Pentu tulee taloon

SPL:n Koulutukseen ja kokeisiin liittyvät aiheet
Laura tikkanen

Viesti Kirjoittaja Laura tikkanen »

Minä olen kokenut tuon 7vk "säännön" hyväksi. Ja pitempäänkin pentu/pennut meillä on jos eivät ole fyysisesti tai henkisesti vielä valmiita uusiin koteihin.
Jos mietin 6vk ja 7vk pentua niin kyllä niissä on eroja niin henkisesti kuin fyysisestikkin ja ei tulisi mieleenkään luovuttaa pentua alle sen (no tietysti ihan senkin takia että sanktioita voisi napsahella)

Viikko on pennun elämässä paljon, emä opettaa ja sisaret ja lauman muut aikuisen miten eletään. Maistellaan kaikkea lisää, touhutaan, punnitaan mikä pentu on miltäkin ominaisuuksilta kellekkin sopivin.

Itse en myöskään ottaisi pentua alle seiten viikkosena, tahdon että pentu kuitenkin oppii kaiken tarvittavan emältään ja sisariltaan tulevaa elämää varten.
Katja Koivumäki

Viesti Kirjoittaja Katja Koivumäki »

Hieman ohi asian, mutta Annika Halme, onko koirasi Musketeer's Arry, kuten joku mainitsi? Jos on, niin minulla on koirasi sisko Musketeer's Afra. Olisitko kiinnostunut joskus vaihtamaan kuulumisia, koiriin liittyen tietysti. Olisin laittanut yksityisviestin, mutta sellainen ei onnistunut.
Katja Koivumäki

Viesti Kirjoittaja Katja Koivumäki »

niin, ja edelliseen lisäyksenä sähköpostiosoitteeni, jos haluat, Annika, ottaa yhteyttä :roll: tuominenkatja@hotmail.com
Annika Halme

Faktaa

Viesti Kirjoittaja Annika Halme »

Ennen kun eläinsuojeluliitto sääti lain, että koira luovutetaan vähintään 7vk ikäisenä, saksanpaimenkoiranpennut (ja muutkin aika usein) luovutettiin 5 viikon ikäisinä, KOSKA on ihan faktaa, että pentu on jo 5 viikon ikäisenä valmis uuteen kotiin ja alkaa sitoutua.

Luovutus ei kuitenkaan johtunut tästä vaan muista seikoista. Eikä syynä tosiaan ollut emän vihaisuus. Korvan puraisu oli vahinko, joka sattui kun pentu syntyi ja emä yritti katkaista napanuoran tms. Se hoiti pentunsa hyvin eikä osoittanut minkäänlaista vihaisuutta niitä kohtaan.

Nyt pentu on 9kk vanha ja terve, iloinen, fiksu ja komea koira. Se voi niin hyvin kuin vain koira voi, joten uskokaa nyt hyvät ihmiset, ettei koiralle ole tullut mtn häikkää valitettavasta nuorena tulosta :wink:
Vastaa Viestiin