Gallup; kuinka pitkään olette olleet mammalomalla...

Jalostukseen liittyvät aiheet
Vastaa Viestiin
katariina salmimeri

Gallup; kuinka pitkään olette olleet mammalomalla...

Viesti Kirjoittaja katariina salmimeri »

kun pentu on tullut taloon?

Meille olisi nimittäin tulossa toukokuussa pentu, ja ajattelin pitää mammalomaa heinäkuuhun asti...
Auli Impola

Viesti Kirjoittaja Auli Impola »

Olen hakenut aina pennun perjantaina ja mennyt maanantaina töihin. Koirillani ei ole koskaan ollut "eroahdistusta" tai mitään sellaista. He ovat heti tottuneet siihen, että päivät ollaan yksin tai vanhemman koiran kanssa.

Pennun kehityskaudet huomioonottaen se mammaloma kannattaisi pitää vähän myöhemmin. Kun pentu on jotain 12 - 16 viikkoa. (Jos sen nyt ehdottomasti haluaa pitää.) Kaikki menee paremmin, kun pentu jo pienestä tottuu niihin rutiineihin ja kellonaikoihin, mitkä sitä aikuisena odottavat.

Auli
Terhi Puumalainen

Viesti Kirjoittaja Terhi Puumalainen »

Taisipa olla tiistai kun hain pennun ja loppuviikon pidin töistä vapaata. Tosin yksinoloa aloin opettaa heti toka päivänä, pikku hiljaa...
Heidi Titoff

Viesti Kirjoittaja Heidi Titoff »

Olin kotona 5 kk ja kyllä kannatti. Pentu oli täysin sisäsiisti ja osasi olla sen pari tuntia yksin minkä joutuu olemaan kun lapsi on koulussa.
Ei ole tarvinnut tunkea häkkiin,mikä tuntuu olevan uusi villitys saksanpaimenkoirilla.
Onnea ja menestystä uuden pennun kanssa :)
Sirpa Rautiainen

Viesti Kirjoittaja Sirpa Rautiainen »

Hain viikonloppuna ja maanantaina menin töihin. Tosin työmatka pari kilsaa ja ekat puol vuotta fillarilla kotiin ruokatunnilla pentua pissattamaan ja syöttämään. Pentu oppi nopeasti rytmin ja sisäsiistihän se oli jo kasvattajalta tullessaan , siitä suurkiitos kasvattajalle. ( Vahinkopissat on laskettavissa yhden käden sormilla).
Pennulla päivisin kaverina vanhempi koirani, joka varmaan osaltaan auttoi sopeutumisessa.

T sirpa
Janita Leikas

Viesti Kirjoittaja Janita Leikas »

Mulla oli loma just alkanut kun pentu saapui taloon, aivan mieletöntä aikaa, pentu oppi sisäsiistiksi heti ja pääsi muutenkin "talon tavoille"


Onnea uuden tulokkaan johdosta...


Pentukuumeilen itsekkin... :oops:
katariina salmimeri

Viesti Kirjoittaja katariina salmimeri »

Kiitos viesteistä, taidan ihan oikeesti pitää mammalomaa heinäkuuhun asti, mutta toki opetan pennun heti alusta asti jäämään yksin kotiin, ensin tietenkin lyhyeksi aikaa...

Odotan innolla toukokuuta :lol:
Kristiina Salonen

Viesti Kirjoittaja Kristiina Salonen »

Meillä pentu nyt 14vko. Haimme Adon 7viikkoisena, ja ekan viikon mieheni oli kotona, sitten talossamme tehtiin samaa aikaa remonttia, niin timpuri käytti Adoa ulkona.
Remontti jatkuu edelleen, ja lyhyitä päiviä joutuu kotona olemaan. Toisinaan toki jo 8h/pv yksin.

Ado oli sisäsiisti jo 11viikon ikäisenä.
Mervi Tervo

Viesti Kirjoittaja Mervi Tervo »

Itse pidin viikon mammaloman ja kyllä kannatti. Ei ollut pentu ikävissään ja heti oppi sisäsiistiksi. Ja olihan se pehmeä laskeutuminen uuteen laumaan, suosittelen :P
Niina Anttila

Viesti Kirjoittaja Niina Anttila »

me hommattiin pentu (ei kyllä sakemanni ollut, muttaah.. :roll: )
kesälomalla, niin se sai oppi rauhassa ensiksi talon tavoille ja sisäsiistiksi.
kun minä menin kouluun ja äitini töihin kesäloma päätyttyä, niin pentu oli oppinut jo tavoille hyvin ja nukkui varmaan rauhassa sen kuutisen tuntia. :lol:
Vastaa Viestiin