Miten joukkueen johtaja ja joukkueen maalimies valitaan?

SPL:n tapahtumiin liittyvä oma tiedotus-, keskustelu- ja palautekanava.
Sonja Lehtinen

Miten joukkueen johtaja ja joukkueen maalimies valitaan?

Viesti Kirjoittaja Sonja Lehtinen »

Elikkäs ihan uteliaisuutta :)
Ville Salmia

Viesti Kirjoittaja Ville Salmia »

En ole näistä asioista päättämässä, mutta jotain niistä kuitenkin tiedän.
Joukkueenjohtajan tehtävä on äärimmäisen vaativa. Kielitaito ja lajin tuntemus ovat minimivaatimukset. Kokemusta arvokisoista kilpailijana on tietty myös hyötyä. Tehtävään kuuluu niin valtava määrä eri hommia etten viitsi niitä alkaa edes luettelemaan. Tähän tehtävään on vaikeaa löytää pätevää henkilöä.Ja kun sellaisen löydät on erittäin epätodennäköistä että hän ottaa tehtävän vastaan.Siispä varsinainen kysymys kuuluukin mistä ihmeestä löytyy joku päivä Kuitusen seuraaja?

Maalimiehen suhteen pätevät aikalailla samat laatu - ja pätevyyskriteerit.
Veskarin on paitsi oltava hyvä ja kokenut veskari ,niin myös osattava toimia "tiimityössä" joukkueen hyväksi.Tehtävät ovat ikäänkuin sekoitus veskarin, huoltajan, autokuskin ja varajoukkueenjohtajan hommasta.
Miten sellaiseen nyt sitten valitaan? Kuinka sellainen aina löytyy ...kysyn minä? Montaa vuotta sitä ei jaksa kukaan. Veskari ehkä löytyy aavistuksen helpommin, koska meillä on paljon hyviä veskareita. Mutta kuten sanottu ,sekin tehtävä on tiukka.

Mainittakoon vielä että ne joukkueenjohtajat ja veskarit ,joiden kanssa olen itse saanut kunnian työskennellä ,ovat kaikki hoitaneet hommansa hienosti.

Ville Salmia
Pia Alho

Viesti Kirjoittaja Pia Alho »

Maalimiehenhän voisi aina kulloinenkin joukkue valita?
Ville Salmia

Viesti Kirjoittaja Ville Salmia »

No periaiaatteessa kyllä,mutta ongelma syntyy todennäköisesti siinä että joukkueen sisään mahtuu hyvin montaa er mieltymystä.Sitten vielä sen lisäksi se ei aina ole valintakysymys ,vaan henkilökohtainen resurssikysymys maalimiehen kannalta.Kuinka moni voi siihen aikaan vuodesta irroittautua työstään ,ja muusta elämästään liiton hommiin viikoksi? :shock:
Vastaa Viestiin