kova uimari

Terveyteen liittyvät aiheet
Vastaa Viestiin
raija nurmi

kova uimari

Viesti Kirjoittaja raija nurmi »

minulla on 4 vuotias sakemanni narttu joka on tosi innokas uimari. haluaisinkin kysyä joltain viisalta kuinka kauan voin antaa uida sen yhteen menoon tai kuinka pitkän matkaa yhteen menoon kun jalat ei yllä pohjaan missään vaiheessa? se on siis aivan mahdoton :lol:
milko naumanen

Viesti Kirjoittaja milko naumanen »

No jos mahdollisuus päästä rantaan/ottaa veneeseen/yms=eli sitten kun voimat on loppumassa niin pystyy turvallisesti siirtymään tukevammalle alustalle,niin antaa mennä vaan.

Jotkuthan käsittääkseni uittavat veneen perässä(soutaen).
Korhonen Johanna

Viesti Kirjoittaja Korhonen Johanna »

eiköhän se koira palaa rantaan kun väsyttää. voihan sitä tietysti ainakin puolen tunnin välein rannalla käyttää "pakko lepäämässä"... :roll:
itse en ainakaan pakottaisi uimaan "matkaa", antaisin palata ranalle kun itse haluaa :wink:

Minun pennusta kans kasvamassa kova uimari/pelastaja.. Mut ei kyl yritä pelastaa kun minua.. :rolleyes:
raija nurmi

uimaan

Viesti Kirjoittaja raija nurmi »

kiitti rohkasevista vastauksista. meillä vaan ollaan niin jumalattoman innokkaita uimareita että olen välillä pohtinut sitä että onko sen koirulin aivotoiminta ihan kokonaan tyssännyt näillä helteillä kun se vaan ui ja ui ja ui mutta minun se ei tietenkään antais uida vaan pyörii ympärillä ja tönii rantaan päin. mamma rantaan ja ite uimaan.vuf :wink:
Jani Salminen

Re: uimaan

Viesti Kirjoittaja Jani Salminen »

raija nurmi kirjoitti:kiitti rohkasevista vastauksista. meillä vaan ollaan niin jumalattoman innokkaita uimareita että olen välillä pohtinut sitä että onko sen koirulin aivotoiminta ihan kokonaan tyssännyt näillä helteillä kun se vaan ui ja ui ja ui mutta minun se ei tietenkään antais uida vaan pyörii ympärillä ja tönii rantaan päin. mamma rantaan ja ite uimaan.vuf :wink:
Elä hätäile tosiaankaan :) Me ollaan tällä hetkellä lomilla täällä porukoilla jossa ranta on tossa sadan metrin päässä, ja koira (kohta 8kk) on uinut siellä joka päivä kuin hullu. Toki meillä Kuopiossakin käydään monta kertaa viikossa uimassa, mutta täällä meno on ihan erilaista.

Kun tulee kuuma, niin koira juoksee itse rantaan ja uiskentelee siellä vähän aikaa ja tulee märkänä ja hemmetin iloisena takaisin :)

Kepin perässä se kyllä uisi vaikka kuinka kauan, mutta on niitä taukoja hyvä välillä pitää itse en koskaan ole tuntia kauempaa rannassa ollut koiran kanssa kerralla.
karoliina käpylä

Viesti Kirjoittaja karoliina käpylä »

meidän poika on kans sellainen uintihullu ettei mitään rajaa. luulee omistavansakin koko järven kun heti ajaa muut koirat vedestä pois, vaikka olisi tuttukin koiruuli :) monta tuntia uisi jos vain antaisi. välillä tulee makoilemaan rannalle ja sitten taas veteen. polskii vettä etutassuilla ja ulisee kuin järkensä heittänyt :lol: itse kun menen uimaan niin ei anna sukeltaa vaan heti tulee "pelastamaan" ja raahaa rantaan :D
Jaana Hiltunen

Viesti Kirjoittaja Jaana Hiltunen »

minä ostin koisuille liivit ku eihän nää suharit järvestä pois tule vaik mikä ois...(tosin kai ne tulis sit ku oikeesti voimat loppuu)
Ja nyt voi turvallisin mielin tehä veneellä soutaen pitkiäkin lenkkejä silleen et koira/koirat ui veneen perässä(pelastusliivit päällä) ja lenkit voi olla 1-2 tunnin mittasia...tosin välillä soudellaan rantoja pitkin et koiral yltää jalat pohjaan ja välillä koiruus itte menee rantaan tarpeilleen. Ja saaressa käydään huilii jos näyttää et koira väsyy niin et ei jaksa uida...

meillä muuten harrastetaan kans tota et jos minä meen uimaan niin koira tulee uimaan ympärille ja vinkuu ja jos mul on päällä vaik pelastusliivit tai kädessä joku naru niin koira nappaa liiveistä tai narusta kiinni ja vetää rantaan... :D
Emma Kumpulehto

Viesti Kirjoittaja Emma Kumpulehto »

Meidänkin entinen urossakemanni oli hirmu kova uimaan, ei meinannut saada pois vedestä lainkaan.. :D Mistä lie saa kaiken energiansa.

Ja tuosta on kyllä ollut useat naurut, kun koira tahtoo "pelastaa" emännän vedestä. Eihän sitä voi koiran kanssa uimaan mennä kun koko ajan tulee perässä ja alkaa raapia selkää ja uikuttaa.
Vastaa Viestiin