Käyttölinjaiset seisomassa

Jalostukseen liittyvät aiheet
Päivi Ollikka

Viesti Kirjoittaja Päivi Ollikka »

Tuula ja Piko: Joo kyll niit näkyy aika usein. Eikä tarvii pestä Fairylla, ett saadaan hyvä turkki :D.
Niinhän mullekin tarjottiin, että osaava ihminen sen ois laittanut niinkuin noit näyttelykoiria laitellaan. Mut ei me tarvita sitä G:tä. Pitkävillanen mikä pitkävillanen - ja niin kaunis :D
Pieviläinen Nina

Viesti Kirjoittaja Pieviläinen Nina »

Mielipiteitä saa olla ja pitääkin olla muuten ei juurikaan syntyisi näitä niin rikkaita keskusteluja :) Itse olen täysin "näyttelylinjainen", paljon näyttelyitä kiertänyt ja monenlaista "tessua" nähnyt, nyt peräänkulutankin Miretta Seppälän kannanottoa Satun Lewis-koirasta, vähän perusteluja mielipiteestäsi koiran rakeenteen "karmeudesta"! Tuon kuvan perustella koira ansaitsee kyllä ehdottomasti arvosanan V. :ihana: Mutta kauneus on katsojan silmässä! (vai miten se sanonta menikään)
Ps. Hieno on tuo Pirjonkin koira! :D
Pia Alho

Viesti Kirjoittaja Pia Alho »

6-kuisena:
Kuva

10-kuisena:
Kuva

Amatöörin asettamana. :D
terhi järvinen

Viesti Kirjoittaja terhi järvinen »

Kuva

Jinx 3-v, yritetty asetella :D
Seija Kulmala

Viesti Kirjoittaja Seija Kulmala »

komea! Viitsitkö laittaa esim kennelliiton linkin?

Ja Turun kentältä näemmä :)
Ronja Taskinen

Viesti Kirjoittaja Ronja Taskinen »

Päpä, onko Kapinalla kaksikerroksinen turkki?
Omaan silmääni Kapina on puolipitkävillainen eli ei lainkaan paha.
Päivi Ollikka kirjoitti:Mut ei me tarvita sitä G:tä.
Miksette? :)
Päivi Ollikka

Viesti Kirjoittaja Päivi Ollikka »

OT:
Nyt Kapu on jo sen ikäinen etten enää sitä tarkastuta.
Sitten taas aikaisemmin - se tosiaan vaatisi vähän siistimistä mennäkseen normaalikarvasta, jolloin se on tavallaan huijaamista. Ei maksa vaivaa.

Sillä on voimakas kaksiosainen turkki, jossa korvien ympärillä pehmeää karvaa. Se on todellakin vain aavistuksen pitkävillainen tai oikeammin sillä on voimakas alusvilla ja normaali päällikarva. Kerran se yritettiin käyttää normaalikarvassa näyttelyssä ja pitkävillainen tuli tuomioksi. Olisin halunnut siitä rakennearvostelun, mutta sekin oli hyvin lyhyt sanainen - varmaankin juuri hylkäävän virheen takia...joten se siitä.

Sillä on nyt yhdeksän (toistaiseksi) tervettä pentua kahdesta yhdistelmästä eikä yhtään tuulitukkaa edes muistuttavaa, joten koira kelpaa jalostukseen - ainakin turkin ja terveyden osalta :wink:
Miretta Seppälä

Viesti Kirjoittaja Miretta Seppälä »

Pieviläinen Nina kirjoitti:Itse olen täysin "näyttelylinjainen", paljon näyttelyitä kiertänyt ja monenlaista "tessua" nähnyt, nyt peräänkulutankin Miretta Seppälän kannanottoa Satun Lewis-koirasta, vähän perusteluja mielipiteestäsi koiran rakeenteen "karmeudesta"! Tuon kuvan perustella koira ansaitsee kyllä ehdottomasti arvosanan V. :ihana:
No mä en osaa valitettavasti kovin kummosesti perustella, tai ainakaan "oikeaoppisesti", eli tässä tulee mun "amatööri mielipiteitä" :lol: (Niin ja nämä siis tosiaan vaan ton yhden kuvan perusteella, olis mielenkiintoista nähdä sama koira normaalissa asennossa)

Noniin, ensinnäki ton koiran takajalat näyttää jotenki suhteettoman pitkiltä (onko väärin tässä kohtaa sanoa ylikulmautuneilta?), ranteet löysiltä ja koko koira jotenkin "katkeaa kesken", tai siis selkä näyttää tosi lyhyeltä. Lanne taas on tosi jyrkkä ja laskeva. (Pahoittelut jos tässäki käytin taas vääriä termejä :vihellys:)

Tein niin, että peitin kädellä ton koiran takaosan, siis vehkeen kohdalta poikki (:D) ja sen jälkeen se näytti ihan normaalilta ja komealta lukuunottamatta löysiä ranteita. Eli toi takaosa mua siis siinä hämää, mut valitettavasti en tän enempää osaa perustella :oops:

Ainiin ja sen vielä lisään, että toi takaosa näyttää heikolta kaikkine rimppakinttuineen ja luisuine pyllyineen :lol:
Miretta Seppälä

Viesti Kirjoittaja Miretta Seppälä »

Niin ja mun silmää tässä ketjussa eniten miellyttävät Terhi Järvisen sekä Tuula Siimeksen kuvien koirat :)
Sirpa Hörkäs

Viesti Kirjoittaja Sirpa Hörkäs »

Toi Jinx on kyllä komea.

Ja Satun linkeistä enempi tykkään Quintosta.
Sanna Salminen

Lewis

Viesti Kirjoittaja Sanna Salminen »

Tuo Annenhof-koira on mielestäni luonnoton näky. Tuo Jinx näyttää koiralta.
Sonja Lehtinen

Viesti Kirjoittaja Sonja Lehtinen »

Kuva

Kuva
tuossa tosin ei esiinnytä, kunhan vain satuttu pysähtymään sopivasti

ja tuossa elukan liikehdintää, hiukan takaosa jumissa, (siis lihakset,) mutta kyllä noillakin winkeleillä askellus on riittävän pitkää http://www.youtube.com/watch?v=xGfk9R9oP4Y
Irene Routio

Viesti Kirjoittaja Irene Routio »

Turun kentällä näköjään kannattaisi käydä, kauniita ja energisenoloisia harmaita.
Nelli Kiviluoma

Viesti Kirjoittaja Nelli Kiviluoma »

Päpä: Juu kyllä mammakoissu on hienoin :) ja kaunis on tyttökin.

p.s. ainakin omistajan silmissä :D
Taru Kymäläinen

Viesti Kirjoittaja Taru Kymäläinen »

Hienoja koiria tiellä. Itselläni olisi tarkoitus ensi kesäksi moinen hankkia - olen nyt puolisen vuotta tiiraillut kasvattajien sivustoja, niin Suomesta kuin ulkomailtakin. (:
Vastaa Viestiin