Hallituksen ehdotus erovuoroisten tilalle

SPL:n tapahtumiin liittyvä oma tiedotus-, keskustelu- ja palautekanava.
Eva Forsman

Viesti Kirjoittaja Eva Forsman »

lisäyksenä:




toivon että kaikki täällä netissä innokkaasti keskustelevat ihmiset tulevat myös kokoukseen sanomaan mielipiteensä sekä hallituksen että JTO:n suhteen.


teidän äänenne tarvitaan että kuullaan mitä jäsenistö oikeasti om mieltä.

monella teistä on hyviä ideoita ja näkemyksiä

menkää vaikuttamaan tai vaietkaa :))))
sami baggström

Viesti Kirjoittaja sami baggström »

Hei vaan kaikille,

Vaikka tunnen henkilökohtaisesti hallituksen ehdottamat ehdokkaat näille avoimille pesteille voisin kuitenkin pyytää lähinnä PJ.ksi pyrkivää Erkki Läikettä ja Jalostustoimikunnan PJ.ksi pyrkivää Juha Puurusta kertomaan mietteitä tulevista 2-3 vuodesta. Mitkä asiat ovat teille henkilökohtaisesti tärkeitä kehityskohtia ja miten niihin ensisijaisesti aiotte päästä.

Samalla esittäisin niille ehdokkaille jotka aikovat pyrkiä näihin pesteihin kysymykset, kertokaa nimenne etukäteen julki ja vastatkaa samoihin kysymyksiin mitä esitin hallituksen ehdokkaille !

Keskustelu on aina hyvästä siihen tässä nytkin pyritään ( siis ihan hyvässä hengessä ) , monilla palstoilla , keskusteluissa harrastajien, kasvattajien keskuudessa on tullut hyviä ehdotuksia miten tulisi tulevaisuutta muokata / ohjata, siksi tässä pyytäisin kaikkia ehdokkaita osallistumaan tähän AVOIMEEN keskusteluun !

Kiitos

Samppa
Suvi Hurri

Viesti Kirjoittaja Suvi Hurri »

Kyllä iski arytmia, kun luin tuon Mian ehdotuksen minusta hallitukseen ja vielä pj:ksi. Ehdotus ei kuitenkaan liene provo, koska listalla oli muita järki-ihmisiä.

Kieltäydyn ehdottomasti kaikenlaisesta hallitustyöskentelystä, ja perustelen asiaa seuraavasti:
- Koulutuspuolella huimat meriittini ovat JK3 edellisellä koiralla, nykyisellä kokonaista BH. Laskenkin ansiokseni lupaavan suojelukoiran pilaamisen, tämän voinevat meille maalimiehinä toimineet vahvistaa.
-Koulutusohjaajatoimikunta pätevöi minut koulutusohjaajaksi säälistä, kun oletti, että ei tuo lähde kentältä kulumallakaan.
- Koulutusohjaajatoimikunta oli väärässä: lähdin opiskelemaan ja jätin aktivii-ikäisen koirani sohvaperunaksi. Kolmen kuluneen vuoden aikana olen kiihtyvällä vauhdilla unohtanut kaiken oppimani ja töttöytynyt puudelinomistajan tasolle.
- Olen istunut vuoden hallituksessa, enkä todistettavasti saanut aikaan yhtään mitään (jos en ehkä kamalasti haittaakaan?)
- Jalostuksesta en ymmärrä hevon kukkua.
- Erityinen puute ominaisuuksissani on kyvyttömyys diplomatiaan - möläyttelen suustani mitä sattuu.
- Tietysti se ajan puute: joskus pitäisi valmistuakin.

Jotta eiköhän äänestetä mut saman tien palveluskoiraliittoon tai Arkadianmäelle, ja kyllähän se ressan pallikin kelpais....
:D

muoks: kirotusvirhe
Viimeksi muokannut Suvi Hurri, 24 Loka 2006 01:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Juha Puurunen

Viesti Kirjoittaja Juha Puurunen »

Jalostustoimikunnan toimintaa kohtaan kritiikkiä esittäneenä olen nähnyt velvollisuudekseni tarjoutua po. tehtävään. Tehtävään asennoidun periaatteella tulos tai ulos. Tällä tarkoitan, että mikäli ensimmäisenä vuonna toimikunnan toimintaan ei tule selkeää muutosta, katson epäonnistuneeni ja tulen jättämään paikkani toisiin käsiin. Miksi näin? Jalostus pitää sisällään niin laajan asiakokonaisuuden ettei sitä kukaan kykene hallitsemaan yksin. Oikeiden henkilöiden löytyminen tehtäviin on onnistumisen kannalta ratkaisevaa. Toivottavasti työhönsä vakavasti suhtautuvia vapaaehtoisia on tarjolla.

Mitä sitten aion tehdä 1. vuotena?

Toimikunnan kokoonpano ja toiminnan organisointi+suunnittelu. Toimikuntaan vastuuhenkilö terveys-, luonne- ja rakennekysymyksiin, kasvattajien edustaja ja henkilö jonka vastuulle tulee tietojen julkaisun suunnittelu. Vastuuhenkilöille riittävä määrä resursseja käyttöön.
Jalostuksen tavoite ohjelma luonnollisesti määrittää pitkälle toimikunnan toimintaa. On erittäin todennäköistä ettei syyskokouksessa asiaa saada vielä päätökseen vaan JTO:aa työstetään edelleen tulevana vuonna.
Päivi Ollikka

Viesti Kirjoittaja Päivi Ollikka »

Suvi: :D :D

Juha: :voitto:
sami baggström

Viesti Kirjoittaja sami baggström »

Juha Puurunen kirjoitti:Jalostustoimikunnan toimintaa kohtaan kritiikkiä esittäneenä olen nähnyt velvollisuudekseni tarjoutua po. tehtävään. Tehtävään asennoidun periaatteella tulos tai ulos. Tällä tarkoitan, että mikäli ensimmäisenä vuonna toimikunnan toimintaan ei tule selkeää muutosta, katson epäonnistuneeni ja tulen jättämään paikkani toisiin käsiin. Miksi näin? Jalostus pitää sisällään niin laajan asiakokonaisuuden ettei sitä kukaan kykene hallitsemaan yksin. Oikeiden henkilöiden löytyminen tehtäviin on onnistumisen kannalta ratkaisevaa. Toivottavasti työhönsä vakavasti suhtautuvia vapaaehtoisia on tarjolla.

Mitä sitten aion tehdä 1. vuotena?

Toimikunnan kokoonpano ja toiminnan organisointi+suunnittelu. Toimikuntaan vastuuhenkilö terveys-, luonne- ja rakennekysymyksiin, kasvattajien edustaja ja henkilö jonka vastuulle tulee tietojen julkaisun suunnittelu. Vastuuhenkilöille riittävä määrä resursseja käyttöön.
Jalostuksen tavoite ohjelma luonnollisesti määrittää pitkälle toimikunnan toimintaa. On erittäin todennäköistä ettei syyskokouksessa asiaa saada vielä päätökseen vaan JTO:aa työstetään edelleen tulevana vuonna.

Kiitos Juha vastauksistasi, toivon/taan, että saa hyvän ja sitoutuneen ryhmän kasaan ! Nyt monilla on tilaisuus tarttua toimeen koska niin paljon on kuulunut kritiikkiä. Jos sitoutuneita ei tule niin sitten on ihan turha kenenkään valittaa !

Samppa
Sonja Lehtinen

Viesti Kirjoittaja Sonja Lehtinen »

Todella hieno kannanotto Juhalta ja Suvilta, itsekään en ole valmis hallitustyöskentelyyn,katsotaan ehkä joskus 10-20v kuluttua mielipiteeni ovat hiukan tasoittuneet ja omat taidot niin koirien kuin ihmissuhteitten osalta kehittyneet.
Juhan avuksi voin kyllä jo näin ennakolta nostaa kättäni, vaikka olenkin teoreetikko(enemmän matemaatikko :wink: ) ja idealisti.
Tuula Siimes

Viesti Kirjoittaja Tuula Siimes »

Mä olen niin ujo ja hiljanen että mun nimi kannattaa tuolta listasta poistaa :P

Vakavasti puhuen, en koe että tieto-taitoni riittäisivät hallituksessa olemiseen, saati että olisin siellä millään lailla hyödyksi.
Eikä mulla olis kyllä aikaakaan, yötyöläisen pitää päästä ajoissa iltaisin nukkumaan :D
milko naumanen

Viesti Kirjoittaja milko naumanen »

Kaikki ei voi tietää kaikesta kaikkea mutta vähän jostakin.

Jos henkilö on innostunut asiasta ja valmis jakamaan omia vaikka ns vähäisiäkin tietojaan se on plussaa.

Itse olisin valmis näkemään tuossa yllä olevista henkilöistä ihan mielelläni.

Jos aletaan etsiä "valmista" henkilöä sellaista ei taida edes olla.

Ja virheist oppii ja kokemust karttuu.

Eikä kannata olla liian vaatimaton,ei ne muutkaan ole.

:)
Eva Forsman

Viesti Kirjoittaja Eva Forsman »

Kiitän ehdotuksesta. mutta olen sen verran vihreä näissä asioissa että kieltäydyn kunniasta. Mutta voin yrittää auttaa toimikunnissa ja sellaisis...
Pia Kiili

Viesti Kirjoittaja Pia Kiili »

Juha :tsemp: täältäkin.

Mia -kiitos luottamuksen osoituksesta, en koe minäkään vielä olevani ihan kypsä hallitukseen kuitenkaan. Kun luonne on sellainen, että pitää työntää nokkansa joka soppaan, niin tulee huomanneeksi että se on aivan liian monessa sopassa. Eli suurin pelko on, että jos otan liikaa asiota hoitaakseni, niin en sitten pystykkään hoitamaan niiitä riittävän hyvin.

Tuohon Juhan periaatteeseen yhdyn kyllä täydestä sydämestä- eli jos kun esittää kritiikkiä pitäisi myös pystyä tarjoamaan parannusehdotus ja kantamaan oman kortensakin kekoon. Siinä määrin tunnen piston lihassani, että toimikuntatyöhön olen valmis lähtemään, jos sellainen pesti ilmaantuu, johon minulla on jotakin annettavaa.

Kankkosen Tuulan jos joku saisi ylipuhuttua niin siinä olisi oikeasti ihminen, jolla on tarvittava kokemus ja ominaisuudet liiton johtoon.
Tuula Virtanen

Viesti Kirjoittaja Tuula Virtanen »

Hyvä Pia, Kankkosen Tuula olisi juuri oikea henkilö vetämään Saksanpaimenkoiraliittoa! :)
Kannatetaan!!
Suvi Hurri

Viesti Kirjoittaja Suvi Hurri »

Ei kenenkään tarvitse olla ylijumala, mutta tällaisia ominaisuuksia ainakin minä toivoisin hallituksen jäseneltä:

- Halu ja mahdollisuus uhrata omaa aikaa liiton toiminnan kehittämiseen. Ei haittaisi, jos olisi jotain omia ajatuksia, miten toimintaa pitäisi kehittää.
- syvällisempi ymmärrys jostain rodulle keskeisestä kysymyksestä kuten jalostuksesta tai koulutuksesta
- hyviä ihmissuhdetaitoja ja laajaa verkostoa saksanpaimenkoirapiireissä (kontaktit muiden rotujen harrastajiin sekä muuhun yhteiskuntaan ovat eduksi)
- pitkäjänteisyyttä suorittaa aloittamansa tehtävät loppuun
- kykyä sietää kritiikkiä ja neuvottelutaitoja
- kykyä innostaa ihmisiä mukaan toimintaan ja kykyä delegoida tehtäviä eteenpäin
- ymmärrys siitä, että ei ole toimimassa vain itsensä, oman alaosastonsa tai jonkin muun kuppikunnan puolesta, vaan rodun ja muidenkin jäsenten edunvalvojana

Eiköhän noilla pärjää jo aika pitkälle.
sami.lehtonen

Viesti Kirjoittaja sami.lehtonen »

"Kankkosen Tuulan jos joku saisi ylipuhuttua niin siinä olisi oikeasti ihminen, jolla on tarvittava kokemus ja ominaisuudet liiton johtoon"

Tässä yksi tapa ylipuhua ihmisiä kyseiseen pestiin, eli jokainen kirjoitustaitoinen voi tuoda oman ehdokkaan esille ja antaa äänensä likoon. Joskus on hyvä pitää ääntä ihmisistä, jotka ei itsestään sitä ääntä pidä :D
Täältä yksi ääni PJ:n valintaan :arrow: Tuula Kankkoselle!
Johanna Mattila

Viesti Kirjoittaja Johanna Mattila »

Suvi Hurri kirjoitti:Ei kenenkään tarvitse olla ylijumala, mutta tällaisia ominaisuuksia ainakin minä toivoisin hallituksen jäseneltä:

- Halu ja mahdollisuus uhrata omaa aikaa liiton toiminnan kehittämiseen. Ei haittaisi, jos olisi jotain omia ajatuksia, miten toimintaa pitäisi kehittää.
- syvällisempi ymmärrys jostain rodulle keskeisestä kysymyksestä kuten jalostuksesta tai koulutuksesta
- hyviä ihmissuhdetaitoja ja laajaa verkostoa saksanpaimenkoirapiireissä (kontaktit muiden rotujen harrastajiin sekä muuhun yhteiskuntaan ovat eduksi)
- pitkäjänteisyyttä suorittaa aloittamansa tehtävät loppuun
- kykyä sietää kritiikkiä ja neuvottelutaitoja
- kykyä innostaa ihmisiä mukaan toimintaan ja kykyä delegoida tehtäviä eteenpäin
- ymmärrys siitä, että ei ole toimimassa vain itsensä, oman alaosastonsa tai jonkin muun kuppikunnan puolesta, vaan rodun ja muidenkin jäsenten edunvalvojana

Eiköhän noilla pärjää jo aika pitkälle.
Tuosta ekasta kohdasta (halu ja mahdollisuus uhrata aikaa...) en tiedä, mutta muuten kuulostaa kyllä ihan Kankkosen Tuulalta. :)
Vastaa Viestiin