Hoitaja

Terveyteen liittyvät aiheet
Heidi Järvensivu

Hoitaja

Viesti Kirjoittaja Heidi Järvensivu »

..tuntuuko tutulta..
saatu kutsu illanistujaisiin, haave lomalle, sairastuminen
MUTTA MIHIN KOIRA?
tuntuu inhottavalta vaivata sukulaisia ystäviä..mitä maksaisi vaivan palkkiosta...on epävarmuutta pärjääkö ne koiran kanssa...
onko koiralla varmasti hyvät oltavat.
Koiralleni oikea paikka ei ole koirahoitola vaan kotihoito.

Painin näitten ongelmien kanssa vaikkakin tarve koiran hoidolle on ollut todella vähäistä. Otan itse koiria hoitoon mutta itselläni ei ole ns. luotto
hoitopaikkaa.

Jos painit itse saman asian kanssa ja asut esim. pääkaupunkiseudun alueella niin olisitkö sinä mahdollisesti halukas ns. vaihtohoitoon
raha ei liikutella, vaan puolin ja toisin luotettava hoitopaikka ns. vuoroin vieraissa :)

Mulla kohtalaisen hyvin käyttäytyvä sakemanni uros. Poika hiukan arka
mutta on sosiaalinen. Perheeseemme kuuluu myös lapsia joten ns. vaihtohoitokoiran on tultava lapsien kanssa toimeen.

..jos kiinostaa niin ottakaa rohkeasti yhteyttä niin tavataan vaikka lenkkeilyn yhteydessä..
heidi.jarvensivu@kolumbus.fi
Johanna Korhonen

Viesti Kirjoittaja Johanna Korhonen »

Tuo on ihan totta, luotettavaa hoitopaikkaa et löydä lapselle saati sitten koirille.
Vuoroin vieraissa toimii, kunhan molemmat tietävät koirien erityispiirteet ja pärjäävät kahden (tai useammankin) koiran kanssa.
Meillä vietiin viikon norjan reissun ajaksi koirat mieheni äidille hoitoon.
Ruoat olivat pakattu pusseihin. Jokaiselle päivälle kolme annosta, kummallekin omansa vatsavaivojen/allergian vuoksi. Vannotettiin ettei muuta ruokaa saa syöttää kuin tuota varsinkin toiselle jolla paha ruokaaine allergia.
Loman jälkeen n. parin päivän päästä toisen koiran iho oli punaisenaan märkiviä laikkuja, lääkärireissu ja kunnon puhuttelu anopille. Ei hemmetti mitä toimintaa!! Se oli syöttänyt luppaa, kun ne niin sitä tahtoivat.

luottamus pitää olla
Outi Peltonen

Viesti Kirjoittaja Outi Peltonen »

Miten olisi koiran kotihoito; joku käy kotosalla ruokkimassa, pitämässä seuraa ja lenkittämässä?

Kannattaa kysyä esim. 4H:n paikallisilta dogsittereiltä apua, se on jopa edullista ja hoitajat koulutettuja.

Tietysti kannattaa tutustuttaa koiraa ja hoitajaa jo etukäteen, ihan kuka tahansa ei uskalla mennä koluamaan oudon sakemannin kotiin... :o

Onhan näitä tapauksia, jossa murtovarkaat on päässeet helposti sisään, mutta saku ei olekaan päästänyt sitten enää kämpästä ulos...
Nelli Kiviluoma

Viesti Kirjoittaja Nelli Kiviluoma »

Meilläkin vähän sama ongelma todennäköisesti edessä kunhan koiruus tulee meille. Missä päin pääkaupunkiseutua aloittaja asuu? mua kiinnostais tollanen vaihto juttu tosi paljon. tietäis ainakin sit et on "samanhenkisiä" ja luotettavia hoitajia :P
Kristina Polso

Viesti Kirjoittaja Kristina Polso »

Mä olen itse vienyt koirani tuohon hoitolaan tarvittaessa, en nyt mainitse nimeä kun ei varmaan saa mainostaa. Äkkitarpeeseenkin on yleensä löytynyt sija ja jopa kahdelle koiralle. Koirat viihtyvät, hoito on hyvää. Itse en uskaltaisi luottaa ihan oudon ihmisen esim. tulevan kotiini koiraa hoitamaan, sen verran kauhutarinaa on kuullut.
Hannele Nordberg

Viesti Kirjoittaja Hannele Nordberg »

Minä olen hoitanut nyt toisten koiria kotonani , kun vuoden olen ilman koiraa ollut enkä malta odottaa ensi vuotta , kun saan taas oman pennun :lol: .
Varmasti tulevaisuudessa minäkin joskus hoitajaa tarviin , kun jokapaikkaan ei koiraa mukaan voi ottaa .
Aikoinaan kerran työkaverini koiraa paripäivää hoiti tulos vatsa ripulilla ja kesti peräti viikon ennen , kuin parantui :( .
Ei ollut ohjeitani uskonut vaan syötti mitä sattuu kotiruokaa , kun koira niin halusi kyllä sai kunniansa kuulla :) .
Jonna Putkonen

Viesti Kirjoittaja Jonna Putkonen »

Minäkin etsin hoitajaa koiralleni, pitäisi kyllä olla joku tuttava ja sellainen millä ei ainakaan tiettävästi ole tyyliä syöttää koiralle mitä tahansa! Asun Jyväskylän maalaiskunnassa, olisiko täällä päin ihmisiä joilla tarpeeksi tilaa ottaa yksi pieni sakemannityttönen hoitoon (yleensä viikonloppuja) kun olen työkeikalla? Tietenkin tutustuttaisiin ensin ja katsotaan tullaanko toimeen ja ymmärrämmekö toisiamme :)
Suvi Viitala

Viesti Kirjoittaja Suvi Viitala »

Itse olen ollut kotihoitaja kahdelle rotikalle. Omistajat matkustivat paljon ja tarvitsivat 3-4 kertaa vuodessa 1-4 vk hoitajaa. Muutin heille täksi ajaksi ja hoidin koiria heillä kotona. He ostivat minulle aamupalat sekä maksoivat tietyn summan päivästä. Kävin normaalisti töissä ja hoidin / treenasin omat koirat. Illat ja yöt vietin hoitokoirien kanssa. Ukko kun oli kotona omien kanssa. Tämä toimi ja koirat hoidettiin just niin kuin sovittiin. Toinen oli allerginen kaikelle ja toinet tappelu valmis uros. Mutta kun kaikki oltiin etukäteen sovittu niin homma toimi. Ei ne hoitajat aina pissi hommaansa :wink:
Hanna Rikkonen

Viesti Kirjoittaja Hanna Rikkonen »

Meillä olisi hoitajan tarvetta asiansa osaavalle koiranhoitajalle.
Paikkahan on Jyväskylän Mlk Palokka
Jenni Pajunpää

Viesti Kirjoittaja Jenni Pajunpää »

Hoitaisin mielelläni! Mutta asutte niin kaaaaukana.... :?
Katja Ojala

Viesti Kirjoittaja Katja Ojala »

Meille voi tulla koira hoitoon esim. viikonlopuiksi. Kotona meillä on kaksi koiraa, ja joskus viisivuotias lapsi (joka viikko parina päivänä), joten kaikkien näiden kanssa pitäisi tulla hyvin toimeen. Toinen koirista on 12 -vuotias uros, pienehkö, sekarotuinen ja leikattu, joillain uroksilla on kiinnostusta sitä nylkyttää ja rähinäähän siitä tulee, eli jos hoitokoira on seksihullu uros, ei välttämättä hermot kestä (uskon että kyse on siitä että urosten mielestä vanha pappa haisee niin ihanalle eikä siitä tavanomaisesta alistamisesta). Toinen koira on sitten 9 kk sp narttu, tulee kaikkien kanssa toimeen.

Asutaan siis Jyväskylässä. Ja Jonna - sori en ole ottanut yhteyttä, olin töiden takia toisella paikkakunnalla koko syksyn. Susu voi kyllä tulla meille, ja Hannan koira. Tykkään kun on hulinaa kotona - jonkin verran. Minulle voi laittaa suoraan meiliä osoitteeseen katojala(ättämerkki)bytl.jyu.fi.
Hanna Rikkonen

Viesti Kirjoittaja Hanna Rikkonen »

Katja Ojala :
Kiitos tarjouksesta. Tarvittas kotiin hoitaja, kun koiria on enemmän kuin yksi :lol:
Hannele Nordberg

Viesti Kirjoittaja Hannele Nordberg »

Myös minä voin ottaa koirianne hoitoon tänne Espooseen niin kauan , kun saan oman pennun :).
Kokemuksia sakemanneista on 20 vuotta ja nyt reilun vuoden olen ollut ilman koiraa .
Riikka Tolvanen

Viesti Kirjoittaja Riikka Tolvanen »

Yksi hoitaja ja hoitajaa tarvitseva ilmoittautuu joukkoon!!!! Meillä on äskettäin vuoden täyttänyt saksanpaimenkoira Sussu, asumme lähellä Kouvolaa. Lähipiirissämme ei oikein ole ketään kuka ottaisi sen hoitoonsa. Meillä on myös kultainennoutaja Retu, mutta Retu pääsee hoitoon minun tai mieheni vanhemmille. Syyt, miksi Sussulle ei löydy hoitopaikkaa ovat seuraavat: Vanhempieni terrieri ei tule toimeen Sussun kanssa ja mieheni perheestä osa pelkää pelottavan näköistä Sussua. Sussu tosin on mitä kiltein ja sympaattisin höpsö, rotua tuntemattomien mielestä pelottavan näköinen (Sussu on harmaanmusta). Joten, ottakaa spostini ylös kaikki Kymenlaaksossa asuvat! Olisi muutenkin kiva saada koirakavereita täältä päin!

T:Riikka Tolvanen
riikka.tolvanen@netti.fi, 050 4990322
Pia Lehtojoki

Moi Heidi!!

Viesti Kirjoittaja Pia Lehtojoki »

Mulla ei ole itelläni vielä koiraa mutta olen hankkimassa jossain vaiheessa juurikin sakemannia...eli jos haluat joskus koirasi hoitoon niin mä voisin ottaa jos ei tuo matka tuota ongelmia...asutaan meinaan mieheni kanssa Hakunilassa ja tietysti on kysyttävä tuolta mieheltä että saanko ottaa koiraa joskus hoitoon?
Mutta hei mulle voit kirjotella osotteeseen lehtojoki@gmail.com

-koiraa hankkimassa :) -
Vastaa Viestiin