Julkkiksilla saksanpaimenkoiria?

Jalostukseen liittyvät aiheet
Jonna Hypen

Julkkiksilla saksanpaimenkoiria?

Viesti Kirjoittaja Jonna Hypen »

Mulla ei tuu itellä mieleen kuin tää Räikkösen pariskunta,eiks niillä ole saksanpaimenkoira uros?! Ja tänne Lopelle muutti just se salkkareiden"Lasse" ja niillä on saksanpaimenkoira ! :lol:
Tuleeko kenellekkään muita mieleen? :lol:
raija tuomisto

Viesti Kirjoittaja raija tuomisto »

Hitler....

Joku poliitikko, oisko Vanhasella sakemanni?
milko naumanen

Viesti Kirjoittaja milko naumanen »

Räkä Räikkönen.
Eija Peltonen

Viesti Kirjoittaja Eija Peltonen »

Tauski Peltonen&Virpi Kätkä
Janet Tervashonka

Viesti Kirjoittaja Janet Tervashonka »

Olihan Mannerheimillakin niitä useita. Perimätiedon mukan hän ei ollut itse kovin taitava kouluttaja, joten alaiset niitä koiria pitivät kotonaan ja kouluttivat.
Jonna Hypen

Viesti Kirjoittaja Jonna Hypen »

Tosta en tiennytkään että mannerheimilla oli sakemanneja :shock:
Johanna Mattila

Viesti Kirjoittaja Johanna Mattila »

Ainakin A-P Nikkolalla on ollut sakemanni ja eikös Matti Vanhasellakin ainakin entisessä elämässään ollut semmoinen? En sitten tiedä mitä sille sen avioeron seurauksena tapahtui.
Irene Routio

Viesti Kirjoittaja Irene Routio »

Lennart Merellä, joku eteläafrikkalainen poliitikko poseerasi useissa kuvissa taustallaan saksanpk +rhodesiankoira
Tanja Leino

Viesti Kirjoittaja Tanja Leino »

Anita Hirvosella oli pikäkarvainen saksanpaimenkoira. :wink:
sisko luukkonen

Viesti Kirjoittaja sisko luukkonen »

Laulaja ja hevosmies Kari Vepsällä on tällähetkellä 2 kpl sakuja.
mikko lehtonen

Viesti Kirjoittaja mikko lehtonen »

Rin Tin Tin (s. lokakuussa 1918 Lorraine,Ranska - k. 10. elokuuta 1932 Los Angeles, Yhdysvallat). Sen Betty-emo synnytti viisi poikasta, joista vain kaksi selviytyi: narttu Nannette ja uros Rin Tin Tin. Lee Duncan otti koirat huostaansa ja opetti niille temppuja. Hän oli vaikuttunut siitä, kuinka hyvin saksanpaimenkoirat oppivat eri asioita.

Ensimmäisen maailmansodan loputtua Duncan päätti viedä koirat mukanaan kotiinsa Los Angelesiin. Valitettavasti Nannette sairastui laivamatkalla New Yorkiin ja kuoli junamatkalla Kaliforniaan. Vuonna 1922 Duncan järjesti esityksiä, joissa Rin Tin Tin hämmästytti yleisöä esimerkiksi hyppäämällä 13½ jalan (4,1 metrin) korkeudelle. Darrell Zanuck tarjosi Duncanille 350 dollaria, jos saisi kuvata koiraa filmille. Duncan suostui, koska arveli siitä olevan hyötyä.

Eräänä päivänä Duncan oli kävelemässä kuvausalueella. Hän huomasi että erään elokuvan kohtausta kuvattaessa koulutettu susi ei suostunut tottelemaan, joten hän ehdotti Rin Tin Tiniä kohtaukseen. Tuosta elokuvasta alkoi Rin Tin Tinin filmiura. Elokuva oli Warner Brothersin tuottama ja sen nimi oli Man from Hell's River, ja siitä tuli sensaatio.

Rin Tin Tin näytteli kaikkiaan 26 elokuvassa ennen kuolemaansa.

Rin Tin Tinin jälkeen

Duncan nimesi Rin Tin Tinin pennun Rin Tin Tin junioriksi, joka sekin oli elokuvatähti. Juniorin pennuista niin ikään tuli kuuluisia. Rin Tin Tin II:lla ja Rin Tin Tin IV:lla oli oma tv-sarja nimeltä The Adventures of Rin Tin Tin vuosina 1954-59. Lee Duncan kuoli 1960, mutta neiti Propps on jatkanut Rin Tin Tin koirien jalostusta siitä lähtien. Hänen sanojensa mukaan "There Will Always Be a Rin Tin Tin!" (Aina tulee olemaan Rin Tin Tin!)

TV-sarja

1960-luvulla esitettiin Suomessa 1954-1959 tehtyä lasten tv-sarjaa jossa Rin Tin Tin (Rinty) oli U.S.A:n ratsuväen koulutettu koira. Rintyn paras ystävä oli pikkupoika Rusty joka oli jostain syystä kersantin arvoinen.

Trivia

* Rin Tin Tin oli todella suosittu Hollywood-tähti. Sille tuli yli 10 000 kirjettä viikossa.
* Duncan koulutti toisessa maailmansodassa Rin Tin Tin III:n kanssa yli 5000 koiraa.
* Suomalainen rock-yhtye Leevi And The Leavings on tehnyt kappaleen nimeltä Rin Tin Tin


http://www.rintintin.com/

Siinä hiukan juttua varmasti kaikille tutusta sakemannista...
Marisa Lundström

Viesti Kirjoittaja Marisa Lundström »

Ylläolevan innoittamana...

Älkäämme myöskään unohtako Lucky Lukessa seikkailevaa Ran Tan Plania. :love:
Petra Strübing

Viesti Kirjoittaja Petra Strübing »

Eikös Ran Tan Plan ollut mali :lol: ?
Irene Routio

Viesti Kirjoittaja Irene Routio »

FT Erkki Haukiojalla("opojen salattu elämä", maamme eturivin herbivoritutkija) useita saksanpk parhaillaan Reikon pentu


"sun koirasi nimi oli Rin-tin-tin" (tai sinne päin), olen aina kuvitellut laulun kertovan jostain X-rotuisesta???
Johanna Mattila

Viesti Kirjoittaja Johanna Mattila »

^Se piisi menee näin: Sun villakoirasi nimi oli Rin-Tin-Tin, typerä piski, joka murisi mulle. Hölmöksi tunsin minä itsenikin, vaikka kaikesta halusin puhua sulle, mä vain häntääni heilutin.

Eli ei oo X-rotuinen, vaan ihan tositärkeenä tietona tähän väliin. :lol:
Vastaa Viestiin