SPL Kansallisten lajien maastoleiri 7-9.4.2017

SPL:n tapahtumiin liittyvä oma tiedotus-, keskustelu- ja palautekanava.
Nanna Moisio
Viestit: 44
Liittynyt: 04 Maalis 2010 12:11

SPL Kansallisten lajien maastoleiri 7-9.4.2017

Viesti Kirjoittaja Nanna Moisio »

LEIRI-INFO
paikka: Kokemäki, Pitkäjärven vapaa-ajankeskus  http://www.pitkajarvi.fi/index.htm

aika: 7-9.4.2017, paikalle voit saapua jo perjantaina klo 18.00 alkaen. Koulutusta lauantaina ja sunnuntaina.
lajit: haku- ja metsäjälki, ryhmäkoko max.8 koirakkoa

Mainos & lisätiedot: Lehdessä 1-2017 joka ilmestyy 13.2.2017 alkavalla viikolla. Ilmoittautumislomake aukeaa 13.2 liiton sivuilla ( lisäämme linkin tänne myös lähempänä)

Kouluttajat: Lupautuneita kouluttajia meillä on mahtava määrä kasassa. Kouluttajaesittelyt tulemme julkaisemaan Facebook -ryhmässä ( SPL Kansallisten lajien maastoleiri 2017)ja täällä keskustelupalstalla. Mahdollisia muutoksia kouluttajiin voi tulla riippuen siitä miten paljon leiriläisiä on tulossa ja mihin lajiin. Leiritoimikunta pidättää itsellään oikeuden muutoksiin. Kouluttajia lisätään tarpeen mukaan.

Haku: Jaana Tuukkanen, Hanna Kesseli, Jonna Saarni & Hannu Saarni ( yhdistetty ryhmä)
Metsäjälki: Heidi Sänkimaa-Natunen, Anne Savukoski,Heli Rissanen

Sitten ei muuta kun aamukampa esille ja odottamaan ilmolomakkeen aukeamista :)
Viimeksi muokannut Nanna Moisio, 05 Helmi 2017 21:46. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Nanna Moisio
Viestit: 44
Liittynyt: 04 Maalis 2010 12:11

Re: SPL Kansallisten lajien maastoleiri 7-9.4.2017

Viesti Kirjoittaja Nanna Moisio »

Kouluttajaesittelyssä : Hanna Kesseli- HAKU

Moikka! Olen saksanpaimenkoira- ja hakuharrastaja Janakkalasta. Koulutan Röykän alaosastossa hakua ja tottelevaisuutta. Olen harrastanut hakua n. 8 vuotta, aloitin pelastuskoirapuolella, mutta siirryin aika nopeasti kisaamaan.

Olen kouluttanut yhden koiran voittajaluokkaan ja saavuttanut sen kanssa yhden tavoitteistani, kolme ykköstulosta. Olen osallistunut kaksi kertaa SPL:n rotumestaruuskilpailuihin. Keväällä on tarkoitus mennä toisen koirani kanssa kakkosluokkaan.

Tällä hetkellä mukana menossa on kolme saksanpaimenkoiraa: 8-vuotias Kirppa, 4-vuotias Patti ja 5 kk vanha Myrtti.
Haussa parasta on kivan porukan kanssa treenaaminen ja ajatusten vaihtaminen. Koirien kehittyminen kohti kokeita ja ratkaisujen löytyminen erilaisiin tilanteisiin on myös palkitsevaa. Tottakai myös kamalan jännittävässä kisaamisessa on jotain hienoa.

Odotan innolla leiriviikonloppua parhaan lajin parissa, nähdään siellä!
-Hanna-



Kouluttajaesittelyssä : Jaana Tuukkanen – HAKU

Olen Jaana Tuukkanen ja asun Mäntsälässä avopuolisoni kanssa. Jaloissa meillä pyörii tällä hetkellä kaloja, gerbiili ja kaksi saksanpaimenta, 6-vuotias Rilla ja 2,5-vuotias Happo.
Olen aloittanut harrastamisen SPL-Helsingissä vuonna 2004. Yksi parin vuoden tauko kuuluu tuohon väliin koiran loukkaantumisen vuoksi, mutta takaisin palattu nopeasti.
Harrastan koirillani päälajina hakua, mutta teemme myös suojelua ja metsäjälkeäkin on tullut treenailtua. Haussa olen kilpaillut mestaruuskisoissa vanhemman koirani kanssa.
Pätevöidyin liiton koulutusohjaajaksi vuonna 2015.

Haussa on parasta se ryhmä-henki. Ja se että saa olla luonnossa. Yhdessä tekemisen meininki. Se, että itse saa olla rakentamassa muiden koiria ja ymmärtää että kaikki onnistumiset, saavutukset ja tulokset on aina koko sen ryhmän yhdessä saavuttamia, koska maastossa ne treenikaverit rakentaa sen koiran suurelta osin. Minä niiden ja ne minun, ja se on vilpitöntä harrastamista ja yhteistyötä kaikkien eteenpäin viemiseksi.Ja mikäs sen hienompaa kuin saksanpaimen risteilemässä täydellä voimalla rataa löytääkseen jälleen uuden maalimiehen.

Lähtekäähän uudet rohkeasti mukaan oppimaan ja vanhat konkarit hakemaan taas uusia vinkkejä tulevaan kauteen. Koiraharrastus on parasta paikan päällä !

-Jaana-
Viimeksi muokannut Nanna Moisio, 22 Tammi 2017 09:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nanna Moisio
Viestit: 44
Liittynyt: 04 Maalis 2010 12:11

Re: SPL Kansallisten lajien maastoleiri 7-9.4.2017

Viesti Kirjoittaja Nanna Moisio »


Kouluttajaesittelyssä: Anne Savukoski- METSÄJÄLKI


Anne Savukoski Rovaniemeltä, asun mieheni ja 3v tytön kanssa. Koiria meiltä löytyy tällä hetkellä useampi saksanpaimenkoira, pari mitteliä ja jämpti.

Olen kilpaillut metsä- ja peltojäljellä.Metsäjäljessä on parasta, että sitä voi harrastaa yksin tai porukassa.
Kokemäellä on mahtavat maastot, tuu sieki sinne ;)

-Anne-
Viimeksi muokannut Nanna Moisio, 13 Maalis 2017 16:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nanna Moisio
Viestit: 44
Liittynyt: 04 Maalis 2010 12:11

Re: SPL Kansallisten lajien maastoleiri 7-9.4.2017

Viesti Kirjoittaja Nanna Moisio »

Kouluttajaesittelyssä: Jonna & Hannu Saarni- HAKU


Jonna Saarni- HAKU

Olen Jonna Saarni, Muurlasta. Varsinaisen koiraharrastamisen aloitin 2005 ja ehdin olla aktiivisesti mukana pelastuskoiratoiminnassa 10 vuotta kunnes oli aika vaihtaa suuntaa. Pelastuskoiratoiminnan rinnalla kulki mukavasti ja sopivasti niin haku kuin metsäjälkikin.

Kaikessa harrastamisessa on parasta yhdessä vietetyt hetken, on ne sitten sen oman koiran kanssa tai treenitoverien kanssa. Harrastus on se elämän suola, joka saa jaksamaan silloinkin kun arki hieman väsyttää.

Rohkeasti mukaan vaan! Kaikki meistä on joskus jostain alottanut vaikkei ole tuntenut ketään tai tiennyt mitään.

-Jonna-


Olen Hannu Saarni, Muurlasta. -94 tuli ensimmäinen koira ja koska olin valinnut urosrottweilerin, niin kokemattomana oli selvä, että jotain koulutusta meille piti saada. Jälkeä ja tottista otettiin ensin ja sitten vielä hakua lisäksi... Siitä se sitten lähti Hymiö smile:)

Pelastuskoiratouhut on olleet ykkösenä ja pk-lajit siinä mielenvirkistyksenä mukana. Toisen koiran kanssa päästiin pk-puolellakin jo SM-kisoihin asti ja kokemuksia haettiin myös maailmalta. Kolmannen koiran kanssa keskityttiin sitten jo enemmän raunioille ja haku oli selkeästi kakkoslajina..mielenkiintoisiin paikkoihin on näiden koirankoulutusten nimissä päästy ja paljon kerätty kokemuksia Hymiö smile:)

Haussa mielestäni parasta on se saumaton yhteistyö koiran kanssa, johon parhaimmillaan koulutuksella pääsee.

Tervetuloa, viihtymään koiran kanssa mukavan harrastuksen pariin!

-Hannu-
Viimeksi muokannut Nanna Moisio, 05 Helmi 2017 21:47. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Nanna Moisio
Viestit: 44
Liittynyt: 04 Maalis 2010 12:11

Re: SPL Kansallisten lajien maastoleiri 7-9.4.2017

Viesti Kirjoittaja Nanna Moisio »

Kouluttajaesittelyssä : Heli Rissanen- METSÄJÄLKI

Olen Rissasen Heli Hausjärveltä Kanta-Hämeestä, missä nykyisin asustelen maalla kahden koirani, sp-narttujen Rajan (8 v) ja Mustin (3 v) kanssa. Olen syntyperäinen pk-seutulainen, missä valtaosa elämästä on vierähtänyt, mutta aina viihtynyt paremmin muissa maisemissa.

Koiraharrastukseni alkoi dalmisurosten Dali (perheen kotidallu) ja Pepe (ensimmäinen oma koira) kanssa pääasiassa tokoillen, mutta kaikkea mahdollista ei-pk:ta kokeillen. Pk-lajien harrastaminen alkoi toisen saksanpaimeneni spn Wiiman kanssa, milloin asuin Rovaniemellä. Omimmaksi lajiksi löytyi melko pian metsäjälki. Metsäjäljellä olen käynyt kokeissa nyt kolmen koiran kanssa. Mustin kanssa olemme vasta aloittaneet (JK1). Sen edeltäjien Wiiman ja Rajan kanssa edettiin kolmosluokkaan ja Rajan kanssa saavutimme suuren haaveeni ja vähän enemmänkin eli KVA-arvon ja omaksi yllätyksekseni myös rotumestaruuden (2014).

Metsäjäljellä on parasta sekä itselle että varsinkin koiralle se, että saa olla ulkona luonnossa  Metsätreenin jälkeen on melkein aina hyvä fiilis, jos ei muusta niin ulkoilusta Hymiö wink;) Jäljestäminen on mukavaa myös siksi, että se on koiralle luontaista nenän ja pään käyttöä ja molemmat pääsevät toteuttamaan itseään. Lajissa riittää haasteita eikä siihen kyllästy koskaan. Lajin etuja on myös sen joustavuus. Sitä voi ja pitääkin harrastaa porukassa, mutta tilanteen tullen metsään – tai vaikka takapihalle - voi mennä myös itsekseen. Treenaamaan pääsee, vaikka omat aikataulut menisivätkin treenikavereiden kanssa ristiin.

Toivottavasti leirillä nähdään! 

-Heli-
Nanna Moisio
Viestit: 44
Liittynyt: 04 Maalis 2010 12:11

Re: SPL Kansallisten lajien maastoleiri 7-9.4.2017

Viesti Kirjoittaja Nanna Moisio »

Hoplaa!

Leirille ilmoittautumislomake on auennut osoitteessa: http://www.spl.fi/ .
Tulethan mukaan viettämään mukavaa viikonloppua!

Lehti 1-2017 mainos :



Nyt on taas aika kaivaa kalenterit esiin ja varata itselle ja koiralle kouluttautumisviikonloppu -SPL kansallisten lajien leiri on tuloillaan! Missäs ne pk-liivit, hakurullat , jälkiliinat , esineet ja kaikki muut tarvittavat vehkeet onkaan... Viime vuoden tapaan lajeina ovat tänäkin vuonna metsäjälki ja henkilöetsintä.

Ajankohta: 7.4-9.4.2017
Paikka: Pitkäjärven vapaa-ajankeskus, Kokemäki , http://www.pitkäjärvi.com
Kenelle: Kaikentasoiset koirakot ovat tervetulleita/
SPL jäsenille ( jos tilaa jää myös ei-jäsenille)

Hinta:
Koulutus 60 € / vkl
Yhden pvä koulutus 30 € / koirakko
Lisäkoira 10 €/ hlö
Kuunteluoppilas 10 €/vrk
Hostellimajoitus 35€/ vrk / 3hh huoneissa
Majamajoitus 25 €/vrk
Aamiainen 8 € ( la ja su)
Lounas 11 € ( la ja su)
Iltapala 8 € (pe ja la)

Ilmoittautuminen : Majoitus ja ruokailut varataan ilmoittautumislinkin kautta. Ilmoitathan samalla toiveesi huonekaverista, koulutusryhmästä ja erikoisruokavaliosta. Ilmoittautuminen on sitova. Ilmoittautumislinkki liiton etusivulla (http://www.spl.fi/ ).
Tiedustelut: musujaska@gmail.com tai 050-593 33 04 / Nanna Moisio

Koulutus tapahtuu pääosin SPL-koulutusohjaajien toimesta , ryhmäkokojen ollessa max. 8 koirakkoa. Koulutusta lauantaina ja sunnuntaina , paikanpäälle voit saapua jo perjantai -iltana. Kouluttajat tullaan ilmoittamaan hyvissä ajoin liiton internet-sivuilla ja tapahtuman facebook -rymässä (SPL Kansallisten lajien maastoleiri 2017).

Ilmoittautua kannattaa heti koska majoituspaikkoja on tarjolla rajallinen määrä. Sähköisestä ilmoittautumisesta saat vahvistuksen sähköpostiisi edellyttäen että mainitset toimivan sähköpostiosoitteesi. Majoitus tapahtuu 3 hengen huoneissa. Koiria voi ottaa huoneisiin mutta huonekoot eivät mahdollista mukana olevien häkkien sijoittamista huoneisiin. Soluissa on käytössä aulatila johon voi tarvittaessa muutaman häkin sijoittaa. Leirikirje ja maksuohjeet lähetämme sinulle sähköpostin kautta lähempänä leiriajankohtaa.
Koulutuspäivän jälkeen vietämme iltaa rantasaunalla ja kodalla grillaillen. Janon yllättäessä mikäs sen mukavampaa kun kipaista terassille jossa on tarjolla juomia laidasta laitaan(A-oikeudet). Nyt sinulla on hyvä tilaisuus tutustua uusiin ihmisiin ja saada vinkkejä omiin treeneihin - Tulethan sinäkin mukaan?
Nanna Moisio
Viestit: 44
Liittynyt: 04 Maalis 2010 12:11

Re: SPL Kansallisten lajien maastoleiri 7-9.4.2017

Viesti Kirjoittaja Nanna Moisio »

Tilanne tietoa ilmoittautuneille ja vielä niille ketkä harkitsevat leirille tulemista : Meitä on jo noin 50 leiriläistä tulossa viettämään mukavaa viikonloppua Kokemäelle- Hienoa!

Leirille voit vielä ilmottautua 17.3.2017 asti liiton etusivulla olevan lomakkeen kautta. Ilmottautuminen kumpaankin lajiin on auki! Majoitukseen mahtuu vielä mutta majoituspaikkoja on rajallinen määrä joten kun majoitus "tupsahtaa" täyteen suljemme ilmottautumislinkin jos se tapahtuu ennen tuota 17.3 (Majoituksessa voit valita jatkossa vain vaihtoehdon solumajoitus).

Nyt siis vielä ehtii - tulethan just sinäkin mukaan!

-Nanna-
Nanna Moisio
Viestit: 44
Liittynyt: 04 Maalis 2010 12:11

Re: SPL Kansallisten lajien maastoleiri 7-9.4.2017

Viesti Kirjoittaja Nanna Moisio »

Kouluttajaesittelyssä: Sanna-Riina Vuorenmaa -METSÄJÄLKI

Tervehdys Keski-Suomen ja Pirkanmaan rajamailta Mäntästä! Taisin lupautua maastoleirille jälkikouluttajaksi :). Kuuntelen parhaiten nimeä Sansku, mutta äiti ja isä Vuorenmaa ristivät minut Sanna-Riinaksi. Aktiivinen koiraharrastusurani alkoi vuonna 1987, jolloin sain ensimmäisen oman saksanpaimenkoiran pennun Bacteroides Argon. Ihka ensimmäinen palveluskoirakoetulos näyttää tulleen tuolle koiralle syyskuussa 1988. Siltä tieltä ei sitten ole ollut paluuta...

Kaikille omistamilleni koirilleni olen pyrkinyt tekemään jälkikoetuloksia vähintään 1-luokasta, jonkun kanssa on päästy JK3:iakin keräilemään. Tällä hetkellä kotona on yhteensä 4 koiraa, joista 3 on minun narttujani kolmessa polvessa. Olemme kasvattaneet pienimuotoisesti 2005 alkaen yhdessä sisareni kanssa kaksi pentuetta kultaisia noutajia ja kolme pentuetta saksanpaimenkoiria kennelnimellä Give Me.

Harrastamiseen on kuulunut vahvasti uteliaisuus moniin lajeihin olen myös tokoillut, valjakkohiihtänyt, käynyt viestikokeessa, kiertänyt koirillani niin Suomessa kuin maailmalla erikoisnäyttelyitä ja kennelliiton näyttelyitä ja ohjannut koiraani rohkeuskokeissa. Vuoden 2017 uuden vuoden lupaus on ollut tutustua paremmin hakukokeen saloihin. Aika näyttää pääsenkö joskus korkkaamaan koeuran siinä lajissa!

Olen toiminut vuodesta 2003 puheenjohtajana SPL Keski-Suomi ry:ssä, jossa olemme vuosien aikana tehneet paljon kansallisten lajien kokeita, eri lajien rotumestaruuskilpailuja, näyttelyitä, seminaareja ja muita koulutustapahtumia. Taisinpa olla perustamassa kansallisten lajien toimikuntaa SPL:ään. SPL Koulutusohjaajaksi minut on pätevöity 2005. Parasta antia metsäjälkiharrastuksessa on ollut metsässä liikkumisen lisäksi kivat kaverit, joita on tarttunut mukaan leireiltä ja kokeista.

Toivon, että viihdytään metsässä, opitaan yhdessä ja annetaan jälkiharrastuksen viedä. Nähdään leirillä ja hymyillään!
-Sansku-
Nanna Moisio
Viestit: 44
Liittynyt: 04 Maalis 2010 12:11

Re: SPL Kansallisten lajien maastoleiri 7-9.4.2017

Viesti Kirjoittaja Nanna Moisio »

HOX!

Ensi viikon leirille metsäjälkiryhmään vapautui muutama treenipaikka !

Ota yhteyttä musujaska@gmail.com tai 050-593 33 04/ Nanna Moisio- jos mielit vielä mukaan!

HUOM- Jos tarvitset majoitusta leirillä -ilmoita se huomisen ( torstai 30.3) aikana. Vahvistamme majoitustarpeen leirikeskukselle perjantai aamuna.

-Nanna-
Vastaa Viestiin