertoisi minulle itselleni, että koirasi häiritsee, kuin että suoraan virallista valitustietä. Mutta oikeushan se on sekin.
Ronja Taskinen

Viesti Kirjoittaja Ronja Taskinen »

Hannele Nordberg kirjoitti:Kannattaisi ehdottaa , että ostaisivat koiralleen sitruunapannan se ainakin minun koiralle on tehonnut .
Onhan se todellakin kokeilun arvoista, mutta eräs minulle varsin tuttu sakemanni rupesi tykkäämään siitä sitruunasuihkeesta joten kaapin nurkkaan panta jouti. :lol:
Pia Porko kirjoitti:Asiasta kukkaruukkuun, ketkään muut kuin jenkit ei voi keksiä mitään niin älytöntä kuin esmes koiran tekokivekset :toktok:
Onpahan koiralla jotain mitä nuolla.
Koiran omistaja sanoi siinä ohjelmassa että "minä ja koirani olemme ylpeitä kiveksistämme" :harhar:
Pia Porko

Viesti Kirjoittaja Pia Porko »

Koiran omistaja sanoi siinä ohjelmassa että "minä ja koirani olemme ylpeitä kiveksistämme"
Tais olla setä itse enemmän tekokiveksien tarpeessa kuin koira.. :D
Merja Koponen

Viesti Kirjoittaja Merja Koponen »

:) Samojen asioiden alla painiskelen nyt, kun en tiedä mitä koiruudet tekevät poissaollessani....sen ainakin tiedän, että ulvovat jos ohi ajaa paloautoja ja muita hälyneuvoja. (kiellän touhun heti, jos oon ilimoilla)

Vielä uudet naapurimme eivät ole valittaneet...koska omaavat koiria myös. Edellisetkään eivät ikänä koirista sanaakaan sanoneet, mutta lasten riidoista kylläkin.
Meillä oli aikoinaan naapureina perhe, jossa oli liuta kakaroita myös koiriakin...hmmm..semmosia ihania pieniä räyhääjiä mm. 4 cihua ja mäyräkoira ja ette voi arvata, kuin mielessänne mikä :mad: ääni siittä laumasta lähti. KERRAN vain valitin ja meni perille ja samaa toivottiin meille. (vaikka silloin oli hiljasii koirii )Olenkin yrittänyt nykyisin ymmärtää näitä räkyttäjiä, mutta se ei ole kivaa ,jos alati mellestetään.
Eiköhän siittä jo "sakoteta" kotirauhanhäirinnästä jos alvariinsa räksyttää.

merja
Vastaa Viestiin